Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Skal ta et mindre inngrep i morgen, og må derfor legges i narkose..... Gruer meg veldig, aldri gjort det før... Har hørt man kan bli veldig dårlig når man våkner opp... Skal tro hvor lenge jeg "blir borte"??? Noen som vet/har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 jeg har vært i narkose mange ganger. det er ikke ille i det heletatt. men sovner og våkner. akkurat som man gjør om natten. forskjellen er at man sovner veldig fort. jeg har aldri blitt dålig eller følt meg uvell. jeg har hørt om noen som er litt småsvimmel. du kan snakke med helsesøsteren og fortelle at du er nervør. de vil roe deg
Lemonia Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Noen kan bli dårlige, andre ikke. Jeg har vært i narkose flere ganger enn jeg kan telle og har aldri blitt dårlig i ettertid. Det er som å sovne og så våkne igjen sekunder etterpå. Man er gjerne litt groggy, også pga smertestillende, men det går greit. Det er skumlere å tenke på det enn når det faktisk oppleves, for der og da så går det greit. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Hvorfor har du vært så mange ganger i narkose? Narkose er deilig:-) Har vært i narkose 7 ganger, blitt skikkelig dårlig en gang. Da ble alle på rommet mitt også dårlige, det var noe muffens med den narkosen
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Ingenting å være redd for! Du legges i narkose rett før operasjonen og når du våkner opp igjen er alt gjort og du føler bare at du har sovet i et par minutter. En blir litt slapp og groggy etter en operasjon pga smertestillende, f.eks morfin. Men da ligger en i sykehussenga og tar livet med ro!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Narkose var deilig og morro! Lo så tårene trilla før jeg sovna, og når jeg våkna var jeg bare trøtt. Som om en burde ha sovet 7 timer, men bare fikk en liten time. Men det gjør ingenting for en kan bare legge seg å sove igjen Jeg husker faktisk at de vekka meg fra narkosen.. Fremdeles på respirator. Fantes ikke ekkelt. Var kvikk i huet lenge før kroppen våkna, så det gikk noen minutter der jeg lå og faktisk syns det var deilig at noe pusta for meg. Hehehe...blir litt tullete av div. medisiner og smertestillende o.s.v. Ingenting å være redd for! De aller fleste blir ikke noe særlig dårlige. Men, du har vel fått beskjed om å faste o.l. Tror dette er med på å ikke gjøre deg dårlig. Dessuten, hvis det er et mindre inngrep, så blir det jo ikke så lenge du ligger der Lykke til!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Jeg har fått narkose bare en gang, men det var egentlig bare deilig. Sovnet som en stein, og våknet litt ør, føltes som jeg hadde sovet i 100år. Fantastisk deilig, ikke noe å grue seg til.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Jeg har også hatt narkose mange ganger. Jeg gruet meg hver gang, ikke for selve narkosen, men det at jeg visste de måtte sette veneflon i handa mi, har sprøyteskrekk, og ofte satt de ikke veneflonen før jeg lå på operasjonsbordet, og de hadde tatt av meg dyna og alt, fikk bare ha et tynt laken over meg, da var det ikke noen sjanse at de fant årene i handa mi siden jeg var både livredd og kald, de prøvde å stikke mange ganger før de fant ut at jeg kunne få ligge i senga under dyna når de skulle sette den, da gikk det mye bedre. Og også det at av og til når jeg våknet opp igjen, så var ikke mamma der, hun kom jo etter 10 min når de ga beskjed om at jeg hadde våknet da. Siste gang jeg var i narkose var jeg 20 år, ga da beskjed hvordan de måtte gjøre det, at jeg helst måtte ha veneflonen mens jeg ennå var oppe på rommet, og at jeg ikke måtte få beskjed i lang tid hverken før det skulle taes blodprøve, eller før de kom med veneflonen. (da vet jeg at årene forsvinner) Var da ingenting jeg synes var verken ubehagelig eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå