SMIRRE Skrevet 11. april 2010 #1 Del Skrevet 11. april 2010 Hei, jeg har hatt to sa og 1 ma de siste 10 mnd, For en uke siden fant jeg ut at jeg var gravid igjen, litt blanet følelser vedr dette da jeg er rett for å miste enda en gang. Etter min 3. abort ble jeg utredet, jeg fikk svar på utredningen nå på torsdag og da var jeg allerede gravid igjen 4 uker og 5 dager. Fikk beskjed om at de hadde et funn og jeg måtte umidelbart begynne på albyl-e og fragmin. Håper sånn at dette skal redde den lille spiren min. Men nå er jeg liv redd. Jeg har ingen gravid symptomer, selv om jeg har hatt det alle de tre andre gangene. Kanskje det allerede er en MA. Har fått UL om 3 uker..., Redd :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141708828-2-sa-og-1-ma-siste-10-mnd-og-gravid-igjen/
Erle79 Skrevet 12. april 2010 #2 Del Skrevet 12. april 2010 Huffda, det er ordentlig skrekkblandet å oppdage at man er gravid på ny, når de tre forrige svangerskapene har gått skeis. Det blir liksom ikke samme "hurra, jeg er gravid" svungen over det hele... Jeg er gravid i uke 34 nå. Mine tre forrige svangerskap gikk ikke bra, men denne gangen går heldigvis alt etter planen, så alt er mulig. Sannsynligheten for at vi skal få det til på forsøk nummer fire (selv om de tre forrige svangerskapene ikke gikk bra) er større enn for at det ikke skal gå bra. Man blir selvfølgelig litt skeptisk når man har en historie som vår, men du har veldig gode odds, så prøv å holde motet oppe... Kjempefint at du rakk å få utredning før du ble gravid igjen da, og supert at du har fått medisiner denne gangen. Jeg har også gått på Albyl-E (og Crinone) dette svangerskapet, og det var herlig å føle at jeg gjorde noe annerledes enn de andre gangene. Jeg har også fått tips om å bedre oddsene ved å holde meg varm, unngå samleie i første trimester, pluss å unngå stress (være sykemeldt til den verste abortfaren er over). Ikke alle er like hysterisk som meg, men det kjentes godt å vite at jeg gjorde alt jeg kunne for å komme i mål. Fint at du har fått time til tidlig UL, og om du synes det er lenge å vente i 3 uker, så be om å få en kontroll tidligere. Det er utrolig tøft å bare gå og vente i uvisse de første ukene, da er det bedre med en kontroll for mye enn for lite. Gratulerer med ny spire i magen, det går nok bra skal du se. Hold oss oppdatert fremover da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141708828-2-sa-og-1-ma-siste-10-mnd-og-gravid-igjen/#findComment-141712699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå