Gjest Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Hei alle sammen=) Jeg ble kvalm i uke 6, er nå i uke 7 og er kvalm hele døgnet. Kastet opp for første gang for 4 timer siden. og ligger fremdeles og kaster opp. tror jeg er blitt matforgiftet, min samboer kaster også opp, og vi har begge diare. Jeg begynner å bli litt bekymret.... får ikke i meg veske eller mat og kaster opp uringul syre (unnskyld detaljene) men er det noen som har vert matforgitet eller har hatt omgangssyken i første trimester ? jeg blir ikke bedre av å spy, og jeg spyr selv om magen er tom =( legevakten sa jeg skulle se det an, å ringe i morgen viss jeg ikke var bedre, typisk legevakt å si det!!! Har aldri vert så dårlig før, og lurer på om noen av dere andre har hatt det slik? Frykter Spontanabort =(
Flaksi83 Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Hei! Dette høres mer ut som den klassiske omgangssyken! Det går sannsynligivis over i løpet av et døgn. Prøv å få i deg drikke og salt kjeks! Kvalme er ikke no kjent tegn på spantantabort, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg! så lenge samboeren din har de samme symptomene, så kan du nok i allefall roe deg helt ned =) Håper du blir bedre snart! =)
Gjest Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Takk for svar, håper virkelig du har rett=) Har aldri vert så syk før, og omgangssyken har jeg hatt mange ganger, derfor jeg trodde vi var matforgiftet. Kastet opp i hele natt, nå håper jeg å få meg en lang hvil, etter den verste natt i min historie!!!! Ha en fin dag! )
*septemberbaby* Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Hei! Jeg lå med spysjuka i 4 dager... spydde konstant i 24 timer... akuratt slik du beskriver.... var og på legevakten for jeg fikk noen syke smerter i mage.... fikk høre hertelyden og den lille hadde d bra! eneste de bekymret seg litt over når jeg hadde spydd så lenge var om jeg hadde væskemangel.. så prøv vertfall og få i deg litt vann.. drikk små mengder av gangen! så går nokk dette over snart Allt er vertfall bra her uten jeg fikk spesielt med næring/væske i meg på 4dager! så bare prøv å bli frisk! bebisen har det bra
Gjest Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Hei, og Tusen takk for svar. Godt å lese om noen som har hatt det på samme måte, og at alt er bra med babyen din:) så er jeg litt mer rolig, selv om jeg bare er i uke 7=) Håper virkelig alt er bra med babyen min også <3 Jeg skal til legevakten kl 2015, håper legen kan hjelpe! Noe jeg har glemt å nevne, som legen reagerte på: Jeg drakk vann fra vøringsfossen på lørdag. Vi var 4 stk på tur, 3 av oss drakk vannet og ingen av oss 3 har vert så dårlig før, Samboeren min, og hun andre som drakk vannet, er nå friske. Jeg er fremdeles dårlig. Spyr mindre, men har ubeskrivelige magesmerter. Men håper det bare er vanlig omgangsyke, selv om jeg er skeptisk!!!! Føler meg så dum som drakk vann ute i naturen, men har alltid gjort det, og aldri før blitt dårlig. Men altså til dere andre som liker å gå på fjellet: ikke ta sjangsen!!!!
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 da er det nok ikke omgangssyken, men heller et mage/tarm virus som var i vannet!! sjansen er liten for at dere 3 som også drakk vannet skulle få spysyka samtidig liksom.. Goooood bedring, og lykke til hos legen <3
Gjest Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Takk <3 Nei legen mente heller ikke det var omgangssyken, det var mest sannsynlig et virus fra vannet ja. Men hun kunne ikke gjøre noe. Viss jeg ikke får i meg mer veske de neste dagene, og ikke blir bedre så blir jeg innlagt på sykehuset, men satser på å bli bedre!!!! Legen sa det var veldig uheldig, og sjangsen for spontanabort er noe større etter dette=(, men samtidig trodde hun at det kom til å gå bra. Hun har jobbet på en fødeavdeling og hun sa at det var utrolig ofte ting gikk bra og over all forventning. Krysser fingrene=/ Natta =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå