*Wilma* Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Hvilke blomsterfrø sår dere nå? Ute eller inne? Trenger tips og ideer, jeg har nemlig ikke peiling når det gjelder planter/hage osv.
kokosyklus Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Jeg aner ikke om jeg har grønne fingre, dette er vårt første år med hage:) På klikk.no/ hage har de en liste over planter og blomster som ikke er sneglemat! DET er viktig å huske på. Jo mindre sneglemat du planter jo færre snegler får du. Så i små drivhus jeg kjøpte på plantasjen har vi nå lavendel og koriander ( etter såing skal de stå 2-3 uker i kjøleskap) Sitronmelisse, persille, timian og oregano. Vi fant en timian som er en lavt voksende staude så den kommer år etter år forhåpentlig:) Jeg sådde inne i midten av mars. Noen typer kan man ikke så direkte ut, mens ande skal kun såes direkte ut i april/mai. Gå på plantasjen og les bakpå frøposene, så finner du nok noe du har lyst på Skriv en liste over det som ikke er sneglemat før du går så slipper du å stå å lure. Lykke til!
*Wilma* Skrevet 12. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2010 Tusen takk for gode tips! Da drar jeg en tur på Plantasjen Vi har hatt hage i 4 år, men gravde den opp og sådde plen over hele hagen ifjor. Så nå må jeg starte på scratch!!! Skal plante i potter og krukker osv. En ting jeg VET jeg skal ha er sånne sukkererter! Da får jeg sommerfølelse
Anne-B. Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 De har ei svær hagebok på Plantasjen som er veldig nyttig, tips og råd til hvordan du lager til det aller meste. Har ikke tenkt på dette med ikke-sneglemat, så takk for tipset. Jeg har forresten sådd solsikker, pyntekosmos, klematis, kongelilje og stokkroser, regnbueetellerannet og blomkarse. Stua er derfor en liten botanisk hage. Veldig gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå