Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 vi kjøpte hus.. rett før finanskrisa.. jeg hadde 1 år igjen på studiene, barn nr 2 var akkurat født, mannen skulle snart få fast stilling. Så falt alt i grus når finanskrisa kom.. mannen mistet jobben, 2 mndr senere viste det seg at huset vi hadde kjøpt for 6 mndr siden var omfattende råteskadet, yngste barn var ekstremt mye syk og sov ikke på nettene.. Jeg er ferdig med studiene og har nå utsikter for fast jobb, mannen derimot søker og søker og får ikke noe. Vi fikk litt igjen på søksmål mot husselger, så huset ble beboelig etter å ha bodd hos foreldrene mine i 9 mndr (snille snille mamma og pappa) Yngste barn er friskt etter 2 operasjoner (nå 2 år gammel) Men alle reserver forsvant når vi skulel gjøre hjemmet vårt beboelig igjen Nå sitter jeg på nettet og leter etter de som selger brukt hverdagstøy til en billig penge.. for sommertøy har vi ikke økonomi til. Mars måned tok helt knekken på oss. strøm på nesten 9000, kommunale avgifter og årsavgift på bil, første avdrag på studielån... Måtte dele opp strømregningen, men det forskyver jo da problemet framover. Regningene overstiger jo lønna mi pr måned.. Flere som er i samme situasjon? spare seg opp en buffer sier du kanskje? Jo da.. men når man har havnet i den situasjonen av bufferen ble brukt og pengene strekker nesten hver mnd? Vi lever nå på mindre enn SIFO-budsjettet sier en familie på 4 trenger. En ting har jeg lært: Har ikke råd til å fylle huset med møbler..så nå hamstrer jeg inn møbler fra andre som de har tenkt å kaste - siste mnd fått tak i 1 vitrinekap med lys, 1 spsiestuebord i heltre 2,10 m langt med 6 stoler til (med løse sitteputer), 1 recliner i tøy med gyngefuksjon.. folk kvitter seg med utrolig mye som blir fint med et malingsstrøk.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Du kan søke om utsettelse av studielånet om du har lav inntekt. Dere kan søke om bostøtte og sosialstønad. Håper det ordner seg for dere snart. Om ikke kan dere selge huset og flytte til ett sted der det er lettere for dere begge å få jobb og/ eller billigere å bo.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 huffamei...dere har jo hatt maks uflaks...Har heldigvis ikke slik selv. Ville bare få sagt at det virker som du tar det virkelig bra og gjør det beste ut av det dere har og kan få. Stå på, så håper jeg det løsner etterhvert. Sender deg en stor trøsteklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå