Gå til innhold

Vært hos min første Jordmor time:=))))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da har jeg vært hos min første Jordmor time og hun var så koslig og ålright. Det var godt og betryggende.

Er i dag 12+3 og blir fulgt tett opp pga sist svangerskap med min datter fikk jeg svangerskapdiabetes og svangerskapsforgiftning. Så jeg må sjekkes nøye opp med urinen og blodsukkeret.

Jordmora sa at jeg har så stor mulighet for å få diabestes igjen i dette svangerskapet:=( Så jeg må være veldig nøye med hva jeg spiser...

Hun hadde et ultralyd apparat hos seg med sånn liten skjerm. Var dårlig da. Men fikk se den lille hoppa inni magen min. Hehe.

Godt å se det er liv inni der.

Gleder meg så mye. Håper dere alle har det bra og er i fin form:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjekt!! Har selv vert hos jordmor for første gang i dag, og fikk høre hjertelyd. Endelig kan jeg puste lettet ut :) Men se babyen får jeg nok ikke før ordinær ul, så du er heldig :)

Skrevet

Så morro at hun fant hjertelyden hos den lille hos deg. Hvor langt er du på vei?

Jordmor fant ikke hjerteyden på den lille i magen hos meg. Hun sa det var litt for tidlig. Skal tilbake til Jordmor den 10 mai.

Skrevet

bare du tenker på hva du spiser ska det nok gå bra =)

var selv på grensen til svangerskaps dia i første svangerskap,(var nok med kost redigering) men ingen plager i det andre eller dette =)

men så la jeg ganske mye mer på meg i første enn andre og dette...

lykke til og nyt magen og tiden fremover =)

så er det jo snart sommer med mye fristende fruker og bær =)

Skrevet

Ja det er mye som er sundt som er godt. Men om jeg skal følge det Jordmor anbefaler meg så kan jeg ikke spise noe særlig av frukt fordi det er mye fruktsukker. Og jeg som trudde det var bedre en godteri.

Men jeg får bare gjøre det beste ut av dette.

Skal i hvertfall nyte svangerskapet.

Skrevet

Jeg er 13+6 i dag :) Var godt du fikk se den lille da, siden hun ikke fant lyden :)

Skrevet

Ja jeg har sett den lille på Ultralyd 3 ganger alt. I uke 7, uke 9 og uke 12...Også får jeg ny ultralyd neste mandag. Så selv om hun ikke hørte hjertelyden, så vet jeg at alt er bra med den lille i hvertfall. Så det er jo betryggende.

Skrevet

Veldig godt å høre, lille du :)

Så bra du får den ekstra oppfølgingen - så kan du slappe bedre av og vite at du er i de beste hender!

Skrevet

Så koselig gravid30! :D

Vi er så og si like langt på vei (jeg er 12+2 idag) så det er ekstra gøy å lese dine innlegg, hehe...

Jeg hørte hjertelyd hos jordmor når jeg var 9+6, men det hører nok sjeldenheten til.....dette er mitt 5.svangerskap (men har bare sønnen min på snart 7 år), så livmoren har kommet opp av bekkenet allerede...tror det og har noe å si!

Hørte hjertelyden her hjemme i går, da lå den på ca 165...hååper på jente, men blir også utrolig glad for en liten gutt sammen med min elskede.....når jeg tenker meg om så ønsker jeg gutt nesten like mye som jente, hehe! ;D

Ha en flott natt alle sammen!

Skrevet

Hei Axinija & spiren.

Oiiii, så tidlig du fikk høre hjertelyden. Morro da. Gøy at vi er like langt på vei.

Siden ikke Jordmor kunne høre hjertelyden, så så vi i hvertfall at den lille hoppa inni magen og hun så hjerte slo, så det var jo betryggende. Har jo vært så heldig at jeg har fått se den lille noen ganger nå på Ultralyd. Og til Mandag skal jeg til ny Ultralyd. Jippi.

Ja, det blir spennende med hvilket kjønn vi får. Jeg har en guttefølelse, så jeg føler at jeg får en gutt denne gangen. Jeg skal vite kjønnet da.

Blir glad for begge deler. Viktigste er at barnet er frisk.

Håper formen din er fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...