Gå til innhold

Hvilken solkrem bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært litt prat og skriv om parabener. Så det jeg lurer på er, bruker dere vanlige solkremer? Eller kjøper dere solkrem uten parabener? finnes det?

Jeg tror nesten jeg skal gå for den jeg alltid har brukt.

Måtte bare høre med dere først :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme! Kastet nettopp all solkrem vi hadde her (utgått og mye slumper), så må handle inn litt nytt. Så at ansikts-solkremen jeg har brukt inneholder parabener, hva kan egentlig de gjøre med gravide?

Skrevet

Hva er parabener?

Jeg brukte en som jeg kjøpte på Gardermoen i fjor. Et dansk eller tysk merke som heter RP eller PS eller lignende. Det er en slags olje som du bare trenger å ta på en gang om dagen - høy beskyttelse. Perfekt for en latsabb som meg! Føltes ikke klissete på huden heller. Men aner ikke om den inneholder parabener, altså.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men tror det er sånn som gjør at kremene holder seg lenger, og at det kan forstyrre hormoner. Tenk alle gravide som løper rundt i bikiner :-) var og spurte etter en krem uten parabener på apoteket tidligere da det snakk om det, og hun dama himlet litt med øynene og sa de bare hadde en krem. (var et stort apotek)

Jeg har prøvd å google litt på det med solkrem og gravide men finner ikke noe annet enn "husk solkrem" gravide kan ha mer følsom hud.

Hadde det virkelig vært nøye med kremer uten parabener så hadde det vært mer snakk og skriv om det tror jeg.

Skrevet

Jeg er ikke veldig hysterisk når d gjelder dette m parabener, for tror det er mer snakk om en langtidseffekt over flere år enn noen få mnd iløpet av et sv.skap. MEN, kan også komme med en anbefaling på en solkrem uten parabener (satt meg litt inn i dette ifjor, da jeg skulle velge solkrem til dattern min;) og den heter Derma, og fås kjøpt bl.a på Meny:

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1925657.ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...