Gå til innhold

Liftgardinger utenfor eller innenfor vinduskarmene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, skal de være så brede at de dekker karmene eller så smale at de får plass inni. Hva er finest? Akkurat nå skal jeg ha til soverommene og de skal brukes til å stenge lys ute. Da er det kanskje mest praktisk med utenfor karmene?

Fortsetter under...

Skrevet

på stua har vi inni, men jeg ville helst ha helt ned til gulvet, synes det er stilig...

Skrevet

Vi har utenpå så de dekker karmen. Grunnen er at vi har vindu som åpnes innover og får de ikke opp hvis gardina skal henge inni vinduet!

Skrevet

Men hva er finest da? Alle våre vinduer går utover..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Liftgardiner utenpå, rullgardiner inni :)

Skrevet

Det kommer egentlig an på hvilken type liftgardiner du har, leste jeg en gang...men jeg husker ikke hva det sto. Jeg har de konsekvent inni karmen, for jeg synes det er penest. Unntaket er hvis man har hvite, franske linliftgardiner med monogram, de er pene også utenfor karmen.

Synes jeg da :-)

Annonse

Skrevet

Liftgardiner utenpå, rullegardiner og persienner inni:-) Tror jeg iallefall;-)

Skrevet

Tror jeg ville hatt dem inni. Syntes det er fint når man ser listen rundt.

Skrevet

På soverommet ville jeg kanskje valgt liftgardiner hengende utefor men ofte synes jeg at det er finere innenfor. Hvertall har jeg det selv. Har fint listverk rundt vinduskarmene og mye vindu, så om de hadde hengt utenfor hadde det blitt mye gardiner og litt voldsomt.

Skrevet

Det kommer jo ann på så mye.

Hvordan vinduer man har. Hvor dype karmene er. Er det feks vinduer med store karmer er det penest å ha dem inni.

Om vinduene er gamle og listene rundt ikke er så pene, ville jeg hatt dem utenpå.

Er de ensfarget kan de godt henge inni, men er det monogram eller feks no rosemønster er det jo pent og ha dem utenpå.

Du må nesten se ann dine egne vinduer.

Deponer på et par og prøv deg frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...