Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er nå igang med mitt fjerde icsi forsøk. Ble gravid på 3 forsøk, men mistet i uke 12.

Nå er jeg satt på klexane og albyl-e av legen min for å se om det hjelper. Har leiden mutasjon i familien, som gjør at blodet koagulerer fortere. Dette kan gjøre at man får små blodpropper i morkaken og stenger blod-og oksygentilførselen til barnet. Mange har denne tilstanden uten å vite om det.

Har vært en del inne på forumet habituell abort å ser flere som har lyktes etter å bli satt på blodfortynnende.

Noen her som har erfaring med dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141709286-albyl-e-og-klexane/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man ha god effekt av blodfortynnende selvom man ikke har leiden mutasjon eller endo? Vet ikke enda om jeg har endo, og vet ikke om jeg får lap. Har ikke leiden mutasjon, såvidt jeg vet ihvertfall. Har heller ikke hørt om noen andre i familien som har det.

Skal til legen førstkommende torsdag for en konsultasjon før siste forsøk. Prøver å samle opp så mange spm så mye ;-)

Lykke til videre til dere alle :-D

Annonse

Det er ikke så stor sjangse for at jeg har Leiden mutasjon, men fordi to i min familie har det, skulle de prøve blodfortynnende. Blodprøven tar ca åtte uker å få svar på (den blir sendt til Oslo)

Min lege ved Medicus sa at enkelte gang satte de noen pasienter på klexane/albyl-e. Det er vel ingen dokumentert effekt, men hos enkelte er det hvist det som skal til. Spesielt hvis man har mistet flere ganger. De lærde strides som det så fint heter, men bivirkningene er så minimale i forhold til gevinsten:-)

Jeg har hørt om to stykker som er blitt gravid etter denne behandlingen, og siden jeg mistet i uke 12, kan det være en liiiten sjangse for at dette skyltes blodpropp i morkaken. Så da stikker jeg gladlig en sprøyte til hvis det kan hjelpe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...