Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Ting som ikke burde vært tabu: sex, religion (personlig), sykdom, å være fattig, at man synes småbarn er kjedelige, kroppshår
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Psykisk helse Kjønnsykdommer Man poster liksom ikke på FB statusen sin at "hey, jeg har visst fått klamydia" Eller "Har panikkangst" Men at man har influensa, spysjuka, vondt i ryggen, vondt i hodet osv. er helt "greit" Rart (og samtidig ikke så rart)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Hey, jeg har visst fått klamydia. Jeg tror jeg hadde tissa på meg av latter om jeg hadde sett den facebookstatusen. Hehe. Nei, la kjønnssykdommer forbli tabu. Jeg vil ikke vite. Mener er veldig enig ift psykisk helse.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Psykiske lidelser Å være fattig/ha dårlig råd Å ikke synes sitt eget barn er så fryktelig spennende eller spesielt Kroppshår Sex Å ha få venner
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Det at en dame får lite sex av mannen sin, det er jo mer "akseptabelt" at det er omvendt..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 psykisk helse psykisk helse psykisk helse... Når noen i familien har tatt selvmord så skal det i mange familier ties ihjel.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 Av store viktige ting er jeg enig i at psykisk helse står aller høyest. Av de små hverdagslige tingene; - svetteproblemer - flatulensproblemer (for jenter..) - følelser (for gutter) <- som gjerne er starten på dårlig psykisk helse
Gjest Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Psykisk helse. Det burde ikke være verrre å si at man er syk i hodet enn at man er syk i hjertet eller beinet, men det er det. Trist men sant. Incest og vold i familien er heller ikke et tema med mindre man snakker om "de andre" og ikke tanta som banker onkelen eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Jeg har det inntrykk av at sex er blit FOR åpent..Jeg trenger ikke vite at 13 åringer har sex, gruppesex, lesbesex og at " har man lyst har man lov":..... Herregud, har ders lest blad rettet mot ungdom ui alderen 12-17?? Hørt på P3 det programmet om sex..Jeg blir skremt..Visste var det normalt at noen debuterte som 13 da jeg "var ung":..."alle" hadde vel hatt sex før de var 17 ihvertfall....Men det var sldri snakk om gruppesex, fisting, analsex, SM osv.... Psykiske lidelser synes jeg også mange er åpne om..FOR åpne nesten..Greit at jeg vet du sliter psyksikog hvordan det kan påvirke deg, men jeg er ikke psykologen din..... Og ta opp med en person som har lagt på seg mye på kort tid spørsmålet,- HVA er det som skjer? Har du det bra? er du syk?..På samme måte som man sier det rett ut hvis en blir fort veldig mye tynnere..Da blir man straks bekymret for dennes helse, det være seg "selvforskyldt slanking" eller en eller annen sykdom.. Fedme kan også skyldes meget alvorlige sykdommer som kanskje ikke vedkommende er klar over..HUn/han tror bare at vekta er ute av kontroll og at man selv har skyld...Men så skulle de kanskje gått til lege og funnet ut HVA det er før det er "for setn"..SÅnn i forhold til å bli ekstremfeit.... Ble klumpete skrevet,- men DET er tabu i dag..ALtså, ta opp med fete folk, HVORFOR de er fete...På samme måte som man gjør det med alt for tynne folk.....De kan være like syke og trenge like mye hjelp eller puff til å skaffe seg hjelp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå