Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Vi betaler 50 kr i mnd, å da holder barnehagen snuppa med Liberobleier. Det må være enklere for barnehagen å slippe å forholde seg til så mange ulike bleietyper, sorter, min og din. Pluss at vi slipper å drasse på bleiepakker i barnehagen.. Hvordan er det hos dere?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 både der hvor jeg jobber, og der hvor barna går må foreldre ta med bleier selv. Og som bhg-ansatt må jeg si: Det er jeg GLAD for! Jeg tør ikke tenke på for et arbeid det er å kjøpe inn nok bleier, kjøpe riktig størrelse, vite hvilke størrelser som passer hvert enkelt barn osv. Og hva med de ungene som ikke tåler Libero, eller tisser igjennom? Slipper de å betale, og så må de sende med bleier selv? Da må ansatte og vikarer holde styr på slikt også.... I "min" barnehage har hvert enkelt barn en kasse på badet med bleier og et håndkle i. Da vet vi hvillke som hører til barnet, og jeg opplever ikke det som noe stress.
Mor di! Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Det hørtes veldig greit ut! Vi må ha med selv.
Fjerteberte Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Vi må ha med bleier selv. Syns det er veldig greit. Det er faktisk ikke alle barn som tåler Libero eller pampers. Guttungen fikk store kjøttsår som det gjerne gikk sopp i av å bruke libero... Vesla blir en smule sår av de hun også. Så da syns jeg det er greit at vi står for bleier selv.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Håper for guds skyld at vi må ta med bleier selv til sjarmtrollet.... Vil ha litt oversikt over hva han får på stumpen. Når det skal sies er jeg utrolig glad for at foreldrene har med bleier selv i den bhg jeg jobber i også. Hadde vært håpløst å holde orden på alt det som hun over her nevner. Det hadde iallefall gått ut over tiden med ungene....
Gjest mphs Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Vi må ta med selv og det syns jeg er greit. Vi bruker ikke i nærheten av 50 kr. i mnd i bhg på bleier.
elskerlivet Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 2-3 bleieskift om dagen i barnehagen, x gjennomsnittlig 20 dager pr. mnd i barnehagen, hvordan klarer du da å komme laaang under 50 kr?? jeg har jobbet i bhg, og syns det hadde vært deilig å ha et "felles" lager av bleier, sleppe ørten kasser med det..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 det er ikke noe problem å komme under 50 kr dersom barnet bruker First Price for eksempel. En pakke koster ca 35 kr, og jeg tipper at den holder en hel mnd i barnehage.
Gjest mphs Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 De bytter en til to ganger om dagen og vi bruker landlord bleier til 0,55 kr pr. stk. Derfor kommer vi langt under 50 kr. Blir vel ca. 16-20 kr i mnd.
Nisseungen08+lillebror12 Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 50 kr!! Det er jo kjempebillig! I bhg til guttungen har de bleieavtale, og det koster 130 kr per mnd for Libero bleier. Det synes jeg er kjempedyrt, så vi takket nei til å väre med. Vi kjöper store esker med pampers på Coop Obs, 120 bleier for 89 kr. En pakke med 40 bleier koster oss da 30 kr, og varer ca 5-6 uker i bhg.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 12. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2010 Man kan selvfølgelig ta med bleier selv om man vil. Nå er de bare 10 unger på avdelingen til snuppa. En av dem bruker tøybleier. Tenker på om det er noe vits i å foreslå dette i den nye barnehagen hun skal begynne i til høsten.. Jeg synes det var så smart ;-)
Gjest Skrevet 12. april 2010 #13 Skrevet 12. april 2010 I barnehagen til snuppa må vi ha med - og som andre sier, ikke alle tåler libero/pampers. Snuppa får skikkelig bleieutslett med pampers! De har en hylle over stellebordet med navn på kanten og bleiepakkene oppå - synes det virker systematisk og fint. Vil ikke tro det er noe stress for personalet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå