Gå til innhold

Andre som ikke kjente/kjenner noe i uke 17/18?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner på uke 18 i morgen. Er i topp form og har vært det gjennom hele svangerskapet, men istedenfor å nyte det, går jeg av og til rundt og er små bekymret. Fikk litt mage rundt uke 13, men etter det har den ikke vokst særlig mye. Regner jo med at det bare er at jeg er mindre oppblåst. Har vært på to fantastiske ultralyder, og hørte hjertelyd sist hos jordmor gir ca tre uker siden.

Kjent litt kiling i magen helt sporadisk, og ikke hver dag de siste 3-4 ukene. Men det er alt...

Andre som har det på samme måte, eller som heller ikke kjente noe særlig i uke 17/18?

Vet jo innerst inne at det ikke er unormalt å ikke kjenne noe, men når man i tillegg har så få symptomer, blir man så tullete og bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er dette ditt første barn?

jeg kjente ikke liv før uke 19-20 tror jeg, eller jeg husker ikke, jeg kjente ikke noe særlig før noe etter det heller tror jeg .. uke 21 kjente jeg de første sparkene. Tror jeg.. jeg er ikke helt sikker, men jeg kjente det litt sent tror jeg. På ultralyden sa de at det var i uke 20, 21 man burde kjenne noe :-)

Du kjenner det nok før du aner det ;-)

Skrevet

Ja, dette er min første barn. Jeg tror jo egentlig ikke at noe er galt, men noen ganger kan det være fint med en bekreftelse fra andre allikevel:-)

Skrevet

Jeg er 18 uker om to dager og har foreløbig bare kjent noe bittelite som jeg ikke vet om er noe jeg har innbilt meg eller ikke. Har heller ikke særlig mage, men har sett den lille på ultralyd:-) ser bra ut! Jeg tror vi kjenner noe snart. Er visst ikke fra før ca 20 21 at man pleier kjenne noe når det er første barn. Mitt første også. Men kjenner meg igjen i det du sier!

Skrevet

Hei. :)

Jeg begynte å kjenne litt i uke 18. Kjentes ut som kiling som du sier. Som om noen kilte meg på magen fra innsiden på en måte. :) Rundt uke 20 begynte jeg å kjente små dulting eller noe som minte om store luftbobler i magen. Rundt uke 22 kjente jeg tydelige spark. E nå i uke 24+6 og kjenner mye liv hver dag. :)

Tenker det ikke e lenge til du kjenner mere liv fra den lille der inne. :) Ønsker deg masse lykke til videre. :)

Skrevet

Jeg kjente ingenting før forrige uke. Da var jeg 18+3 og nå 19+3 kjenner jeg masse, så det kom fort når jeg først kjente noe. Er førstegangs.

Skrevet

Takk jenter! Beroligende å høre at andre heller ikke opplever spark før litt senere.

Skrevet

jeg kjente heller ingenting i uke 17, blei som du litt bekymret, selv om jeg vet at det er normalt (jeg er oxo førstegangsgravid) , har jo just vært på ul og sett den lille skatten min inni magen, så VET jo innerst inne at alt er greit =)

Forrige uke , da jeg var 18+4 eller noe, kjente jeg noe som jeg tror var spark. kjentes ut som store luftbobler som sprakk inni livmoren. er ganske sikker på det var babyen jeg kjente. i ettertid så har jeg bare kjent det et 2-3 ganger , og nå har det vært 2 hele dager hvor jeg ikke har kjent noe, men "de" sier jo at når man kjenner det første gang så kan det gjerne gå noen dager før man kjenner det neste gang :-)

Skrevet

Jeg er 19+4 og har ikke kjent noe jeg VET er babyen ennå. Kjent noen små dult innimellom, men ikke sikker på om det er baby eller tarmene jeg kjenner liksom:P

Jeg har foranliggende morkake da, så fikk beskjed om at den demper en god del av de første bevegelsene..

Er ikke så lett når man ikke vet hva man skal kjenne etter...;)

Skrevet

Phoenix1: Så fin beskrivelse du ga !! (= Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, og det tror jeg mange andre gjør også! veldig vanskelig å forstå hva disse kilingene i magen er. når det er første gang, men der er en herlig følelse, når man finner ut at det er bebin som tuller rundt inni der . (=

Skrevet

Jeg var på UL i uke 19, og før det hadde jeg ikke kjent noe som helst. Husker ikke nøyaktig når jeg kjente noe første gang, men det var ca 1 - 2 uker etter UL. Først for et par uker siden begynte jeg å kjenne noe jevnlig, og nå kjenner jeg spark hver dag (er i uke 27), men hvor mye og hvor kraftig kan variere veldig fra dag til dag.

Du har nok ingenting å bekymre deg for:-)

Skrevet

Jeg kjente ingenting før i uke 22/23. Ble jo litt bekymra, men jeg fikk beskjed om at morkaka lå foran babyen, og at den sparket rett i morkaken og ikke i min mage. Nå er jeg i uke 26, og har sommerfugler i magen hver dag:)

Skrevet

jeg kjente kiling eller akuratt som luftbobler som sprakk fra og med uke 15. i slutten av uke 16, begynte jeg å kjenne spark. nå kjenner jeg spark hele tiden :) å jeg er 18+2. var på ultralyd på torsdag, å legen trodde før vi begynte at jeg var lenger en jeg trodde, siden jeg kjente spark. jeg er førstegangs. men de viste seg at jeg bare bomma med en dag. så han sa at det ikke var så mange som kjente det så tidlig, men jeg er viss bare heldig :) så jeg tror du kan ta det ganske med ro om du ikke kjenner noe enda :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...