Gå til innhold

Et par spørsmål ang ketolyse!!

Anbefalte innlegg

Jeg har lest veldig mye om den ketolysekuren, og jeg har bestemt meg for å prøve den, da det virker som om den passer meg yppelig=)

Men det jeg lurer på er om man kan lage feks sauser med vanelig hvetemel, eller må man bruke noe annet??? Maizena kanskje? Men hvis man bruker maizena, så blir det jo fettfattig og da er jo hele poenget borte?!

Har funnet en del ketolysevennelig oppskrifter, som jeg tenkte å tilsette fløte og meierismør i steden for melk og margarin,men hva skal jeg erstatte hvetemelet med?

Ønsker å høre om andres erfaringer, og tar gjerne imot oppskrifter=)

Håper noen tar seg tid til å svare en litt forrvirett slanker=)=)

Fortsetter under...

Du må forberede deg godt før du begynner.

Du kan ikke bruke verken hvetemel eller maizena.

www.ketolyse.no

www.lavkarbo.no

er sider du kan lese deg opp på. Man må virkelig følge med på karbohydratinntaket hvis dette skal funke.

Les innholdsfortegnelsen på ALT du putter i deg. Det er mitt råd.

15 karbohydrater pr dag i 2 uker er ikke mye. Deretter skal man sakte innføre karbohydrater igjen, og målet er ikke å ende opp der man var før man begynte slankingen heller.

Jeg har forsøkt dette i en uke nå og har gått ned 1,5 kg. Er i utgangspunktet ikke så stor så forventer ikke vanvittig nedgang i denne introduksjonsfasen. Regner med at det vil forsvinne litt etter litt etter hvert.

I dag har jeg spist:

Frokost:

Brød/kjeks av oppskrift funnet på lavkarbo.

Pålegg ost og masse agurk.

Lunsj:

Stor salat med en avocado, fetaost og agurk igjen. Rømme til dressing.

Middag:

Blomkålmos med fløte og smør (NAM)

Stekt bacon, noen få kalkunpølsebiter, purreløk og sjampinjong surret i masse creme fraiche og litt rømme.

Kveldskos:

Eggeomelett med purre fetaost og creme fraiche

"Dessert": En bit mørk sjokolade finhakket og strødd over "sjokoladekrem" laget av en blanding av lavkarbo sjokoladepuddingpakke fra Heistad blandet med vispet krem.

I det store og det hele har jeg spist ganske bra i dag kan man si.

Drikk masse vann, minst 3 liter.

Hold deg til grønne grønnsaker.

Spis nok fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...