Gå til innhold

LEB/Bjølsen/Lillemor/Egget

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Heisann

Sorry at jeg er så fraværende. Vet ikke helt hvorfor egentlig.. kanskje redd for å snakke for mye om det - om det skulle gå gærnt. Jeg er liksom i et lite vakum. På vent. Men skla skjerpe meg!

Men det går veldig bra. 10 uker idag :D OG ettter to ul-er ser alt kjempefint ut. Den har riktig størrelse ut fra forventet termin og hjertet slo så fint. :) Og følelsen er veldig god!

Vi begynner å tro at dette virkelig skjer nå. Artig! Fortalte det til familien og noen venner i påsken. Det var morsomt og koselig.

Så koselig å høre at dere har det fint, Egget! :) Liker så godt det navnet dere har valgt. Bare gode assosiasjoner. Og superskjønn er han også.

Lillemor: Går det bra med bittelille i dag? Ikke mer feber?

LEB; så utrolig irriterende det utslettet må være, blitt noe bedre? Går det ellers bra? Nå er det jaggu ikke lenge igjen. :)

Lørdagsklem! :)"

Hei hei jenter! Ny tråd til oss her..også limte jeg inn det siste som var skrevet i den gamle.. :)

Skjønner godt at du er litt redd Bjølsen.. Det føles jo ganske uvirkelig etter så lang prøvetid, og man er redd for at noe skal skje..når spiren endelig er der..! Men, det er jo veldig bra at alt ser bra ut på ultralydene! Dette går nok veien skal du se :) Skal du på flere ultralyder før den ordinære?

Hva har dere gjort i helgen da jenter?

I dag har vi hatt familieselskap her. Veldig hyggelig!! :) Ellers har jeg fått vært på shopping i helgen. Helt fantastisk å gå litt for seg selv og å kjøpe noen nye klær og sko :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hellu jenter! deilig med ny tråd så vi slipper å scrolle så mye, hihi :)

Bjølsen forstår utrolig godt at du er nervøs, men når du har sjekket flere ganger at alt er bra så skal det nok mye til at det ikke gjør det! Aborter kommer jo som oftest av at fosteret ikke er levedyktig... så når du har sett at størrelsen passer og hjertet slår og alt er fint, er jo sjansen veldig stor for at det går kjempebra! Hurra!!!!! det er jo så koselig!!!!

Egget, hvordan går det med deg da? Går det greit med såret og sånt? har jo hørt at det tar litt lengre tid å komme seg etter fødsel med ks?. og hvordan går det med mini? gråter han litt mindre nå?

Vi ahr hatt en veldig rolig helg og det var deilig, har vært så mye som har skjedd her konstant siden januar omtrent, så det var skjønt å bare kunne la humla suse et par dager! Bittelille har en eneste lang sjarmøretappe om dagen, hun er såååå blid og glad og synes alt er gøy. Så dere kan glede dere til 4-5 måneders alderen, det er bare helt utrolig kos!!!! Ikke det at det ikke er kos før altså! Men nå føler jeg at ting er litt mer på stell liksom. Forstår mer av hva bittelille vil og hva hun ikke vil og hva hun liker o gikke liker, og da går jo ting litt enklere. Vet sånn omtrent når hun sover både på dagen og natten, så nå kan man planlegge litt mer også. Det er også litt deilig, spesielt siden det ikke akkurat er så veldig populært å amme offentlig her jeg bor...

Nå skal jeg prøve å legge meg tidlig, det er jo alfa omega å sovne tidlig så man får mest mulig søvn før hun våkner grytidlig :) MEn ikke alltid like enkelt da...

Skrevet

Hei jenter!!

Jeg er sååå glad =D I går hadde jeg bursdag, og det var en så fiiiin dag!! Trillet tur i sola og kosa meg, og så fikk vi den boligen vi bydde på!! Og min kjære hadde kjøpt sååå fin sykkel til meg i bursdagsgave!! En helt herlig dag!! Om to måneder flytter vi inn i en tomannsbolig, byggeår 2002, så den er jo ikke så gammel heller :) Også ligger den rett ved et vann hvor man kan bade om sommeren!

Såret mitt har grodd kjempefint etter operasjonen! Føles fortsatt litt rart og ømt..og musklaturen der må trenes opp.. Men, blir bedre for hver dag som går! Og mini er fornøyd for tida :) Bare koser oss!!

Bittelille ser ut som et skikkelig sjarmtroll altså!! Gleder meg til vår mini kommer til den alderen, men først skal jeg nyte denne tiden :) I natt sovnet han i armene mine etter litt amming, og jeg bare ble sittende å se på han der han lå så fredelig og var så søt!!

Stod opp cirka ni i dag, og etter at han hadde fått litt stell og jeg hadde fått meg en dusj sovnet han igjen i vogna si. Har sovet der i snart 1,5 time nå. Lille nurket :)

Ha en strålende dag jenter!! Vi skal ut å trille i solen litt senere..

Skrevet

Hey jenter!

Hva skjer? Hvordan går det med dere? :-)

Jeg har hatt besøk av venninner både i går og i dag. Får besøk i morgen også! Kjempekoselig =D

Elsker solen som har varmet den siste tiden! Så utrolig synd at det skal bli kjøligere i helgen..... Får håpe godværet kommer tilbake snart!!

Skrevet

Hei hei:)

Nå har jeg endelig vært utslett-fri den siste uken og det er bare himmelsk:D !!! Skjønner ikke hva det var..og håper det ikke kommer tilbake.

Om du opplever det Bjølsen så smør deg med A-derma fra apoteket..den var redningen (innbiller jeg meg..hehe)

Ellers går det bare fint her:) Kjenner masse til den lille huleboeren min og nyter det for det fulle.. Tenker mye på hvordan det blir fremover.. fødsel og barseltid OG om vi rekker å komme i mål med de 1000 planer vi har her hjemme :P hehe

Skal jo pusse opp badet nede og gjøre kjellerstua klar for en overhøvling men jeg har en travel samboer som har alt for mye å gjøre stakkars.. og om kort tid starter VÅRONNA så da blir det fullt kjør på jordene.

I går var vi en tur på ikea og kjøpte sprinkel seng:) Men madrass aner jeg ikke hva jeg skal velge?? Noen tips?

Var også innom Babyshop og tittet på div.. Tror det er ganske dyrt der ifht andre steder..

Så i morgen blir det harrytur til Happyland:) Der hadde de mye fint og rimelig.. Det begynner sånn sakte men sikkert å forme seg til en babyatmosfære her:) Det er så koselig <3

Egget.. huset deres var bare så fint!! *misunnelig* hehe.. skulle ønske vi kunne flytte inn i et hus som er ferdig:P

Bjølsen.. åh jeg skjønner tankene dine så godt!! Selv om jeg ikke opplevde å miste, var den prøvetiden skikkelig tøff for oss. Vi fikk jo time til ivf og var innstilt på at dette kom til å ta lang tid. Og da vi plutselig klarte det ble vi helt lammet. Jeg turte ikke å si det til noen andre enn dere i begynnelsen. Min nærmeste venninne fikk vite det når jeg var 7-8 uker på vei og resten av venninner på julebordet da jeg var 15 uker.. Var livredd for at det skulle skje noe hvis jeg sa noe.. Ikke noe hyggelig. Men som lillemor sa er det liten sjanse for at det skjer noe når man ser at alt er bra ifht størrelse og at hjertet slår. Ofte mister man fordi det ikke er levedyktig. Så du får prøve å puste ut og nyte det lille mirakelet som ligger inni deg:)

Bittelille er så søt ja:) Kan tenke meg det er gøy i den alderen hun er i nå. Vi gleder oss masse til alle fasene nå. Smelter helt når jeg ser babyer...Hadde besøk av ei venninne med datteren på 2 mnd.. Så utrolig blid og fokusert i blikket..

I dag er det 56 dager igjen til termin:D yey..

Skrevet

Så bra at du har det så fint, Egget! Og grattis med nytt hus. Det må jo være SÅ deilig!

Våronna, Leb? Trodde du bodde på bjølsen, jeg. hihi :) Og 56 dager er ikke lenge altså! Vi kjøpte forresetn madrass også på Ikea vi... SJekke tlitt rundt på nettet, og de bra madrassene på ikea skal visst være helt på linje med andre bra madrasser. Dessuten så er det jo litt "trygt" å kjøpe ikea for meg som er så langt borte... Vet jo ikke hva jeg får her liksom... Uansett, er veldig fornøyd med madrassen da. Eneste tipset jeg fikk var at den ikke skulle være for myk, det er viktig...

Bjølse, håper du også har det fint! Nå må det jo nærme seg de magiske 12 ukene! :)

Her hos oss er det noen som har stukket av med sove-babyen min og gitt med en ikke-sove-baby sånn helt plutselig. Ganske så slitsomt, har holdt på mange dager nå! Lurer på om hun holder på å få en tann eller noe sånt. Får ihvertfall håpe hun kommer tilbake til sin gamle rytme igjen snart! SYnes enda mer synd på foreldre som har sånne ikke-sove-babyer hele tiden. det må virkelig være slitsomt altså!

Ha en fin søndag jenter!

Skrevet

Lillemor... hehe jepp her starter våronna så fort det lar seg gjøre mtp været o.l. Er ingen "byfrøken" lenger ( bodde nær Lillestrøm før jeg endte opp enda mer på landet..hehe), så nå bor jeg i Røyken mellom Asker og Drammen. Det var det INGEN som hadde trodd.. og ihvertfall aldri jeg..hihi. Men moro å se hva slags turn livet plutselig tar. Min kjære er jo da odelsgutt så hadde liksom ikke noe valg om det skulle bli oss to. Men trives godt uti her nå:)

Ja vi tittet på ikea sine madrasser og tror vi kommer til å ende opp med en derfra.. Vet du hva den dere har heter?? Vi så på noen fra Vyssa serien.. koster 700 et eller annet. Har lyst på den overmadrassen fra Dry kid men den er jo også litt dyr 750 kr.. noen av dere med erfaring?

Var i Sverige på lørdag og fikk svidd av endel penger.. :/ man bruker nok mer enn vanlig når man er på en sånn tur.. Men fikk da handlet inn litt av hvert. Men listen over ting vi trenger blir merkelig nok ikke kortere.. blæ hehe.

Klær har jeg nesten ikke handlet noe av enda. Har kun noen bodyer.

Nå spøker det jo også for en varm sommer pga vulkanutbruddet på Island så da trenger man kanskje litt mer klær enn antatt?? Jaja.. får ta det litt med tiden. Om noen få uker skal jeg begynne så smått med vasking av klær og utstyr:) Gleder meg!! :o)

Om 2 uker så går jeg inn i kategorien HØYGRAVID...haha merksnodig (som de sier uti her..hehe :P)

Ja Bjølsen:) Nå nærmer det seg de magiske 12 ukene.. Husker jeg slappet mer av når jeg hadde nådd den milepælen. Du har en veldig fin tid i møte:) Og ukene kommer til å rase avgårde. Jeg nyter alt av spark og bevegelser.. tilome de ubehagelige, men da vet jeg den lille har det bra der inne <3 Håper alt er bra med deg og at formen er fin:)

Hvordan går det i den nye boligen??Er alt på plass nå??

Oida Lillemor.. hvor har sovebabyen blitt av?? Kan jo være tenner som kommer, har hørt at det gjør sine utslag når sånt er på vei. Får håpe hun finner roen igjen snart.. det er jo slitsomt for foreldre og barn å ha det sånn over tid..

:)

Skrevet

Ja, LEB, tror vi også har Vyssa-madrass. Husker ikke hvor mye den kostet, husker bare at det var den nest dyreste av babymadrassene vi kjøpte. (fordi de ikke hadde den dyreste på lager hihi). Vi har en liten overmadrass (også fra Ikea) men bruker den faktisk ikke, synes rett og slett det blir for mykt. Skal være sagt at vi ha istedet har lammeskinn oppå madrassen som bittelille sover på, og ELSKER det! Et tips :) Og - ps - hun sov ikke i sengen sin før hun var over tre måneder da... Før det sov hun i vognbagen eller i sengen vår. Men det må man jo finne ut av selv.

Jeg hadde faktisk heller ikke kjøpt så mye klær før jeg fødte. synes det var veldig vanskelig å vite akkurat hva man trengte før knotten faktisk var der... I ettertid tror jeg det var helt riktig for hun var jo mye mindre enn vi hadde trodd også :) (verre andre veien da, hvis man har kjøpt masse klær som er for små, hihi). Men, tror det viktigste er å ha mange bodyer og strømpebukser og andre myke bukser og sokker og sånt, så de små er godt dekket til (selv om det er varmt... ) Uanstet kommer dere sikkert til å få masse også!

Sovebabyen er sånn halvveis tilbake nå heldigvis. Sov veldig godt i natt. Så bank i bordet - håper hun har kommet tilbake for godt :)

Skrevet

Dytter litt jeg. håper dere har det fint jenter :)

Vi koser oss, nå har bittelille snudd seg både fra ryggen og fra magen. er så flink atte..... :)

Skrevet

Hei jenter!

Long time no skriving her fra meg... :-P

Ang. madrass LEB, vi har Svane baby.. Fåes kjøpt på de fleste kjedebutikkene tror jeg.. Skeider, Bohus osv. Vi kjøpte vår på Møbelringen. Kostet da 650 kr på salg. Tror den koster 800 kr full pris. Vi har ikke overmadrass. Bruker bare en gulpeklut under hodet i tilfelle gulping om natta.

Og ang. soving i seng..nurket vårt sov i vår seng til han var ca. 5 uker.. I helgen begynte vi å la han sove i sin egen seng. Og så begynte vi med leggerutiner nylig. Nå legger han seg i 20-21 tiden hver kveld :) Herligt!!

Oooog...ang. klær... :) Anbefaler å ha mest bodyer og gode strømpebukser i bomull (gode de på h&m og de fra merket Sefa på Bogerud). Vi brukte nesten bare body og strømpebukser i starten, for de er jo så små disse babyene, at masse klær synes jeg blir overflødig når man i tillegg har teppe rundt dem stadig vekk. Etterhvert begynte vi også med myke sparkebukser og joggebukser.

Nå er jeg kaputt.. Har vært å skrevet kontrakt med selger og megler.. Sett på bil, og da vi kom hjem var det mat, legge overtrøtt baby og litt husarbeid. Nå håper jeg han sover godt og at jeg kan lene meg tilbake i sofaen :)

Håper det går bedre med lille jenta di Lillemor! Og Bjølsen, hvor mange uker er du nå?? Hvordan er formen??

Skrevet

Hey girlsa!

Med meg går det bare bra. Nå er vi 11+5, det er jo helt sprøtt så fort de siste to ukene har gått. Det negative er jo at jeg hele tiden tenker at det ikke er noe der inne. Har kanksje fått bittelitt mage, men ikke så jeg merker noe på klær ellerno, så tanken på at den er død er ganske plagsom og tilstede. Men prøver å kaste den vekk og være positiv.

Alt FØLES bra, så prøver å fokusere på det.

Formen er også super. Mer trøtt og sliten enn normalt, men ikke sånn at jeg trenger mer søvn. Må bare slappe mer av.

Så er det jo bare en drøy uke til jeg blir 30. Det er jo crazy i seg selv. :) Var jo "nettopp" russ jo :P Men det går vel bra, har ikke noe angst for det. Er bare rart å skulle være i tredveåra lixom. :) Men de er nok fine, og med baby(er) :D Jeeeej!! Kanskje det venter et ekteskap og en husdrøm med hage inni de også. Det blir stas og spennende å tenke på. :)

Det er så fint at det går så bra med dere alle sammen. Det er nesten litt rørende å tenke på hvor mye som har forandret seg for oss denne tiden vi har hatt kontakt. Så mye frustrasjon som har blitt til glede for alle faktisk. Det er helt fantastisk å tenke på. :)

Stor godnattklem til dere alle tre.

Skrevet

Så koselig å høre fra deg Bjølsen!! 11+5 allerede!! Wow!! :D Fortsett å være positiv, og gled deg til ordinær UL og til du sitter der med graviditetskulen på magen :)

Snart 30 ja, det må vel feires :D Håper du og din kjære får gjort noe ekstra spesielt på dagen din, for å feire deg og den voksende spiren i magen!! ;)

Ja, tenk det..alt vi har vært gjennom sammen her på bim.. Blir rørt jeg også av å tenke på det..

Nå prøver jeg å få en overtrøtt pode til å sove i vogna si.. Stakar han er helt kaputt, og så klarer han ikke sovne helt.. Og nå våknet han av at naboen sin dør laget lyd..skulle ikke mye til..

Skrevet

Min første dag i 2. trimester. Rart å tenke på, men veeeeldig hyggelig :D

Kjente dere noe særlig på denne tiden?? Hadde dere fått mage? Jeg kjenner ingenting, bare små strekkinger/stikkinger iblant. Og magen har ikke kommet enda, bare når jeg er luftig. Ikke rart man går rundt og tror at det er noe galt hele tiden. Blir småsprø.

Min siste søndag i 20-årene. :) Hih! Merkelig det også.

Håper dere har en deilig dag. Fant du noe fint på hobbybutikken, Egget, eller var det så mye der at du kom tomhendt ut igjen? :)

Skrevet

Hallo på en søndag:-)

Hvor har solen tatt veien?? Jeg som hadde håpet på masse sol i påvente av at den lille gjør seg stor og klar for å møte verden utenfor:)

Har nå fått innvilget svangerskapspenger siden arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge for meg så da blir det ikke mer jobb før permisjonsstart. Disse ukene som har gått til nå har bare sust forbi og jeg har ikke kjedet meg ett sekund.. Til tross for at jeg er vant til å jobbe hver dag. Nå bare nyter jeg gode bevegelser og hikking fra min lille huleboer. Koser meg <3

Egget.. den madrassen har jeg faktisk sett på så det blir enten den eller en fra ikea tror jeg:) Neste helg skal jeg ta en tur på strømmen sammen med mamma og pappa og handle inn det vi mangler av babytøy for den første tiden. Så blir det vel å starte vasking og stryking.. Får fordele oppgavene litt så jeg har noe å pusle med de siste ukene..

Vasker man lammeskinn i maskin?? :P

Wow Bjølsen.. da er du faktisk 12+0 i dag.. Hurra for at du nå har kommet deg til den magiske uken :o) Nå må du bare nyte tiden fremover for den går fortere enn du aner. Selv har jeg bare litt over 6 uker igjen, og fortsatt føles det ut som det er lenge, men ukene bare går meg hus forbi. Kan egentlig ikke skjønne at det er mandag i morgen. Ikke lenge siden forrige mandag :P Litt godt at det er sånn på en måte, men på en annen side så skjønner jeg at tiden fremover kommer til å gå like fort om ikke enda fortere så det gjelder å nyte tiden.. spesielt når barnet kommer :D Omtrent ved min termin så har du tid for ordinær ul.. Det kommer til å bli spennende. Har dere lyst til å vite hva slags kjønn det er?? Det er heller ikke lenge til du kan kjenne bevegelser fra ditt lille mirakel.. Jeg begynte vel å merke noe liv i uke 11 +, visste ikke hva det var da, men skjønte senere da det ikke var tvil at det var den lille jeg kjente så tidlig :) Utrolig koselig.

Lillemor.. så moro at hun klarer å snu seg på rygg og mage:) Kan tenke meg at en mamma blir stolt av å se det! Hvor gammel har hun blitt nå? syns mnd bare flyr så klarer ikke helt å henge med i svingene:) hehe. Kan vel trygt si at jeg i tillegg til det har havnet i en slags pre-amme-tåke..

Ikke kommende, men neste uke skal vi på omvisning på føden.. det gleder jeg meg til. Nå begynner ordet fødsel å bli mer virkelig. Foreløpig gruer jeg meg ikke til å føde, men det er jo noen uker igjen å endre det på..hehe

Var dere på fødselsforberedende kurs med partner? Syns 1000 kr er litt mye for en lørdag på sånt kurs. Kunne heller tenkt meg å kjøpe noe til den lille for den summen:) Men om det er et must så må vi jo ta en tur..

Ha en koselig søndag jenter!

Skrevet

Bjølsen:

Gratulerer med å ha kommet over i 2.tri!! :D

Såvidt jeg husker, så kjente jeg lite på den tiden..bortsett fra det du kjenner..litt stikkinger..og følte at jeg var litt oppblåst..så vanlige bukser begynte å bli ubehagelig da..pga de begynte å stramme.. Men, noen synlig mage hadde jeg ikke. Måtte sjekke bildene jeg tok på den tiden :) Tror det var i uke 15 eller 16 jeg virkelig begynte å kjenne at livmora strakk seg ordentlig, og i uke 20-21 tror jeg at jeg kjente de første sparkene..

Fant noen ark på hobbyforretningen, så jeg skal prøve å få begynt på innbydelsene i dag :) Men, de hadde sykt mye utvalg der!! Gøy!!

Ja, dårlig med sol i dag LEB..men temperaturen er fin! Vi har vært på Ekebergsletta i dag, og det var veldig deilig og friskt!

Jeg har ikke vasket lammeskinnet. Jeg har sett her på bim at man bare trenger å lufte det godt, riste det og gjerne støvsuge det for å fjerne løse småhår. Hvis du skal vaske det burde du spørre i butikken hvordan det skal vaskes, og evt kjøpe sånn sjampo de har der.

Vi var ikke på fødselsforberedende kurs. Vi hadde tenkt til det siden jeg gruet meg til fødsel, men så kom vi aldri så langt. Men, når jeg tenker på det nå så var det egentlig ikke behov for det. Fikk forberedt meg godt nok osv hos jordmor. Så nå er jeg glad for at vi ikke gadd å bruke penger på det. Men, mange andre synes jo det har vært helt knall å gå på sånn kurs..så det er jo litt individuelt..

Nå skal jeg begynne på middagen her. Sambo skal ut for å se på fotballkamp etterpå, så må få i han litt mat først ;-)

Skrevet

Snakk om ammetåke - har loket rundt og lett etter tråden vår på 1. tri i sikkert et kvarter. hahahaha.... eller, er nok ikke ammetåke egentlig, er mangel på mat, har fått matforgiftning eller noe lignende, har ligget flat i flere dager. og har funnet ut at det ikke er spesielt gøy å være syk når man har en liten baby. er jo ikke som om hun bare tar seg en pause fordi mamma er sliten liksom.... så hun har sett litt av doskålen denne helgen hun også kan man jo si...

Heldigvis bedre nå! og ser ikke ut til at bittelille er smittet, og det er jo det aller viktigste!

vi vasket heller ikke lammeskinnet, Leb... Hang det ut og ristet det litt og tok det i bruk. og vi har til og med langhåret....

var forøvrig på sånn fødselskurs vi da. Jeg synes det var veldig nyttig, men det var nok mest fordi vi er så langt borte, ting er litt annerledes her, annet språk osvosv. Ikke minst synes jeg det var veldig nyttog for mannen min sin skyld! for å være sikker på at han fikk med seg ting liksom. Men hvis han er med litt til jordmor og sånt, så er det sikkert ikke vits i. Ikke noe du ikke kan finne på internett heller forøvrig...

Ps - Egget, lille nurket er jo bare SÅÅÅ søt da! Digger det nye bildet du har lagt ut :)

ha en fin dag da jenter!

Skrevet

Matforgiftning hørtes skikkelig kjipt ut!! Det er ikke noe godt!! Og i tillegg ha baby å ta seg av samtidig... Håper du har fått god hjelp fra mannen din da! Men, han jobber vel på dagen..? Godt vesla ikke har fått det da..

Takk, ganske stolt av gutten vår :-D Han er et sjarmtroll, men det synes vel alle om sine barn! ;-P

På onsdag skal jeg møte barselgruppa for første gang..og veie nurket..veeeldig spent på hvor mye han veier nå... Sprenger vel kurven :-P Han er jo litt stor.....

Skrevet

Huff matforgiftning og ansvaret for en baby alene på dagen høres tøft

ut:(.. Vet du hva du spiste som gjorde deg dårlig? Godt at bittelille ikke har blitt smittet ja. Håper du snart blir bedre. Sørg for å få i deg nok å drikke. God bedring!!

Ang fødselsforberedende kurs så har jo sambo vært med meg på alle jordmortimene og kontroller på sykehuset, og jm sa sist at han måtte være med neste gang for da skulle vi snakke sammen om fødsel o.l. :) Dessuten finner man jo mange svar på nettet som du sier Lillemor. Nei vi får se.. Det er som nevnt før tid for våronna så sambo kommer til å ha hendene fulle i tiden som kommer.. Vi får se:)

Så spennende det blir med første barselmøte på onsdag da egget:) Hyggelig å møte andre som er i samme fase som deg selv.. Jeg gleder meg veldig til den tiden. Kjenner jo ikke så mange her ute så ser for meg at det kan bli ganske positivt. Hehe.. godt at han har lagt på seg da:) Fullammer du nå? Stor og god gutt :D Er herlig det!

Bjølsen.. akkurat i den fasen du er i nå husker jeg at jeg tenkte mye som deg.. er det noe liv osv.. Vonde tanker, men som egget skrev så begynte magen å komme sånn smått rundt uke 16 og det er ikke lenge til nå:) Jeg savnet faktisk å være kvalm for det var liksom det eneste tegnet på graviditet en periode. Men nyt det, for etterhvert så kommer det litt andre onter og auer :P Akkurat nå så føler jeg ofte ubehag/spreng i muskulaturen bak ribbena på hø.s og det gir seg liksom ikke uansett hvordan jeg vrir og vender på meg. Kan være litt frustrerende :)

Skrevet

Litt sliten etter første møtet med barselgruppa..så blir kort dette her.. Det var veldig hyggelig! Vi var til sammen seks som møtte opp. Var der i nesten to timer og skravlet. Og skal møtes igjen neste uke på kafé :)

Veide Jonas med klærne på rett før vi dro, og han veier 6,6 kg!! Gutten er bare 6,5 uke!! Hjelp!! Og han var jo så mye større enn de andre bebisene på gruppa!! I morgen skal vi 6 ukers kontroll. Da skal jeg sjekke både vekt og lengde uten klær, så ser vi hvor han havner på kurven. Hvordan kunne jeg få en så stor baby, jeg som bare er 155 cm på sokkelesten...

Skrevet

:) Så koselig da egget.. Gøy å møte andre i samme situasjon som man kan sitte og skravle med på kafè:) Savner kafèlivet..hehe

Oi..hehe en liten stor gutt det der:) Men det er godt da.. bedre at de har litt for mye enn for lite på kroppen. Ja kan du tro at det har bodd en sånn liten/stor baby inni magen din!! Utrolig hvor fleksibel kroppen og ikke minst livmoren er.

Hvordan lå han an på kurven på helsestasjonen da?

Var på kontroll på sykehuset i dag og legen målte babyen via ul og hun sa at det var en gjennomsnittlig stor baby inni der :o) det var jo godt å høre. Lå og beveget seg masse den lille skjønne. *smelt* <3

Om 2 dager er jeg altså høygravid..hihi moro.

Skrevet

Ja, det var veldig koselig! Og jeg håper at jeg får en god kjemi med noen av disse og at vi kan bli godt kjent :)

Ikke tvil om at han er stor nei..hehe.. Ser ut som han er 8-9 uker eller mer.. :-P Også er han knapt 7 uker.. Hun sa ikke hvordan han lå an på kurven..og jeg tenkte ikke på å spørre..men, ut i fra hva jeg har funnet på nett selv, så ligger han høyt!

Å, så gøy! Hvor mye var gjennomsnittlig stor baby da? Sa hun cirka vekt? Bra at alt står bra til inni der :) Hvorfor var du på kontroll på sykehuset egentlig? Bare 42 dager igjen nå da ;) Morooo!!!

Skrevet

Oj, stor gutt ja, Egget. Bittelille er rett over 7 kg nå hun, og hun er fem måneder :) Men gutter er som oftest større enn piker da, og det er jo helt klart bedre at de har litt ekstra å gå på!!! Så det trenger du nok ikk ebekymre deg for, bare vær glad til at han spiser bra og vokser og blir stor og sterk :)

Her er det full sommer nå, utrolig deilig og varmt. Har vært og badet med bittelille idag, hun synes det er helt storartet. Ellers er hun bare helt utrolig opptatt av mat om dagen, hun har lyst på alt vi spiser. Et lite matvrak tror jeg :)

Skrevet

Hehe, jaggu..han raser nok snart forbi bittelille ja..hehe.. Hvor lang er hun?

Ser for meg at han kommer til å bli kjempestor jeg..uff.. Men, han er ikke noe tykk..er bare generelt stor og lang.. Også sa legen at når man ammer så blir noen barn store, men det jevner seg ut etterhvert når man slutter å amme..

Ååå, full sommer høres fantastisk ut!! Gleder meg til vi får det her også!!! Selv om det frister lite å vise seg i bikini nå skal det bli godt med sol, varme, grilling, late kvelder i kveldssolen på vår nye terrasse, is, kald brus, bade og ikke minst en flott brunfarge :-P (Jeg elsker å sole meg!!)

Nå har jeg lagt junior, så da skal jeg lene meg tilbake i sofaen :)

Skrevet

Hmmm må si jeg ble en smule skuffet da jeg tittet ut vinduet i dag morges:( Det snødde!!! Sukk.. og jeg som trodde våren var i anmarsj. Ikke noe å gjøre med det.. får bare håpe 17. mai blir en fin dag for da har vi invitert flere på reker, hvitvin, pølser og brus og har planer om å sitte ute :) håpe håpe. Lillemor, du får sende oss litt sommervarme ¤

Heldige som har fått full sommer allerede.. nyt det:)

Gleder meg også til å kunne være mer utendørs.. grille, bade, sole meg.. mmm 8-) Skal bli herlig!

Skrevet

I knooow!!! Fææælt syn!! Og jeg skulle på 6 ukers kontroll hos fastlegen min i dag, men det måtte jeg bare avlyse fordi bilen har sommerdekk... :-/

Så i dag har vært skikkelig innedag for meg og junior! Godt han ikke er så stor enda at han kjeder seg :-P Avsluttet dagen med et bad da, sånn at han fikk en litt koselig slutt på dagen før han skulle legge seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...