Gå til innhold

smertefulle kynnere- grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på jobb på torsdag (jobber forsovet fullt) og begynte dagen med smertefylle kynnere som kom takvis i ca. en times tid med en 5-10 minutters mellomrom..tårene spratt og ikke noe jeg har vært borti før..verken i dette svangerskapet eller det forrige. Var på spaweekend i helgen og på vei hjem i bilen fikk jeg samme smertene igjen. Jeg er 17 uker på vei og det er ikke voksesmerter i båndene, det kjennes helt annerledes ut...burde jeg gjøre legen min oppmerksom på dette eller bør jeg bare se det an? Må si jeg ikke har vært den flinkeste til å ta hensyn til graviditeten frem til nå med alt som følger med i en travel hverdag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har måttet ta kynnerne på alvor denne gangen, og da går det over, merker også at det blir sjeldnere og mindre vondt jo sjeldnere jeg overdriver, for å si det slik. JM var fornøyd med det, i alle fall - kan være verdt å huske at man faktisk er gravid og gi kroppen den roen den tydeligvis forlanger...

Skrevet

Snakk med legen din om dette allerede i morgen. Kynnere skal ikke være smertefulle eller komme i tak. Da er det virkelig på tide du stresser ned. Og har du vonde kynnere i kveld ville jeg også ringt og snakka med en lege nå allerede.

Jeg var sykmeldt en uke på grunn av vonde og plagsomme kynnere. Da den uken var over følte jeg meg _mye_ bedre. I tillegg har jeg nå roet ned tempoet på jobb. For må er det babyen som er viktigst å ta hensyn til. Ikke samvittigheten min ovenfor jobben og alt som skal rekkes og skje så fort. Husk nå er babyen førsteprioritet.

Som sagt snakk med legen din. Og få eventuelt en delvis sykmelding hvis du er sikker på du ikke trenger 100% sykmelding.

Lykke til med mini i magen :) Dette går sikkert bra. Men det er kjempeviktig at du tar det med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...