Gå til innhold

Dere med grønne fingre!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke blomsterfrø sår dere nå? Ute eller inne?

Trenger tips og ideer, jeg har nemlig ikke peiling når det gjelder planter/hage osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke om jeg har grønne fingre, dette er vårt første år med hage:)

På klikk.no/ hage har de en liste over planter og blomster som ikke er sneglemat! DET er viktig å huske på. Jo mindre sneglemat du planter jo færre snegler får du.

Så i små drivhus jeg kjøpte på plantasjen har vi nå lavendel og koriander ( etter såing skal de stå 2-3 uker i kjøleskap)

Sitronmelisse, persille, timian og oregano.

Vi fant en timian som er en lavt voksende staude så den kommer år etter år forhåpentlig:)

Jeg sådde inne i midten av mars. Noen typer kan man ikke så direkte ut, mens ande skal kun såes direkte ut i april/mai.

Gå på plantasjen og les bakpå frøposene, så finner du nok noe du har lyst på:) Skriv en liste over det som ikke er sneglemat før du går så slipper du å stå å lure.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for gode tips! Da drar jeg en tur på Plantasjen :)

Vi har hatt hage i 4 år, men gravde den opp og sådde plen over hele hagen ifjor. Så nå må jeg starte på scratch!!! Skal plante i potter og krukker osv.

En ting jeg VET jeg skal ha er sånne sukkererter! Da får jeg sommerfølelse :)

Skrevet

De har ei svær hagebok på Plantasjen som er veldig nyttig, tips og råd til hvordan du lager til det aller meste. :)

Har ikke tenkt på dette med ikke-sneglemat, så takk for tipset.

Jeg har forresten sådd solsikker, pyntekosmos, klematis, kongelilje og stokkroser, regnbueetellerannet og blomkarse. Stua er derfor en liten botanisk hage. Veldig gøy. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...