kaffeplante Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Noen her vært på UL i uke 15/16???? NYTT 12:17 11.04.2010 i morgen er det 2 uker til ordinær UL. Mannen min får ikke til å være med da han skal på seminar den uka.....vurderer å dra på privat UL før det da....mest fordi jeg er så utolmodig.....skal på UL igjen i uke 24 altså 6 uker etter ordinær UL fordi jeg har et risikosvangerskap...han sier han fint kan vente til da....selv om han selvsakt kunne tenkt seg å blitt med på ordinær UL..... Altså saken er den at vil man få noe fint ut av en ultralyd i uke 15 /16?????I morgen er jeg 15 fullgåtte uker og går inn i uke 16 på tirsdag.....Vil man f.eks kunne se kjønn så tidlig? Håper noen med erfaring kan si noe om det er noe poeng i å bruke masse penger p åen UL så tidlig??
Ruttetutt ヅ Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Jeg var på ul i den perioden, og fikk veldig mye ut av det. Å se at alt står bra til og at det er liv der inne, var en fantastsik følelse.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 jeg var for et par dager siden og er mellom uek 15/16. Kunne se utrolig mye. Kunne antyde at det var jente, men litt vanskelig fordi hun ikke ville snu seg. Hun satt på knærne med hode langt ned under hele ultralyden. Vi fikk se at hun sparka og rørte på seg.Jormor kunne se at hun akkurat tisset og hun kunne se alt det viktige, og jeg fikk med en skjema som viste at alt dette var helt iorden: Kranium, hjerne, ryggsøyle, halsen, mage og tarm, urinblære, kropp, fostervann. eneste som var vanskelig å få sett var hjertet og nyrer pga stillingen hun lå i. Vi så sef at hjertet banker men ikke hvor mange kammer og slikt:) Jordmoren forklarte kjempegodt, viste meg fingre og tær og andre små-detaljer. aboslutt verdt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Jeg var på UL da jeg var 15+0, og det var kjempebra=) =) Kunne tydelig se den lille både gni seg i øynene og sutte på hånda, sparke og holde på der inne! Fikk også se hvilket kjønn det mest sannsynlig er, så blir spennende å se på den ordinære UL til uka om det faktisk stemmer!
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg var på UL da jeg var 15 fullgåtte uker hos privat gyn! Da fikk vi se en flott baby som drakk og tisset ut fostervann. Den hadde en fin perlesnor til ryggrad, magesekk, nyrer, to hjernehalvdeler, armer, bein og tydelige fingre. Gyn tittet på alle vitale organer og at funksjonene var som de skulle. Hun ville ikke si noe om kjønn da hun mente det var for tidlig å si noe helt sikkert enda. Vi fikk mye ut av UL! Hadde også Ul da jeg var 16 fullgåtte på Ullevål i forbindelse med en innleggelse pga sykdom. Da kunne vi se at babyen hadde vokst masse på bare 1 uke. Ville heller ikke se etter kjønn der... I morgen skal jeg på rutine UL på riksen og vil da være 19+3 :-) Nå vil jeg vite kjønn!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå