Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Når barn våkner om natten, og ikke har vondt, ikke er sultne, hverken er for varm, kald, eller tørst, hvorfor våkner de da?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Det er jo klart at alle vi her inne vet mye bedre hvorfor ditt barn våkner om natten enn du gjør som er der sammen med barnet!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 spørs vel litt på alder, men.. har drømt vondt, ligger vondt, våkner mellom søvnfaser og trenger hjelp til å finne søvnen igjen, hører lyder i huset.. Det kan jo være tusen grunner...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 De vil ha koooos! Eller kanskje de har drømt noe? Er redde? Våt bleie? Pleier å ta mine oppi senga mi når de våkner og ikke er sulten, varm, kald osv. Da sovner de med en gang.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Jeg leste en artikkel en gang en artikkel om barn og søvn (husker jo selvfølgelig ikke hvor, skulle tatt vare på den). Noen forskere mente hvertfall det at barn våkna mye mer opp en voksne for å ikke sovne helt inn (krybbedød) Barn har en større hjerneaktivitet enn voksne når de sover, men de har og en eller annen mekanisme da som gjør at de ikke skal forsvinne. Hvor sant det er vet jeg ikke, men det kan jo forklare mye for mange.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 gammel vane.. Et barn som er vant til å spise kl 02,04,06 osv våkner selv om det ikke er sultent av gammel vane. Det blir søvnmønsteret deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå