Gå til innhold

dere som temper.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpt termometer medto deimaler for 1måned siden,og har brukt det hver morgen til temping i skjeden.

En morgen var jeg så trøtt at jeg trykket termometeret mens jeg så på det. Prøvde en gang til og verdien var 0.2 lavere enn det var 1min før.

Dagene etter har jeg nå prøvd å måle 3 ganger for å så ta midtverdien av dette.

Er det termometeret mitt som kan være KOKO, eller er dette "vanlig" for dere som har tempet at stund???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er, for min del ihvertfall, er at dersom jeg venter litt for lenge (snakker minutter) fra jeg våkner til jeg får tempa, så får jeg feil temp. Min blir høyere og høyere desto mer jeg våkner. Hehe.

Så mitt råd er å kun ta tempen én gang, og holde deg til den. Blir bare ør i huet av å måle flere ganger og spekulere i det.

Som i dag f.eks. så har jeg ikke sovet noe godt, hatt mareritt og bråvåkna av alarmen...ergo tempen min ble 0,4 grader for høy. Hehe.. Og har ikke hatt eggløsning enda! (akkurat hatt mensen..)

Skrevet

Du kan ikke ta tempen tre ganger om dagen og så regne ut gjennomsnittet. Det er basaltempen du måler, altså kroppens temp etter at den har sovet uavbrutt i minst 3 timer. Den burde måles til samme tid hver morgen, +/- 30 minutter.

Måling senere på dagen påvirkes av aktivitetsnivå, når du spiste sist, osv osv, og vil være forskjellig fra minutt til minutt.

Hvis du ikke får en nøyaktig måling, eller du ikke har sovet godt den natta, bare skriver du det inn som en liten bemerkning i tempskjemaet. Det er et mønster du er ute etter, ikke individuelle temperaturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...