Gå til innhold

Facebook-status: Skam deg Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne statusen "går over" facebook nå, hva synes du om den?

Skam deg Norge.....Vi har barn som går til sengs uten mat.. Eldre som går uten medisin.....Mentalt syke uten behandling.... Militære uten riktig og nok utstyr......enda sender vi millioner til andre land før vi hjelper vårt eget... 99% av befolkningen har ikke mot til å kopiere og reposte denne!!!!..... jeg er en av de 1%

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er vittig på min venneliste, er at de samme menneskene med denne statusen også er medlem i gruppen "AP-velgere på Facebook"...

Skrevet

Idiotisk.

Man kan ikke hjelpe ALLE.

Skrevet

Jeg får fnatt av sånne kopier-ditt og kopier-datt statuser.

Hva med å tenke sjøl..?

Skrevet

jeg tenker at folk som syns norge burde skamme seg fordi vil hjelper andre land ikke er mennesker nok burde gå i seg selv først

Skrevet

Nei, den synes jeg er teit.

Ser de som kopierer den som status også er blant de "mindre smarte" av vennene mine.

Alt kan ikke sammenlignes... Man kan ikke slutte å hjelpe andre som trenger det om ikke alt er på skinner hjemme.

Hva slags samfunn blir det av sånt?

Skrevet

hva i alle dager skjedde med den settningen?

prøver igjen:

jeg tenker at folk som syns norge burde skamme seg fordi vi hjelper andre land nok burde gå i seg selv først

Skrevet

Er det idiotisk å ville hjelpe sine egne før alle andre??

Klart man kan ha en intensjon om å hjelpe alle. La oss for all del ikke sette oss ned og si at vi kan jo ikke hjelpe alle derfor driter vi i det!!!

Ville du anonym 23:15 ha sagt det samme dersom du var en av dem som trengte hjelp????

Skrevet

Uff, ja vi sender alle pengene ut av landet! Hadde det ikke vært for u-hjelp ville vi hatt firefelts motorvei fra Honningsvåg til Kristiansand og t-banen ville gått selv når den stod stille og toget gikk på skinner selv i de nyeste dikt opplest på Litteraturhuset en sen tirsdagskveld.

Skrevet

Klarer man å kopiere en Facebook-status så klarer man kanskje også å donere matpakker til Frelsesarmèen, gi bort klær, passe på sine eldre osv. Det er mye man kan gjøre. Men jeg tviler på at Facebook-kopiistene gjør noe som helst for å hjelpe andre...

Skrevet

Blir så lei de der 97% blabla og 3% blabla. Ting er ikke tipp topp her i norge heller, men sammenligner man jevnt over med andre land i verden, så står det jo rimelig bra til her må jeg si.... Er for å vise solidaritet og hjelpe de som virkelig lider under hungersnød og krig.

Skrevet

Mot? Hah. Litt som å påstå at det er en modig handling å stemme FrP.

Skrevet

Nesten identisk med status mange av mine amerikanske venner/familie har hatt. Tror det er mer reellt "over there".

Skrevet

Ja jøss.

Å hjelpe land som VIRKELIG trenger det (hungersnød, naturkatastrofer osv) før vi gir våre egne hjelp? At systemet ikke klarer å fange opp absolutt alle er trist ja, men det betyr ikke at man skal fordele alle pengene her hjemme for å være sikker på at alle får nok mat og medisiner, mens mennesker i andre land føder skjelett til barn fordi de ikke har fått mat de siste 14 mnd.

Skrevet

Å gå til sengs uten mat her i Norge betyr noe ganske annet enn å gå i døden uten mat i Afrikanske eller Latin-amerikanske land. Jeg gidder ikke nevne flere eksempler, men blir kvalm av den statusen. Maken til selvopptatthet!!

Skrevet

Kvalmenede navlebeskuende. Dukker den statusen opp hos noen av mine fb-venner, sletter jeg dem. Så korttenkte personer har jeg ikek behov for å kjenne.

Skrevet

Dukker den statusen opp på min FB, så gjerner jeg vedkommende fra vennelista.

Det er faktisk ikke sånn at grunnen til at vi mangler ting og tang her i Norge er at pengene går ut av landet. Vi har faktisk penger nok til å både hjelme (mye mye mer enn i gjør per i dag) OG fikse landet. Men det er ikke bare å pøse på med midler inn i den Norske økonomien, da går alt lukt til helvete. Hvorfor er det så vanskelig for folk å skjønne det?

Skrevet

Hehe, frp har funnet ut at deres velgere er så dumme at de ikke skjønner dette. Derfor går de til valg på det. Fantastisk paradoks at de som faktisk velger frp vil være de som blir mest skadelidende under denne type politikk. Hadde tatt dem 2 år og kjørt norge på ræva...

Skrevet

Hva jeg synes om statusen?

Dustete. Har du IQ nok til å registrere en konto på Facebook så har du IQ nok til å finne på dine egne statuser.

Skrevet

Ser den har dukket opp hos flere på min venneliste, og kjenner jeg blir skikkelig irritert. Virker som om folk ikke helt tenker over hva de poster videre.

Virker som om de leser "sultne barn, eldre uten medisin" ja, det er jeg i mot, vi kopierer og poster (uten å egentlig tenke seg om)

Skrevet

haha.. det var en sykt bra kommentar Let's hear it for the boys!.

nesten så jeg fikk lyst til å stjele den, men det ville vært litt selvmodsigende :D

Skrevet

Jeg legger inn kommentar til dem.. Feks. at jeg synes DE burde skamme seg...

Skrevet

Jeg synes det vitner om at de som skriver slikt een gjeng egoistiske suttrepaver.

Skrevet

Jeg tror jeg har for smarte og utdannede venner, ingen hos meg har den statusen. Heldigvis. Hadde antagelig kvalifisert til sletting på min venneliste også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...