Knøtte85 Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Her er formen helt fin, utenom litt vondter i rygg og haleben. Føler meg også veldig stor i fronten, og syns magen er mye i veien. Men trøster meg med at det ikke er så altfor lenge igjen, og av erfaring husker jeg at jeg savnet magen da den var borte. Så skal prøve å nyte den litt mer! :-) 3D ul om en uke, gleder meg enormt! Og venter på respons fra jordmor.. Fikk beskjed om at jeg ikke kom til før i uke 26. Hmm, må jeg purre på de selv kanskje? :-/ Så.. Hvordan har dere det? :-)
Løvinna30 Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Hei Formen er helt grei den, sliter mye med halsbrann da.. Og føler meg stor, eller jeg er kanskje litt stor? jeg vet ikke, dette er mitt første barn. Var på UL på torsdag og da sa legen at baby veide ca 700 gram. Jeg er 24+4 i dag forresten :-) skal på 3D ul den 23 april på Lysaker, som jeg gleder meg!!
Lirgen Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 formen er grei så lenge jeg har fri fra jobb på denne kanten, etter jobb så er jeg et ikke fungerende individ. Her har bekkenet begynt og si ifra og halebeinet er grusomt til tider! men så lenge jeg tar det med ro så går alt bra. Begynt med kynnere (ubehaglige rare saker) så vet ikke helt om jeg skal tørre og til legen og spørr om sykemelding. har som sagt 0 energi til overs når jeg har en dag på jobb og må innrømme at jeg gruer meg til jobbhelg.. da di tar ekstra hardt på. Har begynt og si nei til vakter ( er kun ektrahjelp og fast 3 hver helg) da jeg rett og slett ikke har energi og verk i kroppen. Jobben kan faktisk ikke tilrettelegge noe, og da står jeg her og lurer på hvordan dette skal gå. blir jeg ikke sykmeldt så vil jeg i teorien stå uten jobb siden jeg sier så mye nei til vakter. hatt mye og tenke på siste tiden så føler liksom at jeg ser litt sort på ting for tiden. Ellers så glemte jeg sukkerbelastningstimen jeg skulle ha idag hos legen ! tyyypisk meg og dette bort i gravidtåka.. Så får vel ringe dem og høre om jeg får komme en annen dag ! Ser frem til 3D UL 27 april! er da 27+4 på vei! blir spennende og "møte" vår lille solstråle igjen! Venter på at gubben skal komme hjem fra sjøen, han skal stå 2 uker ekstra denne turen for å få "fri" to uker før termin.. 6 uker uten min kjære tærer fryktlig på merker jeg! og igjen ha han hjemme i kun 2 uker før han reiser ut i fire uker igjen er en tanke jeg grøsser ved! Vel dette var dagens sytemelding fra meg... Satser på at jeg kommer meg ovenpå igjen og får orden på alt som må ordnes :-)
Metteee Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Her er formen kjempefin, bortsett fra konstante dobesøk Er straks i uke 24 nå har nesten ikke antydning til mage enda, men det er helt ok vil tro den kommer før en vet ordet av det Har vært på 2 UL nå, men vet fortsatt ikke kjønnet. Men det er en frisk krabatt her inne Skal på UL igjen i uke 32, da morkaka blokkerer utgangen. Jordmor sa den ville sikkert flytte på seg så jeg er ikke bekymret
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Hei på deg (dere). Er 26 fullgåtte idag og må vel si det slik at jeg er helt fin fra puppene og opp hihi (bortsett fra litt halsbrann i ny og ne) Ellers sliter jeg fryktelig med uvi som ikke vil gå over i tillegg til enormt hard mage som fører med seg oppsprekt tarm og hemoroider konstant. Er nesten like ille som å føde på det værste. Ellers så har bekkenløsning som ikke er noe godt og merker at jeg begynner å bli ganske tung. (10 kg merkes på kroppen så blir fort sliten av å stå) Ellers er jeg i godt humør etter at kvalmen gav seg i uke 22. Gleder meg veeeldig til lillegutt kommer ut. Heldigvis har jeg ikke vondt for ingenting hehe. Alexander er nesten 900 gram nå så sparka og bevegelsene er heeelt facinerende å se og kjenne på. Er jo hele 14 år siden sist jeg var gravid.
85Anonym*Høygravid* Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Jeg er 27+3 i dag og formen er helt strålende, det er kjekt å være gravid!!! Var en på jobben i dag som spurte om jeg var like frisk og rask som det så ut som jeg var, og det er jeg;)
Cassiopeia <3 Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Formen er på topp og har heldigvis vært det hele tiden Merker bare sparkene/turningen og har ikke begynt å få noe mage ennå. Folk ler når de får vite jeg er gravid og sier at det var da tidlig å opplyse om det (nesten 6 mnd på vei, jadda Var på ul i forrige uke, alt er som det skal og ungen er så stor som den skal være. Begynnte å bli bekymret for at det kunne være ett microbaby som lå inni der Vet heller ikke kjønn, for den ligger med navlestrengen mellom bena og koser seg med bena i kryss. Vi gjetter på en sjenert liten prins som skal stjele mammas hjerte
Gjest Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Hei Er 25+1, og har det veldig fint.. Utenom bekkenløsning, og kynnere!! Men føler jeg ikke skal klage siden jeg er så heldig å kan få barn Jeg har bare vert på en ultra, og vet ikke om jeg skal på 3D. Har en venninne som var der, og det var ikke særlig bra.. Noen som anbefaler? Ellers har jeg lagt på meg 9 kilo, så magen vises godt Syntes det er kjekt, men håper på at strekkmerkene holder seg unna!! Hvem gjør ikke det? Lykke til alle sammen!
trollemor86 Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 Jeg er 26 uker på onsdag og har det egentlig helt supert!! Magen har kommet godt frem i løpet av påsken og den lille inni der er ekstremt aktiv! Dette har blitt kommentert av lege og ved begge ultralydene jeg har vert på! I det siste har han funnet ut at det er helt supert å sprele rundt hele natten, noe som er koselig, men slitsomt! Kjenner jeg begynner å bli sliten, men det er nok en blanding av dårlig nattesøvn og en svært hektisk tid på jobben akkurat nå. Skal ta dette opp med legen neste gang jeg skal til kontroll for å høre hvor mye jeg kan gjøre uten å skade den lille! Bortsett fra mye bevegelse og trøtthet så føler jeg jeg har vært svært heldig gjennom hele svangerskapet, har en veldig fysisk jobb så passet meg supert at magen ikke kom før nå da den er ganske i vegen!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Jeg føler meg rett og slett som en millon dollars, hehehe! Ja, det er slitsomt med kynnere og jeg har dessverre fått litt bekkensmerter (halebeinet for det meste), men guri meg hvor herlig det er å være gravid og ha et lite sparkende knøtt i magen! Nå som våren er kommet går jeg med ansiktet mot sola og gliser. I dag var første gangen jeg meret at mini hadde hikke - det var litt morsomt!
mammaløve Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Tipper ikke over til uke 25 før om noen dager, men kan melde om upåklagelig form! Bortsett fra sår blære som småen bruker som sparkeball Merker litt til halsbrann når jeg har spist kraftig mat, men Love Hearts fungerer som medisin! Litt tyngre, og merker det på pusten når jeg går på tur/i trapper/sykler, og har merket at balansepunktet har forandret seg, og klumser rundt som bambi på isen når jeg skal forsere mer ulendt terreng i skogen. Men både almenntilstanden og humøret er virkelig bra Koser meg både på jobb og skole, og i samlivet generelt )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå