Gå til innhold

Boktips for en gravid lesehest?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut at bøker og sofa er den perfekte avslapping....en virkelighets flukt som gjør at timene flyr!! Men jeg trenger tips om gode bøker! Har snart lest alt av Anne Karin Elstad,liker velidig godt den type romaner. Ellers så skal jeg begynner på den siste til Dan Brown nå, men når jeg er ferdig med den trenger jeg nye tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker veldig godt de to bøkene til Victoria Hislop; Øya og Hjemkomsten. Eller Drømmehjertet av Cecilia Samartin. Tror de er favorittene fra de siste par månedene :)

Skrevet

Saras nøkkel er en vakker bok.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3129022

En bok jeg kommer til å lese om igjen en dag.

Ellers er jeg svak for krim og har lest alle krimbøkene av Unni Lindell.

F eks Drømmefangeren.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1572754

Jeg låner alt på biblioteket, ellers hadde det jammen blitt fullt her hjemme!

Ellers så er Sønnavind-serien av Frid Ingulstad en hyggelig romanserie.

http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=10259

Dette er det jeg kom på i farta..

Skrevet

"Øyne i Gaza"

Serien "St.Halvards hospital"

"Sammen til verdens ende"

Alt av H.Coben

Alt av Mary Higgins Clark

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Bøkene til Camillla Läckeberg synes jeg er veldig spennende og driver og leser Tyskerungen nå :)

Skrevet

Har du lest Twilight-bøkene??? Hvis ikke bør du gjøre det :) De er ikke til å legge fra seg!

Skrevet

Jeg er veldig glad i historier som kunne vært sanne, og gjerne fra en annen kultur. Likte veldig godt "Huset ved moskeen" og "Tusen strålende soler".

Skrevet

Fra en lesehest til en annen =O)

Her er noen jeg har likt i veldig ulike kategorier =O):

- Drep ikke en sangfugl av Harper Lee (To kill a mockingbird)

- Balansekunst av Rohinton Mistry (A fine balance)

- Geisha av Arthur Golden (Memoirs of a Geisha)

- Tuesdays with Morrie av Mitch Albom (Tirsdager med Morrie)

- Marions slør av Roy Jacobsen

- Tempelridder-triologien av Jan Guillou

- Egalias døtre av Gerd Brantenberg (veldig provoserende å lese)

- Den trettende fortellingen av Diana Setterfield

. Back to Riverton av Kate Morton

- Den merkelige hendelsen med hunden den natten av Mark Haddon

- Suite Fancaise av Irene Nemirovsky (norsk tittel altså)

Har du noen forslag på gode bøker til meg også kanskje?

Skrevet

Veldig glad i norske serier jeg da:)

Thea er veldig fiiin, og krig og kjerlighet. Er ikke så klisje som det høres ut:P Krig og kjærlighet er utrolig spennende, er under andre verdenkrig:)

Skrevet

Hei Lotta. Kaskje du liker serien om "Piken med den blå sykkelen" ? Handlingen er lagt til Frankriket under 2. verdenskrig - om omhandler nettopp krig og kjærlighet ;-)

Skrevet

Tusen takk for mange bra tips!!! Har bestilt meg ett par sånne .paperback til en 100-lapp hver nå, så gleder meg til de kommer;)

Jeg er veldig sånn at jeg leser det som er "i tiden".... Likte veldig godt "drageløperen", millenniums-triologien till Stieg Larsson, Innhaugsfolket av anne karin elstad, "Tusen strålende soler" er også veldig bra... Dessuten digger jeg Dan Brown med Vatikanboka som jeg nå ikke husker hva heter og selvfølgelig Da Vinci koden!!

Håper dere ikke har lest alle:)

Skrevet

Jeg vil anbefale Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón, den koste jeg meg skikkelig med. Han har også kommet med en oppfølger som heter Englenes spill som jeg ikke har lest ennå men som står på lista mi til sommeren. Jeg liker også Gabriel Garcia Marques svært godt, særlig Hundre års ensomhet. Mengele Zoo og Himmelblomstreets muligheter av Gert Nygaardshaug er begge spennende og fine. Den boken jeg har likt best de siste 5 årene er Extremly loud and incredibly close av Jonathan S. Foer (fins også i norsk utgave - tror da den heter Ekstremt høyt og utrolig nært). Hvis jeg noen gang får en gutt skal han hete Oscar etter hovedpersonen i den boka <3

Hvis noen trenger litteratur om tap og sorgprosesser vil jeg på det strekeste anbefale Joan Didions bok De magiske tankers år. Veldig flott og modig bok som setter ord på en del vanskelige ting. Veldig god å ha for meg noen ganger i alle fall :)

Skrevet

Undertegner boktipsene fra MillaLilla - kjempebøker :) :) :)

Kan også anbefale:

Maeve Binchy "Glassjøen"

Gert Nygårdshaug "Mengele Zoo" (fra 1988 - men fantastisk!)

Liza Marklund - har skrevet mange bøker - frittstående thrillere (i serie).

Maian Keyes - mange gode chic-lit bøker. Litt sånn Bridget-bøker :)

Lisa Gardner - skriver nifse thrillere som er vanskelige å legge fra seg...

Herlig å lese mye!!! Vi får nyte det i svangerskapet - blir vel travlere etterpå :)

Skrevet
Stormfulle Høyder av Emely Bronte. Et must for alle damer:) John Irving skriver veldig gode bøker, her vil jeg anbefale Garps Bok, Siderhusreglene, Enke for et år.. Har ikke lest de siste bøkene, men den siste skal være veldig bra. Charlain Harris sine bøker om Sookie Stackhouse, som True Blood er basert på, er artig og underholdende. Ikke så veldig dype, men du må ta det for det det er. Samme med Twilightserien, selv om jeg skulle ønske jeg var 16 år, og ikke så gammel som jeg er nå, da jeg leste de. Men man må bare huske på at man engang har vært kalv;) For de som liker serier, kan jeg også anbefale Avalon 1-4 av Marion Zimmer Bradley. Jeg fikk selfølgelig jernteppe nå, så kom ikke på mer i farta. Jeg leser også for å slappe av, og er stort sett altetende når det kommer til litteratur, selv om favorittbøkene mine er for merkelige til at jeg skal sette de opp her, hehe.
Skrevet

Corneliuss: Takk for tips, da skal jeg prøve å lese den en gang:)

Skrevet

jeg er en krimleser av rang og eeeeelsker Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole.

Ellers er Dan Brown og henning mankell mye lest her i gården.

Stieg Larsson fikk jeg av en eller annen grunn ikke til. Ble liksom så kjedelig i starten, så jeg så filmene i stedet og gurimalla, så bra de var!Leser ellers mye av Unni Lindell og ææææææææ nå kom jeg ikk epå navnet, men hun forfatteren som er lesbisk og som var justisminister en kort periode for en del år tilbake.....

Skrevet

Anne Holt, mener du sikkert? =O)

Skrevet

Av ting som ikke er nevnt...

Jussi Adler-Olsen "Kvinnen i buret" Krim - har kommet i pocket nylig

Boktyven av... husker ikke

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede Jan Wise

Vi de druknede av Carsten Jensen

Wonderboy og Francis Mayers Lidenskap av Henrik Langeland

Erik Fosnes Hansen (Falketårnet, Salme ved reisens slutt og Beretninger om beskyttelse, ikke lest de andre)

De elendige Victor Hugo

Hvis du liker Dan Brown kan du og lese Tom Egeland, ikke lest de men de skal være i samme gate....

Skrevet

Hei Pruprrup!

Hørtes ut som vi hadde litt lik boksmak =O) Digga også Boktyven (tror han som skrev den het Marcus Zusak eller noe som ligner på det).

Har stadig tanker om å lese Erik Fornes sine bøker. Hvilke av de er først igjen? Fikk litt giv igjen ettersom jeg så du skrev de opp. =O)

Ps prøv Drep ikke en sangfugl av Lee Harper. Fantastisk bok =O)

Skrevet

jeg bestilt pocketutg. av drep ikke en sangfugl,gleder meg til den kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...