Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg blir så lei av å blande mme når jeg er på tur.. Er jo så mye søl med termos, pulver, kaldt vann, trakt osv.. Mulig jeg gjør det tungvint, men noen ganger er det jo rett og slett "håpløst" å drive med dette. Greit nok på kafe, men er vi ute og gjør andre ærender blir det mye pes.

Er det greit å gi romtemperert (altså sånne ferdigblandede bokser) mme noen ganger? Det virker nesten som jenta vår liker kald melk best, men er litt redd for at hun skal få vondt i magen. Hun blir straks 4 mndr!

Vurderer å kjøpe en sånn flaske med varmepatroner som varmer flasken til 37 grader på 4 min. Noen som har prøvd de?

Skrevet

Ja, det har vi gjort flere ganger når det har vært vanskelig å få varmet melken. Det er ikke noe problem så lenge barnet ikke har noe i mot kald melk.

Skrevet

Ute på tur bruker vi ferdigblandet MME i sånne "juicepakker". Hvis det ikke finnes mulighet for oppvarming, får hun den som den er. Men bokser med ferdigblandet MME kan oppbevares i romtemperatur, så lenge den er uåpnet, så da blir det ikke så ille.

Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg får vel prøve meg på det da! Hun liker jo kald melk, så sånn sett tror jeg ikke det blir noe problem. Er mer bekymret for at magen hennes skal slå seg vrang.. Men, hun drøyer jo gjerne til pulvermelken jeg lager hjemme blir kald også, så det går sikkert bra :) Bruker dere samme merke på ferdigblandet som pulver? Vi bruker Hipp til vanlig, men det finnes jo ikke ferdigblandet.. Hun har en meget tander mage, så er litt engstelig for at hun skal få mer problemer om jeg plutselig gir henne et annet merke når vi er på tur.

Skrevet

Det er ikke noe problem, det. På en av de pakkene så står det også at den kan serveres romtemperert. Så heldig for deg at hun godtar kald melk! Bare husk å ta med saks. I hvert fall en av de kartongene har ikke sånn rivekant engang, det oppdaget jeg når jeg var ute på tur. umulig å åpne arghh. tror det var nan...

Skrevet

ja, det er nan. De er litt upraktisk å åpne ja, men jeg har klart å rive, eller bite den opp, men det skvetter litt her og der :P

Skrevet

Jeg har brukt sånn flaske du snakker om. Iiamo heter den. Den er genial synes jeg. Jeg pleier bare å helle vann i flaska så det er klart. Måler til riktig antall skjeer mme, og putter dette i en liten boks og pakker med meg en engangspatron. Da er det bare å dra ut på tur.

Melka blir ordentlig god og varm innen 3-5 min.

Har til og med brukt den på natta når jeg ikke orker å stå opp og ordne flaske. Har bare alt stående klart ved senga. Supersmart, og jenta mi er like fornøyd!

Skrevet

Trakt? Trenger vel ikke det på tur på mme. Aldri brukt. Bruker selv blandemetoden.

Skrevet

Bruker bare en liten trakt for å få pulveret ned i flaska.. Har forsøkt uten og har sølt det til fælt innimellom :P Ikke så stødig på hånda da vet du...hehe

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva som er i hipp i forhold til nan, men ville bare prøvd meg frem. De boksen er kjempe greie når man er på tur, riv opp hell i flaske!

Ellers så har vi sånn flaskevarmer, type oppbevaringsbak som holder innholdet varmt på tur (husker ikke hva det heter).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...