Gå til innhold

hva skal guttebabyene deres hete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns det er så vanskelig med guttenavn!

har noen på topplisten da :

sebastian

adrian

cedrik

andre

tristan

chrisander

sander

men alikevel så er det ingen av disse som er sån "wow! ja det skal babyen min hete!!" Savner det perfekte navnet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Jeg syns også det er litt vanskelig med guttenavn. Hadde Erik som favoritt før, men nå er det Jonathan, vet ikke helt om det blir med eller uten h. Eirik er på nr 2. Ellers aaaner jeg ikke.

Du har fine navn på din liste, kunne fint ha brukt noen av de.

Skrevet

En liten Eskil i magen her:)

Har Erlend og Jakob fra før:)

Skrevet

her blir det en liten Antonio:)

Skrevet

Om jeg får en gutt så tenker jeg på Leander eller Sander.

Får se...

Skrevet

Min sønn (Christian 6.5 år) foreslo Andreas dersom vi får gutt. Greit med forslag på guttenavn for der er vi helt blanke. Men Christian og Andreas passer jo bra sammen =)

Selv liker jeg Adrian, Sander og Trym...

Skrevet

Jeg aner ikke hva vi skal kalle han :( Jeg er helt lost på det området, er liksom ingenting som fenger :(

Alle spør hele tiden, Ja hva skal han hete da? Uff, må alltid si nei det vet vi ikke enda :(

Pappaen liker Thomas da, men er ikke sikker på om jeg liker det enda.

Skrevet

Trym var egentlig ett veldig ifnt navn! Vet ikke om noen som heter det.

Likte alle navnene dere hadde:)

Selv liker jeg Benjamin, Erik, Leo, Matheo, Mathias og Sonny,

Skrevet

Hans Christian skal guten min hete.

Skrevet

aner ikke

mathias er veldig pent,men det heter jo alle nå....

nathaniel

eliha, elias, elian

isak

noha

silas

kanskje silas nathaniel?

guttenavn er så vanskelig!

Skrevet

Ja, det er kjempevanskeleg! No maa vi i tillegg finne to guttenavn. Dei maa passe saman og uttalast omtrent likt paa norsk og italienst. Forloepig har vi eitt vi er einige om: Livio. Har tenkt litt paa Anton, men veit ikkje om det passar heilt...

Skulle saa gjerne hatt eit skikkeleg norskt navn, men vanskeleg for italiernerne

Skrevet

Vi satser på oppkalling etter den første mannen som bodde på slektsgården vi har tatt over: Edvart... Men det gjenstår å se om det blir en gutt og om navnet passer når vi omsider får se h*n ;-)

Skrevet

daniele er italiensk og kan utales daniel på norks og daniele på italiensk det er veldig pent:)

Skrevet

Ja herregud guttenavn er så vanskelig , til jenter så finnes det såå mange fine navn , men gutter neida...

Men vi fant navnet etterhvert og det ble Alessandro Mattia .

Når jeg så det så bare måtte han hete det :D

Skrevet

Davide er også et pent italiensk navn, synes jeg! Fungerer fint på begge språk;) Kjente en gang en som het Mariano, fint navn det også, men vet ikke hvordan det fungerer på norsk? Ellers liker jeg Leonardo, men tror ikke mannen min går med på det:p

Her i gården blir det nok Viljar eller Evander:)

Skrevet

Sindre eller Norvald her :D Typen er mest kresen, her er det kun de to navnene som er blitt foreslått og godtatt av han foreløpig. Hadde det vært opp til meg hadde jeg lagt til Mattis, Jonatan, Trym eller Birk vil jeg tro ;)

Skrevet

Takk for italienske navneforslag!

Favoritten min no var Jonatan, men det går ut fordi det betyr "Gud har gitt"

Daniel - Gud er dommer

David - elsket, det var jo fint! (men fortsatt litt for bibelsk for meg)

Mariano - frå guden mars. Fint, men mannen min likar ikkje navn som er avleda av Maria

Leonardo - sterk som ein løve. Dette likar eg, men veit mannen min vil stemme det ned pga at han har ein kompis som heiter det...

Antonio: blomstrande/høflig, er allereie nedstemt av mannen...

Har inntrykk at når det gjeld navnevalg så er det kvinnene som foreslår og mennene som seier nei, men aldri kjem med eigne forslag...

Skrevet

Heilt einig i det, du! Har ikkje tal på kor mange namn eg har foreslått! Og når eg prøver å diskutere namna, får eg til svar at det tydelegvis er eg som har siste ordet! Litt humor i det heile, men dersom han seier nei til alt og ikkje foreslår noko sjølv, blir det jo eg som bestem!!:P

Skrevet

Haha har det på samme måte selv! Han sitter bare der og sier nei til mine forslag. Jeg tvang han til å skrive ei liste med 10 navn han syns var fine, og da var alle navnene enten folk jeg kjenner eller ikke veldig fine.. hehe

Så er nok ganske vanlig at mannfolka ikke er superengasjerte i navnevalget. "Vi har jo gooooood tid! Skjønner ikke hva du stresser sånn med".. hehe

Skrevet

hehe ja det er ikke så enkelt. Gutten min på 2 år skulle hete Kasper eller Sondre, men etter han ble født så syntes jeg ikke han passen noen av de. Da ei venninne foreslo Elias så sa det Pang med en gang:) DA visste jeg hva han skulle hete

Skrevet

Gutten vår skal hete Isaac.

Fra før har vi en liten Josephine.

Jeg har også italiensk mann, men vi går ikke for typiske italienske navn, da ingen av oss er overbegeistret for mange av dem. Men vi velger selvsagt navn som kan uttales fint på både norsk og italiensk. Og engelsk.

I Italia har de dessuten de fleste navn som oss, bare tilført en a eller o på slutten (evt. en e).

Skrevet

Gutten vår skal hete Alexander.

Skrevet

Pappan har fått lov å velge navn denne gangen, så her venter vi på Kristian :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...