Gå til innhold

Kun dere som har gått over mer enn 13 dager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil jeg at svarer:)

Hvor store var deres babyer da?

Er det sånn at babyen legger på seg mye etter termin eller er det bare tull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk 17 dager over.. Sønnen min var 4385 g.

Vet ikke hvor mye de legger på seg etter termin for å være ærlig..

Skrevet

jeg gikk over.

det er ikke bra heller.

babyen mister mye næring på slutten..

Skrevet

En var 3440, den andre 4130...

Skrevet

Min var 4290 14 dager etter termin, så hun hadde vel vært rundt 3700 (?) rundt termin.

Tror de legger på seg en del ja, men jeg tror barna på 4500 kommer seg ut raskere enn det, slik at 5500 g barn ikke er så vanlig :P Dvs; jeg tror at når man først har store barn, så blir de ikke så mye ekstra i magen, for da er de "ferdig"

Skrevet

Min var 3900 to uker over termin.

Skrevet

Takk for svar:)

Det burde ikke vært lov å gå over termin kanskje kun2-3 dager men 14 dager er jo en halv mnd:(

HI

Skrevet

15 dager over med førstefødte, 4,1 kg 52 cm

Skrevet

14 dager over 4025 gr og 52 cm..Til annie over: har vi født samme baby:) nesten.

Det er kanskje mange greier ute og går om å få en stor babye, men jeg er faktisk veldig glad for at jeg fikk stor baby. De er mye mer robuste enn de som blir født før tiden (premature) og de til termin. Ja de er stor, men sjelden sjuke:)

Skrevet

mi ar 3200 10 dager over termin..

de legger på seg mest siste månden FØR termin, de siste ukene rundt og over er morkaka ganske sliten og veksten avtar mye.. så babyen trenger ikke være mye større 13 dager på overtid enn hva den hadde vert på termin:)

Skrevet

3200g 12 dager over termin.

Ungen var veldig svak, hjerterytmen forsvant under fødselen og det ble katastrofesnitt. Da han kom ut var han veldig skrukkete, noe som tydet på at han hadde gått ned i vekt og morkaken ikke fungert optimalt siste tiden i magen..

Har forstått etterpå at det kan skje på overtid, at ungen ikke får nok næring mener jeg. Morkaka har på en måte gjort jobben sin og orker ikke mer.

Skrevet

Jeg gikk 10 dager over, og etter morkaken og dømme hadde han det helt utmerket der inne. Så jeg synes ikke man trenger å bli hysteriske heller, om man må gå over en stund. (Tror forresten han la på seg en del der inne på slutten, men det er jeg bare glad for! :))

Skrevet

Var ikke så stor 10 dager over termin, rett over 3 kilo.

Mulig det var noe galt på slutten siden han hadde bæsjet i fostervannet og hadde fått forurenset fostervann i lungene. Lå 2 dager i respirator etter fødselen.

Han hadde muligens blitt større om det ikke ble komplikasjoner?

Skrevet

Gikk 17 dager over, baby var 5100g

Skrevet

venninne gikk 15 dager over - ble satt i gang. Jenta hennes var 4500....

Skrevet

Gikk 17 dager over. Lillemor var 4000 gram.

Skrevet

15 dager over, lillemor var 2770gr og 47 cm

Skrevet

Jeg har selv prematurbarn. Men jeg er født 14 dager på overtid. Fødselen ble satt i gang og jeg var 47 cm og 2.8 kilo. Ikke så stor.

Skrevet

14 dager over, 4080 og 51 cm, hun var estimert til 4500 gr.

Gjest 5 andre
Skrevet

Det varierer hvor vidt babyen legger på seg eller ei. Hvis morkaka er intakt, legger babyen på seg normalt (ca. 200 g / uke) også etter terminen. Hvis det er forkalkning eller infarkt i morkaka, kan babyen slutte å legge på seg / gå ned i vekt.

Nå spiller også genetikk og evt. svangerskapsdiabetes / insulinresistens stor rolle på størrelsen til babyen.

På mine har morkaken vært intakt, og babyene lagt på seg normalt til siste stund. De var hhv.

3640g / 51cm 15 dager over termin

3630g / 49 cm 16 dager over termin

Til sammenligning var den som ble tatt med ks. 2 dager over terminen

3010g / 47 cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...