Gå til innhold

Marsklubben - 2010 - Vi får møtes her til vi får egen klubbside :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Gratulerer alle marsmammaer!

Jeg fikk en liten jente 2.mars og siden da har tiden rett og slett flydd av sted..

Hun er for det meste snill og grei. Sover godt om natta, det er vel spising 2 ganger fra hun legger seg. Men på dagen kan hun noen ha lange perioder der hun ikke sover og da vil hun veldig gjerne være klistra fast i meg. Med puppen i munnen :) Smokk vil hun ikke ha...Så det går en del i pupp, rape, legge ned og etter noen minutter gjentagelse av det hele, i timesvis...

Hvordan står det til med dere?

:)

Skrevet

Hei :)

Har også ei lita (født 16. mars) som ikkje vil ha smokk, og som i løpet av dagen veldig gjerne vil ligge klistra til meg. Ikkje så mykje på puppen, men oppå brystet og sove.

Ho sover stort sett fint om natta, sovner som regel rundt 12 og våkner etter 5-6 timar og skal ha mat. Etter å ha spist, sover ho vidare 2-3 timar. Men i natt sovna ho heller kl. 9, fekk mat kl 12 og kl 4, og sovna ikkje igjen før kl 7. :( Då eg sto opp med storesøster kl. 8, våkna ho igjen og har styrt på sidan. Så ikkje alltid ho gjer som forventa. :P

Elles synst eg ho er ganske uroleg men eg trur det har med luftsmerter å gjere, i kombinasjon med den hersens hofteputa ho har på (ho blir behandla for hoftedysplasi).

Men ho blir større for kvar dag som går, og då vil det bli lettare etter kvart (håpar eg). :) Dei første barselvekene er tunge og går utruleg seint, synst eg.

Skrevet

Heia:-)

Fikk ett lite gull 4.mars v planlagt keisersnitt.

Tiden har gått veldig fort,ja. Amminga gikk det ikke så bra med, så han har spist mme siden han var 3 uker..

Veldig flink til å sove å spise...Legges siste gang ca kl 23-24 på kvelden for så å våkne i 4-5 tiden for å spise igjen. Sover da til kl 7-8:-)

Begynner å være litt mere våken på dagen nå, å det er så koselig.

Plagdes med vont i magen di første dagene etter jeg kom hjem fra sykehuset (litt panikk da.p) men det gikk heldigvis over.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk også en jente 2 mars. Hvor fødte du? Hun er stort sett veldig rolig, men vi har som regel to timer midt på natten da hun ikke vil sove. Ellers bare nyter jeg å være hjemme sammen med henne. Hun er så blid og sosial, og selvfølgelig verdens vakreste ; )

HI: har du forskt med Nuk-smokkene. Min ville ikke ha vanlig smokk, men Nuk funker.

Skrevet

Hei!!

Jeg fikk ei lita jenta 18 mars.

Alt har gått kjempefint. Jeg fullammer, men pumper meg av og til både for å se hvor mye hun egentlig får i seg og for å venne henne til flaske også. Kjempegreit når jeg har barnevakt eller pappaen skal være med henne alene.

Sovingen går kjempefint. Legger henne ca kl 24.00 og da sover hun til ca 07.00 og skal ha mat. Gir henne mat da og hun sover da videre til ca kl 10.00.

Hun skriker veldig sjelden. Det er stort sett bare dersom hun er sulten, må skifte bleie eller vil ha kos. Hun sover jo en del om dagen, men når hun er våken ligger hun bare å kikker å koser seg.

Hun er faktisk så snill at det er flere som ikke har trodd på oss før de har vært med henne en dag å sett det selv! Vi er nok litt bortskjemte og som noen vil si, vi aner ikke hvordan det er å ha barn!! Hehe

Skrevet

Høres utrolig deilig ut med 7 timers søvn i ett strekk :) Men jeg klager ikke for lille sover godt om natta hun også. Legger henne i kurven om kvelden og når hun våkner i 4-5 tiden tar jeg henne bare oppi senga og mater henne også sover vi videre sammen :)

Men som sagt så kan hun ha ganske lange perioder på dagen der hun ikke sover og da finner hun bare roen når hun ligger på meg.

Når det gjelder smokk så har jeg prøvd avent, mam og nuk ja men hun vil heller ha pupp...i det lange løp så er det jo best uten smokk men hadde vært veldig greit nå slik at hun kanskje kunne ligge litt for seg selv, selv om hun er våken.

Er dere flinke til å skifte til pysj hver kveld? Må nok innrømme at hvis hun har behagelige, rene klær på seg så skifter vi ikke til natta. Skifter jo uansett hvertfall en gang i døgnet pga gulp eller bæsj :)

Og en ting til...hvilken type bleier bruker dere?

Vi bruker pampers nr 2. Liker at de er så myke og ikke så klumpete + at det kun koster 15 kroner for en pakke :)

Men syns de veldig fort blir fulle..går ikke mange timene før vi må skifte. Vurderer å kjøpe en annen type til å bruke på natta for da skifter vi ikke annet enn bæsjbleier.

Huff..det ble litt mye dette :)

Skrevet

Februarfisk; så gøy at vi fikk på samme dag :) når hadde du termin? jeg fikk en dag på etterskudd. En veldig grei fødsel, blir stadig imponert at det i det hele tatt er mulig å gå gjennom noe så intenst for så å spiser middag en time etterpå..hehe..

(missforstå meg rett, det gjorde VONDT og vet ikke om det blir flere, men alt gikk etter boka!)

Skrevet

Jeg hadde termin 27 februar og hadde også en veldig grei fødsel. (Er helt klar for flere : D ) Fødte på Ullevål, og du da?

Skrevet

Hei:) Her ble lillegutt født 25. mars, dagen før termin:)

Skrevet

På en helt annen kant av landet ;) Ikkeno sykehus her i gården..men fikk smake litt lystgass da :D

Skrevet

Heihei! Jeg fikk også en datter den 2. mars:) Ble litt paff, da vi hadde termin 21. februar. Men hun bestemte seg for å vente til da.

Hun er ei nydelig, våken og sterk tulle, og jeg er nok også så heldig at hun sover hele natta, foruten om når jeg ammer henne:)

Hun er jo snart konfirmert! Tiden flyr avgårde.

Skrevet

Hei! Vi fikk en keiser 31mars...ble et haste ks så ble litt voldsomt men vi koser oss masse nå og det hjelper på formen men er slapp pga lav hb...så gleder meg til jeg er i bedre form å kan orke litt mere.

Skrevet

hei:O)

Lillegutten min kom til verden 03.03 kl 03.33;))) hadde termin 20 februar, men han nektet å komme av seg selv så jeg ble satt igang. Syntes det ble en tøffere fødsel da enn med første som satte igang av seg selv.

HEHE!! Jeg har tenkt samme tanken som deg Nemi, han er jaggu snart konfirmant nå ja...;)) Var på 6-ukers kontroll idag, og han har jommen meg strekt seg til 60 cm og 5100 g!!! Var 54 cm og nesten 4100 gram da han ble født da:O) Fiiiiine gutten min!!!

Her ammes det hver 3.time på natta, men han sovner igjen med en gang etter på. Tar kveld i senga på soverommet ca 19.30 hver kveld.

Angående bleier så har vi gått over til pampers nr 3. Han ble klissvåt igjennom på natta med libero, pluss om han sov et par timer i vogna. Pampers synes jeg funker best. Tips om de tisser igjennom fort er å skifte opp en str. Det gjorde vi, og da ble det bedre:)

Skrevet

Når det gjelder bleier så har vå gått opp til pampers nr 2. Jeg har forsøkt libero nr 2 også, og har egentlig ikke noe imot disse heller, men jeg synes de er så stive og føler hun får beveget beina mer med pampers.

Har aldri opplevd at noen bleie har lekket enda :-)

Skrevet

Har ikke 6-ukers kontroll før den 27. faktisk! Synes det er så lenge til..

Ang. bleier så bruker vi libero 2. Hun har den tingen med å få bajs opp til nakken uansett hvilken bleietype vi bruker.. Forstår det bare ikke:p

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve pampers nr 3 neste gang jeg handler. Nr 2 er passelig men blir fort fylt og har ofte lekasje når hun bæsjer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...