Gå til innhold

Epidural under pressriene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen her som fikk beholde epiduralen på under pressriene og kan fortelle meg litt om hvordan det var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) jeg fikk såvidt satt epidural sist gang -- jeg ble målt til 4 cm., og hylte meg til en epidural, og innen den var på plass en time senere hadde jeg fått full åpning (ikke rart jeg skrek!) - da fikk jeg beskjed om at "å det var synd, da er jo den bortkastet..." - for iflg jordmor og anestesilege så hadde den ingen virkning på annet enn åpningsfasen. i alle tilfeller gjorde det ondt nok under resten av fødselen også ---!

jeg vil ikke skremme deg, altså! andre kan jo ha hatt en annen opplevelse! men det var det de sa til meg. og ja det var ondt, men med en gang jenten vår var ute så var all smerten borte...og for en trøstepremie :)

Skrevet

Jeg fikk epidural da jeg fikk min første. Den satt i i over 18 timer og fungerte strålende hele tiden. De tok den ikke vekk under pressriene heller. Det førte til at det var veldig vanskelig å kjenne akkurat når jeg skulle presse. Jeg kjente pressetrangen, men ikke rien. Jeg brukte derfor den "dingsen" som de hadde koblet meg til som viste når riene kom og hvor kraftige de var å se på. Da kunne jeg presse skikkelig når jeg så at en ri var under oppbygging. Det fungerte helt fint selv om det var noen rier innimellom jeg ikke fikk vært med på fordi jeg ikke merket/så at de kom.

Det er mulig fødselen kunne gått litt fortere uten epidural, men den gangen var jeg veldig fornøyd med å få det.

Skrevet

Jeg hadde epidural under pressriene med sistemann. Jeg lot kroppen gjøre jobben selv, og bare "hengte meg på" riene og presset. Hadde vondt, men ikke så vondt som under første fødsel som var uten epidural.

Jeg fikk riefremkallende drypp også, så riene verken stoppet eller ble svakere pga epiduralen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...