Gå til innhold

1-åringen vår er så mye våken om natta. Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sovner fint, men våkner igjen ofte i 11-tida. Da får litt vann og legger seg til å sove igjenraskt. Så våkner han ofte i 2-3 tida, og da kan han holde på i opp til 2 timer. Høres da ut som han sovner, så våkner han igjen og surver litt. Så sovner har igjen. Slik driver han på. Vi ligger inne hos han og holder han i hånda og stryker han på ryggen. Prøvd å ta han opp for å ligge med oss, men da er det det samme. Hvis vi går ut av rommet er det stort sett fult hyl, men når vi ligger der inne er det meste små surving. Ser han er veldig trøtt, og gjerne vil sove, men som om noe vekker han igjen. Jeg lurer nå på om han kan være syk. Vondt i ørene eller noe. Har prøvd litt med parasett, men virker ikke som det hjelper heller. Og det har pågått i et par måneder nå, så tviler på at det er tenner. Er ikke hver natt, men kanskje 2 av 3 netter. Noen som har råd? Vi er så trøtter :-(

Skrevet

For meg høres det ut som om han våkner slik som de fleste barn gjør, men at han holdes våken av kosen han får? Stryking på ryggen, holde hånd eller tar ham inn til dere.

Sier bare dette fordi det var en av "feilene" vi gjorde - nemlig å kose ham i søvn om kvelden og når han våknet igjen var det kosing igjen, dette holdt ham gjerne oppe timevis om nettene.. Han fikk panikk når vi gikk ut av rommet osv..

Til slutt var vi så trøtte og slitne at vi prøvde ferbers metode.. Det tok 3 netter med moderat skriking - så var han avvent det at leggetid var kosetid... Så nå har vi lesing og kosing FØR leggetid og når han skal sove - sovner han på 5min uten hyling og våkner han i løpet av natta så er det bare å gå inn og legge ham til rette igjen og da sovner han på et blunk..

Dette er bare min erfaring, det kan jo selvfølgelig vere tenner osv..

Skrevet

Vår ettåring våkner også ofte om natta, men koser ikke, holder som regel å putte inn smokken. På morrakvisten våkner han dessverre skikkelig å vil ha flaske. Da er det full krise. Oftest sovner han etter det, men vi er også slitne som bare f. Vi har en storebror også, så det blir svært lite søvn. Han våkner jo gjerne når minsten endelig har sovna igjen. Jeg har ikke overskudd til å ta et skippertak og slutte med flaske, men vet at det er det som skal til. Stønn...aldri flere barn på oss i hvert fall... Men det går seg jo til med tida. Det er min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...