Gå til innhold

Trenger hjelp til priser på mat, utdrikningslag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi arrangerer utdrikningslag, og holder på å finne en pris pr person som skal delta. Det er visst ikke så enkelt...

Vi skal grille pølser, og ha lomper / brød, rekesalat, sprø løk, ketchup og sennep som en liten lunsj når vi møtes, før vi setter i gang med aktiviteter. Senere på kvelden skal vi ha reker, loff, majones, sitron, dill osv.

Men vi finner ikke ut hvor mye vi trenger i matbudsjett. Har dere noe godt forslag? For eksempel pris pr. pølse med tilbehør? Eller pris pr. person på en rekemiddag? (Hvis antall personer har noe å si for prisen blir vi 25 stk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regn ut hva det vil koste å kjøpe inn. del det på antall gjester.

Skrevet

Ja, såpass har jeg også skjønt. Men siden jeg ikke er på butikken og ser hver enkelt pris, og sitter midt i planleggingen, så tenkte jeg kanskje noen hadde et greit overslag på hva det vil koste, uten å måtte løpe på butikken med kalkulator:)

Skrevet

Har du virkelig ingen anelse om hva varer koster? Vel jeg gidder ikke gjøre jobben for deg. ;-)

Skrevet

Bare vent litt, så skal jeg springe ned på butikken og sjekke for deg! Er det noe annet enn det du har nevnt her, som du vil jeg skal sjekke prisen på?

Øhhhh..... NOT!! Du får nok belage deg å gjøre som de fleste andre; ordne opp i dine egne greier!!

Skrevet

Hva varene koster avhenger jo av i hvilken butikk du handler.

Men sånn ca pris pr person bare for maten i ditt tilfelle ville jeg sagt 100 kr pr person;-)

Skrevet

Bare en ting å gjøre, handle inn og dele prisen. Dette skal jo være en fest og da regner jeg med at dere ikke vil betale noe alene og ikke skal dere tjene på det, så da ville jeg tatt den prisen det faktisk blir og ikke noe annet.

Skrevet

Rema 1000 har reker til 20 kr kg (frosne), det sies at en skal beregne 0,5 kg reke pr person. Men hadde nok heller gått for ferske reker og de koster vel rundt 100 kr pr kg..

Beregn 3 pølser pr pers.

Kan ikke bare to gå og handle inn da og så deler dere dette på alle deltakerene????

Skrevet

Du kan sikkert spørre hun som serverte hyllebærsaft, brenneslesuppe og kjernemelk i barneselskap, virket som om hun hadde ganske god kontroll på matvareprisene. Husk at oppvaskemaskinen koster jo en 7-8 kr. også!

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141564450

Skrevet

Hehe... tenkte kanskje noen husmødre hadde overslag på sånt i hodet, uten at det ble så mye jobb. Beklager spørsmålet, dere trenger absolutt ikke jobbe for min del, jeg får finne ut av det på en annen måte...

Planen er ferske reker ja, da vet jeg at vi trenger en halv kilo pr. person, og at de koster rundt 100,- pr kg., det hjelper jo:)

Selvfølgelig kan vi gå å handle og dele prisen på antall deltakere. Men alle skal betale sin del nå i løpet av en uke, mens utdrikningslaget er om en måned, så vi kan jo ikke kjøpe maten før vi tar betalt. Det er jo andre ting enn mat i det totale regnestykket også, ting som må forhåndsbetales. Så jeg vil egentlig bare ha et fornuftig overslag.

Og jeg vil helst ikke ta verken for mye eller for lite betalt. Har ikke lyst til å sitte igjen med jeg må dekke selv, men vil heller ikke sitte igjen

med andres penger som vi ikke får brukt opp...

HI

Skrevet

Hehe gud for et innlegg, klarte ikke lese halvparten av det engang. til a: 1156

Skrevet

Ja det skjønner jeg godt. Som sagt så synes jeg 100 kr for maten høres passelig ut i denne sammenhengen;.-)

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg var redd for at 100,- ble litt lite, men det utgjør jo 2500,- til sammen, så det holder kanskje...

Skrevet

Hvis du sier ett beløp og du tar litt i, så er det jo ikke værre enn å dele de pengene som blir igjen på alle som har betalt. Så kan de få igjen de pengene etter festen :)

Skrevet

Ja, det kan jeg jo heller gjøre, så slipper vi å snu på krona når vi handler inn:) Tror jeg regner 150,- pr person da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...