Gå til innhold

Ibux eller paracet ved hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke hva det var man ikke skulle ta under en graviditet. :P lenge siden sist:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror man skal unngå å ta noe som helst, drikk masse vann og prøv og sove litt heller.

Skrevet

hei!

Paracet er mest skånsomt, og skader ikke fosteret, så det er helt trygt å ta under graviditet. =)

Skrevet

Ibux skal man visst holde seg helt unna

Skrevet

ibux må du ikke ta!!! Var hos legen min på fredag, han advarte meg mot det. Det var direkte farlig sa han . Men paracet kan du ta , det er ikke noe farlig .

Skrevet

Ibux kan føre til sammentrekninger i livmoren, dermed kan man abortere.

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp vært til legen fordi jeg har blitt kraftig forkjølet. Legen sa at jeg kunne både ta Ibux og Paracet. og Otrivin. Selvsagt i moderate mengder. Når det gjelder Ibux, xå skal man ikke ta det i 3. trimester.

Et lite tips: I steden for å lure på ting, ring legen/jordmor:-)

Skrevet

rett før påske fikk jeg en skikkelig influensa og hadde blødninger i tillegg, var da mye på legevakten og på kvinneklinikken på Ullevål samt jeg tok kontakt med flere leger jeg kjenner.. alle sa at paracept kunne jeg gjerne ta.. to tabletter a 500 hver 8. time var rådet.. ble sterkt frarådet ibux og nesespray.. i dag er jeg 12 uker på vei og alt står bra til :)

Skrevet

skremmer meg litt når vi gir hverandre råd her inne! Ibux skal IKKE brukes av gravid !!!!!!!! Håper for alt i verden at dere vil høre på det . Legen min satt nesten med tårer i øynene når han fortalte om det. Han var egentlig skremt over at ibux ikke var på resept pga det er få som vet skadene ved det i forhold til gravide.

Skrevet

PARCET ved hodepine, ! Aldri ibux!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...