Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

holde hode oppe selv uten støtte når man bærer dem i oppreist stilling?

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er normalt, men vår var veldig tidlig med å holde hodet selv. Tror ikke hun var 1 mnd en gang. Jeg liker å tro at hun bare var 2 uker, men kanskje det bare er innbilning... ;)

Skrevet

Hmm... dette tror jeg varierer veldig. Vår var tidlig ute med å løfte hode opp når han lå på brystet å sov. Føste uka tror jeg. Men å holde hode sånn stødig om vi bærte han oppreist, ja det tok laaang tid. nå skal det sies at han er en stor gutt på 6 mnd, 9 kg, og har ganske stort hode.

På den måten blir alt litt tyngre for han, hehe. I tilegg hadde han en liten låsning i nakken som ble oppdaget ved 4 mnd, og hadde en favorittside, så var mye sterkere på den ene siden.

Vi fikk streng beskjed fra fysio, og manuellterapaut at når man skal håntere disse små, skal de helst bæres horisontalt, ihvertfall mest mulig, for og ikke belaste nakke unødig. <

Skrevet

hm , godt spørsmål. Tror at hun var rundt 4 mnd da jeg sluttet å støtte for hodet mens jeg bar henne (nok å holde ryggen, i tilfelle hun kaster seg bak), men tror nok at hun klarte å holde hodet over tid en stund før det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...