Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Har et besafe sete som er fra eldste var liten, vil da si ca 9 år gammelt. Var helt nytt og nyeste modell da jeg kjøpte det. Dette har da også minste brukt, Kan brukes både bakovervendt og framovervendt. minste bruker det ennå, men er ikke så lenge før det er for lite. Nå vurderer vi ny baby, og det jeg lurer på da er om setet fortsatt er sikkert å bruke, eller om vi må kjøpe et nytt? Er kun vi som har brukt setet, og det har ikke vært med i noen kollisjon.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Seter anbefales ikke brukt lenger enn 8-10 år, uavhengig om det har vært i kollisjon eller ikke. Materialtretthet kan skje uansett etter så mange år. Forbedring når det kommer til sikkerhet er også kommet lenger på så mange år. Jeg ville kjøpt nytt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Står bilstolen stødig og dere ikke har vært i noen som helst form for kollisjon, kan dere godt bruke det sete!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 NEI, man skl IKKE bruke seter som er eldre enn 7 år !! Dette er fordi plasten i setet blir svakere med årene, og etter 7 år kan ingen si med sikkerhet at setet vil være sikkert i en kollisjon. Derfor bør alle seter som er eldre enn 2003 kasseres og resirkuleres;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå