Gå til innhold

Usannsynlig dumt spm angående mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tilbereder dere sånn pulver?

Det står at etter at vannet er kokt skal man ha i pulveret når vannet er 70 grader... Bruker dere temp.måler eller tar det på "øyemål"? Og hvor lenge koker dere vannet? Hva når dere er på tur? Tar dere vann i termos eller?

Har akkurat begynt å gi litt mme i tilegg til mm. Har til nå brukt ferdigpk med nan, men det blir dyrt i lengden...

Videoannonse
Annonse
Gjest Edemuli
Skrevet

Koker vann i vannkoker, kjøler det ned og har i pulver ved 40 grader temp.

Har tvillinger så jeg lager en stor flaske som står i kjøleskapet med ferdig NAN. Heller over ønsket mengde på tåteflaske og varmer opp igjen i micro.

Får stadig høre at man ikke skal lage ferdig NAN for et døgn av gangen, men det har aldri vært noe problem her. Bare sørger for hurtig avkjøling og reint utstyr.

Nå er jentene et år og har fått NAN laget sånn hele tiden, har ikke hatt noen problemer.

Skrevet

Da vi ga mme, kokte vi opp vann og hadde på flasken, og tilførte litt mer vann som var kokt og kjøleskapskaldt. Husker ikke lenger målene, men la oss si at det var 80 ml varmt og 40 ml kaldt for å få passe drikketemperatur (her må du prøve deg fram, husker som sagt ikke). Brukte ikke tempmåler nei, men en ren lillefinger :-) Man koker bare opp vannet, det skal ikke stå og koke. De gangene vi var på tur, kjøpte jeg ferdigblandet, mye lettere.

Skrevet

Grunnen til at man ikke skal lage for en dag av gangen, Edemuli, er at det kan være bakterier i melkepulveret. Disse er dødelige for spedbarn. Det er jo ikke sånn at alle som får nan som er laget noen timer før blir syke, men de kan bli veldig syke, og det ville ikke jeg tatt sjansen på. Hvis man vil lage for en dag av gangen, bruk Collett eller Småfolk som tilberedes på 70 grader.

Jeg har flasker med kaldt kokt vann i kjøleskapet, fyller opp med varmt kokt vann slik at det blir passe temperatur (har prøvd meg fram) og blander i pulveret. Har med meg pulverdispenser med tre rom (avent) og en liten termos med varmt kokt vann når vi er på tur. I flaskene er det kaldt kokt vann. dette er veldig enkelt og trygt.

Ellers råder jeg alle som har spørsmål om mme til å lese litt på Flaskemelk-forumet. der finner dere masse nyttig informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...