Gå til innhold

Tuja

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Skal / kan man stusse tuja i sidene også, eller blir det bare stygt? Jeg har planer om å ta 80-100 cm i toppen, lange unødvendige skudd, men hva med kantene? Hvor stygge sår blir det om jeg tar unna litt i tuppene på siden?

Og om man skal stusse sidene også - hvem sin jobb er det å klippe baksida av hekken, dvs naboens side? Jeg har ikke noe behov for å stusse sidene på deres side, og jeg har heller ikke noe imot om de gjør det, jeg klipper selv naboens hekk på min side etter avtale. Men sånn formelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på noe som helst av det du spør om, men jeg har også plutselig tuja, et enkelteksemplar ved navn Tim, ifølge etiketten.

Når er det den planter seg på eiendomsgrensa og formerer seg til en hekk? Han som kom hjem med den glemte å spørre i butikken.

Gjest sug lut
Skrevet

Hehe, det var det da. Hva er egentlig poenget med Tim, da? Skal han være juletre på vinteren? Hvis du synes han er kjedelig så ikke si det til ham, men plant erteblomster rundt ham, han er glad i å bli klatret på og elsker å pynte seg med masse farger. Egentlig tror jeg Tim er homo. Så noe formering blir det neppe. Men han liker det nok i hekken.

Skrevet

Om den aldri har blitt tukta så kan den bli brun og stygg ett års tid, før den kommer tilbake som grønn og grei. Har to eksemplarer som holdes i sjakk, for driten kan bli 5-6 meter høy om man ikke passer på.

Skrevet

Jeg regner med det ikke er meg du spør... du vet svaret: Motorsag! (så langt nede ved roten som mulig). Cavan ligger til kjøling, bare å plinge på når du er klar ;-)

Skrevet

Mine tujaer er også homofile, når det blir jul ser de best ut, og da er de fulle av bling.

Skrevet

Er det tuja er jeg behjelpelig med motorsag jeg også. Makan til legogran:)

Gjest sug lut
Skrevet

Kan dere komme nå? Jeg fikk et anfall av reinspikka fanskap før mørket falt, siden alt annet var teit og alle dumme og fant ikke denstore saksa heller, for svarte, som jeg leita etter for å ha den klar til en dag da det passa - så da ble jeg bare så forbanna at jeg gikk ut med krakk og lita hagesaks. Nå har jeg vondt i henda men tujan er rett så lekker, faktisk, det var ikke egentlig veldig enkelt (les: lett umulig) å klippe fingertjukk tuja med kantsaksa, men er man gretten nok så går det. Og hei, dere tujahetsere, tujan min er jaggu fin, gitt. Men nå trenger jeg cava.

Skrevet

...og jeg som var på Jessheim tidligere i dag, med 3 timer å slå i hjel før flyet hjem. Skulle jo ha plinga på da!

Gjest sug lut
Skrevet

Hehe, tidligere i dag var det ikke aktuelt, da var jeg fremdeles i noenlunde vater og hadde ikke behov for å være halvmørkets saksemorder.

Skrevet

Jeg får vel bare sjekke om det går noen fly tilbake igjen da. Men hvordan få cava gjennom sikkerhetskontrollen? Har kjølebag for å holde den kald!

Skrevet

Det hadde jo vært bra både for det ene og det andre! ...bare det at jeg ikke har sykkel... (men kan sykle altså).

Skrevet

jeg trodde det var deg selv du sakket om ganske lenge. altså håret ditt, og jeg prøvde virkelig hardt og forstå hvordan sveis du prøvde og formidle at du skulle ha. men i hodet mitt så så det bare veldig rart ut

Gjest sug lut
Skrevet

Du skulle sett meg da jeg hadde klippet selv og så ut som Rut i Änglagård. Men tujaen har nå fått omtrent den sveisen, og de kledde det faktisk, flatt på toppen og fyldig ved ørene.

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva poenget er, men jeg tror han skal pynte opp balkongen. Nå står han på det lille bordet der ute, uten potte på seg eller noen tingen. Stakkars Tim. Han som dro ham hjem kan vel snart kalle seg tuja-dreper (jeg har mer enn nok med de stakkars vekstene jeg selv har dratt i hus, vil ikke ha flere på samvittigheten). Med mindre Tim er en seiglivet liten jævel, selvsagt. Det er helt greit at det ikke blir hekk, men det er hyggelig med litt grønt. Bare så synd at jeg er patologisk plantedreper - jeg er sikker på at plantene merker det og dør av ren frykt.

Skrevet

Jeg merker at jeg fikk dårlig samvittighet nå, fordi Tim fikk et så dårlig hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...