Gå til innhold

En som lurer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter nesten 1 år med forsøk er jeg endelig gravid:)

Er på vei inn i 5 uke, og er overrasket over hvor godt jeg kan kjenne det som skjer i magen. Blir nesten redd for at noe er galt, var sikker på at jeg ikke skulle kjenne noe spesielt enda, ikke så tidlig. Jeg er ganske trøtt, og blir fort sliten i tillegg føler jeg meg skikkelig oppblåst og kjenner små stikk rundt om i magen. Etter en så lang periode med prøving og feiling, er jeg og samboeren er nesten redd for å begynne å glede oss, siden svangerskapet forsatt er noe usikkert så tidlig? Kan man kjenne det hvis noe er galt? Og hva kan jeg gjøre for å sikre sjansene, hvis dere skjønner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Symptomene dine er helt normale. Det er vanlig å kjenne stikkninger og " menssmerter" i begynnelsen av et svangerskap. Er alle bånd og muskler som strekker på seg. Dette begynner gjerne så tidlig at mange tror at " nå kommer mensen", men så er det bare livmora som gjør seg klar til å huse dette lille vidunderet...Luft i magen, diare´ , hard mage, kvalme, ømme bryster osv er alle "normale" symptomer. Og nei, det er ikke alltid mulig å kjenne at noe er galt, og det er ikke mye, bortsett fra det vanlige med kosthold, avholdenhet når det gjelder alkohol og evt røykestopp du kan gjøre for å forebygge. Ta Folat og omega 3 og vær aktiv, så gjør du igrunnen det du kan.

Mitt råd er at du tar kontakt med jordmor eller legen din, de kan som regel svare på alle spørsmål, og husk .Ingen spørsmål er for dumme til å stilles... Bedre å spørre for mye enn for lite. De kan sikkert gi råd om hva du kan gjøre for å få et best mulig svangerskap.

Lykke til.

ps jeg er selv 5+4 i dag og har mange spørsmål selv om dette er min tredje...

Skrevet

er lov å glede seg selv om det er tidlig. :)

Husk at hvis du gleder deg og er positiv, er sjansene for at du slapper av større - og det er alltid bra!

Hvordan du kjenner det hvis noe er galt, vet jeg ikke - men det virker som om du er så på nett med kroppen din, at du merker det fort.

Slapp av, smil, gled deg og kos deg med graviditeten! Gratulerer!

Håper alt går bra!

Klem

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid med mitt 2. barn og er i min 6. uke:-) Alle de "plagene" du nevner er helt naturlige:-) Ikke noe å bekymre seg over. Det er vel ikke så mye vi rår med under graviditeten annet enn å lytte til kroppen når den er sliten og ta godt vare på seg selv. Jeg tror det å trives er det beste rådet:-) Og nyte "plagene" Da vet man jo at den lille er der inne:-)

Skrevet

Tusen takk for alle gode ord! :)

Mange spørsmål som svirrer rundt. Kom just fra legen i slutten av forrige uke, var sikker på jeg hadde stilt han alle spørsmål som finnes, og litt til. Men alikevel hadde jeg like mange flere når jeg kom hjem igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...