Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Jeg og min samboer flytter fra hverandre i sommer. Jeg skal ha foreldreansvaret, og han kan få se barnet sitt når han vil. Jeg får beholde leiligheten dersom jeg får råd til det. Jeg tjener ca 13000 i mnd . + kvelds og helgetillegg.. dette er en 50% stilling. Det blir 317.000 i året i en 100% stilling. Altså ca 156.000 + tillegg * Beregnes overgangsstønaden utifra hvor mye jeg får betalt før eller etter skatt? *Blir kvelds og helgetillegget regnet med på inntekten? *Utifra nav sine sider vil jeg få utbetalt 3985 i fradrag..Hva er dette? Er det fradrag på skatten? og 7950 i overgangsstønad. Vil jeg da altså få utbetalt 11.930 kr + den vanlige lønna mi på 13.000 + tillegget? og dobbel barnetrygd? Far skal ikke betale avdrag.. håper på svar
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Os beregnes ut i fra bruttoinntekt, og du vil ikke få full overgangsstønad, men trukket for hver krone du tjener. For meg ser det ut som om du får 7980 i os. Fradag er det de trekker deg pga inntekt. I tillegg kan du søke om en ekstra barnetrygd og støtte til barnetilsyn hvis barnet er i barnehage eller sfo.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Siden det er barnet, og ikke deg, som har krav på bidrag- så ville jeg revurdert den avtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå