Gå til innhold

AD/HD-foreldre! Hjelp! :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med diagnosen med barn som har arvet den? Kan du/dere svare på dette?

-Når oppdaget du at noe var "galt"?

-Hva var de første tegnene? (og har du gutt eller jente?)

-Hadde de vært der fra dag en, eller kom det sånn litt etter hvert i løpet av de første åra?

Jeg vet at trssing er vanlig blant snart toåringer, men blir jo litt bekymret over frøknas raserianfall når jeg selv er "velsignet" med AD/HD.

OM hun skulle ha det vil jeg jo gripe fatt i det så fort som mulig, selv fikk jeg ikke diagnosen før jeg var 17 og det er ikke noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er enda under utredning. Jenta vår er snart 4 og regner med at hun vil få diagnosen ad/hd etterhvert.

Det begynte med at vi tullet med at jeg hadde en ad/hd baby når jeg var gravid, hun lå aldri stille og det var vanskelig å få målt henne og se hvilket kjønn det var siden hun sprellet slik.

Når hun ble født begynte hun rett på med kolikk. Når hun var var 4 mnd baby begynte vi på babysvømming, gjett hvem som hadde den hypreste ungen?:) Man hørte henne før man så henne:)

Hun har hylt, bablet, sunget og skreket seg gjennom årene til nå og i det øyeblikk du setter føttene innenfor døra her så hører du henne.

Skravla går fra morgen til kveld heeelt uten stopp... Akkurat som hos moren hi hi:)

Skrevet

dette lurer jeg også på! jeg er selv for utredning og venter svar på om jeg har adhd eller ikke. mistanken min med sønn vår kom ganske tidlig. vi også kalte han for adhd under svangerskapet for dere var det aktivitet 24t i døgnet. han hade også kolikk de fire første mnd. etter som han lærte seg å komme seg frem var han over alt. før han kunne gå kom han seg opp i sofaen å herja på!

i dag slår han, sparker, lugger, biter og klorer han oss i tileg til å hive leker på oss. i barnehagen er han ikke så voldsom, men de sier han har et veldig aktivitetsnivå og er en liten tøffing som ofte ypper seg litt med de andre banra, selv de større.

jeg trodde en tid han rett og slett bare var bortskjemt og at det var derfor, men vi har klare grenser hjemme på hva som er greit og ikke, hva vi spiser og hva vi ikke spiser(altså godterier og slikt er kun litt på lørdag). problemet er jo imidlertid det at når lørdagen kommer og han får ett glass brus så tar det ca 20minutter og gutten er overalt!!! han springer frem og tilbake frem og tilbake i stua bare på måfå. klatrer i sofaen og sliter ti mennesker ut på under en halvtime.

til daglig kan han finne på å klarte opp i foran, stange hode i veggen, si au, le og gjøre det gjentatte ganger! vi har prøvd å ikke bry oss med at han slår, det virka ikke, da slo han bare enda mer og i tilleg seg selv.

vi har tatt det opp på helsestasjonen og fått alle råd som går an å få, men ingen ting hjelper, vi har prøvd å ikke bry oss, men det resulterte i mer slåing, vi har i rette satt han å sagt tydelig nei, men heller ikke dette har hjulpet, vi har prøvd time oute sone og heller ikke det virker! nå er jeg bare så sliten og aner ikke hva mer jeg kan gjøre for å få en slutt på dette! han er en glad gutt for all del, smiler og ler, men han er veldig volsom i lek. i en periode måtte vi tre ganger til legevakta på en mnd fordi han rett og slett var så vill at støvsugde jeg så vardet blod over alt! nå kan vi ikke ta øynene fra ham i et sekund uten at det skjer han noe. HJELP hva gjør vi????

Skrevet

Hvilken mat lager dere hjemme? Vi så en radikal endring ved å gå på diett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...