Gjest Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Hva kommer det egentlig av at babyer gulper? Jenta vår gulper noe helt enormt, og dersom noen av dere har noen gode tips til hvordan vi kan unngå dette, tar jeg dem gladelig imot!!! Frustrerende.....
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Gulp er overskuddet som kommer opp. Så fremt det ikke kommer opp med en rap, da luftboblen kan ligge under melka som fører til at det kommer opp igjen. Så når babyen gulper er det tegn med mer enn nok mat
Mortilbarn Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Har hun fått opp all luft etter måltidet? Mange som ikke får barna til å rape, noe som fører til masse gulping. Noen trenger ikke å rapes, mens andre trenger det. Hvis du ikke gjør det, men jenta raper, så kan det være årsaken.
Gjest Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Vel.... Det ser ikke ut til å ha noen betydning om hun får rapet eller ei, om hun blir holdt opp eller lagt ned, om hun sover eller er våken, om hun er helt i ro eller om hun er i bevegelse (bleieskift, i vogna e.l.) ... gulpe gjør hun uansett! Iblant kommer det umiddelbart etter et måltid, mens andre ganger kan det gå lang tid før hun gulper. Og noen ganger kommer det bare en liten skvett, mens andre ganger renner det i strie strømmer! Er det bare å "finne seg i" dette og vente på at det skal gå over? For jeg syns ikke hun spiser så ofte at jeg kan kutte ut måltider for å unngå at hun får i seg for mye. Og selv om det renner melk i strie strømmer fra brystene mine, bør hun vel få drikke så lenge hun vil uten at jeg avbryter henne? Hun er jo bare 4-5 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå