Tusenbein08<3skrukketroll2010 Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Husker ikke hva det var man ikke skulle ta under en graviditet. lenge siden sist:)
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 tror man skal unngå å ta noe som helst, drikk masse vann og prøv og sove litt heller.
Flaksi83 Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 hei! Paracet er mest skånsomt, og skader ikke fosteret, så det er helt trygt å ta under graviditet. =)
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 ibux må du ikke ta!!! Var hos legen min på fredag, han advarte meg mot det. Det var direkte farlig sa han . Men paracet kan du ta , det er ikke noe farlig .
Nummer 2??? Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Ibux kan føre til sammentrekninger i livmoren, dermed kan man abortere.
Lesimas Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Hei Jeg har nettopp vært til legen fordi jeg har blitt kraftig forkjølet. Legen sa at jeg kunne både ta Ibux og Paracet. og Otrivin. Selvsagt i moderate mengder. Når det gjelder Ibux, xå skal man ikke ta det i 3. trimester. Et lite tips: I steden for å lure på ting, ring legen/jordmor:-)
Lykkemin Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 rett før påske fikk jeg en skikkelig influensa og hadde blødninger i tillegg, var da mye på legevakten og på kvinneklinikken på Ullevål samt jeg tok kontakt med flere leger jeg kjenner.. alle sa at paracept kunne jeg gjerne ta.. to tabletter a 500 hver 8. time var rådet.. ble sterkt frarådet ibux og nesespray.. i dag er jeg 12 uker på vei og alt står bra til
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 skremmer meg litt når vi gir hverandre råd her inne! Ibux skal IKKE brukes av gravid !!!!!!!! Håper for alt i verden at dere vil høre på det . Legen min satt nesten med tårer i øynene når han fortalte om det. Han var egentlig skremt over at ibux ikke var på resept pga det er få som vet skadene ved det i forhold til gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå