★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Er dere flinke å spise sunt og variert jenter? Jeg VAR veldig flink første ukene men nå 10+5 har lystene kommet og styrer alt...poteter og grønnsaker byr meg i mot men føler jeg må tvinge nedpå alikevel.....(?) så gjør det...pluss at det er jo andre enn meg i huset også...heldigvis ellers hadde det blitt taco hele uken hihihi;)eller maxboller i paprikasaus...det kunne jeg spist hver eneste dag! spiser en del ris og nudler istede for poteter... og pommes fries.....grønnsaker kan jeg ikke huske sist jeg spiste....det er ikke dte at jeg blir dårlig av disse tingene men det bare smaker rart sånn plutselig.... hvor mye påvirker det babyen at jeg ikke spiser etter "boken"? spiser vitaminer hver dag da...har det mye å si for veksten feks? hengt meg veldig opp i dette med poteter og grønnsaker merker jeg og får dårlig samvittighet:/
gakkeliten Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Poteter er det ikke såååå farlig med, men fisk og grønnsaker bør du tvinge i deg. Ikke stress det - finn en måte det smaker godt på, om det så er most i filler og dynket i saus. Ta grønnsaksbjørner i TILLEGG. De er jo gode? Alle vitaminer skal taes i tillegg til variert kost da, liksom. Men når du spiser Taco - har du ikke masse grønnsaker til? Agurk og paprika teller!! Og blås i de dumme potetene, ris og nudler er vel så bra.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 12. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2010 hmm...rart dte man ikke tenker over..er jo masse grønt til taco ja! agurk spiser jeg hver dag og ris og nudler ofte....mosaka til middag idag og der er det jo poterer oppi:) og salat på siden...heheh:)ikke tnekt sånn jeg....bare tenkt uff jeg må spise poteter og gullerøtter liksom:)) takk for påminnelsen....da tror jeg ikke det er så ille da....vi spiser salat til ganske mye egentlig.... er glad i makrell i tomat nå MED agurk på faktisk og spiser omega 3 hver dag...det har jeg gjort i over 10 år....... hmm.... takk!
gakkeliten Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 er noen ting som man bør få i seg av grønnsaker man koker også, da - så klart... Broccoli står nesten fast på middagsbordet vårt - og for ikke å bli lei, har jeg prøvd å wokke den, koke den, ha ost på og bake i ovnen-og lage purè med hvitløk og smør på... det er godt med blomkål også. Dessuten har jeg i diverse grønnsaker i kjøttsausen til lasagne, pizza og spaghetti - og det går sikkert i moussakaen også - enten kuttet i små biter eller revet. Har masse gode ideer...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 13. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2010 er super glad i løk og hvitløk men brokkoli er godt på smak men nå lukter det bare såå grusomt...og blomkål klarer jeg ikke lukten av heller....lukter promp syns jeg:S.....? når det er grønnsaker blir det stort sett den amerikanske blandingen,den frosne i butikken....med erter,mais og gulrøtter...... syns det er så mye lukter som jeg aldri har reagert på før som bare stinker drit nå altså.....:/ syns til og med mannen lukter rart...?:/
gakkeliten Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 ha ha! Det setter ha sikkert pris på å få vite.. *knis* Jeg merker det selv - mannen kan lage EN middag: spikersuppe (toro kjøttsuppe med pølsebiter og diverse ekstra i). Han skulle være så snill og lage til meg på lørdag - og jeg tvingte i meg en hel skål (med pauser), fordi det lukter så sinnsykt dårlig. Du får prøve deg fram med andre grønnsaker - tror ikke amerikansk blanding dekker inn så veldig mye....
gakkeliten Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 har du forresten nok Fersk hvitløk i maten, overdøyver den lukte av det meste annet..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 13. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2010 ja han ble litt brydd når jeg aktae meg lengre bort i sofaen når ahn skulle kose litt hehe:) måte bare si "du lukter" uff dte bare datt ut...dte som er er at jeg er blitt super følsom for røykelukt(røykte før jeg ble gravid) han røyker enda og jeg syns han lukter for jævlig...lukter ikke røyk heller lukter jubb eller gammelt askebeger...han har fått forbud om å røyke rett før lalletid....vi er glad i kos og knek så da blir lukten litt for intens for min sarte nese for tiden...får stappe noen hvitløksbåter i hvert nesehull så merker jeg ikke noe sikert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå