Gå til innhold

kjører dere selv usikret i bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når ungene er med eller når dere er alene?

Hender jeg ikke tar på meg belte når jeg kjører alene, og bare skal kjøre kort.

Når ungene er med har jeg alltid belte på, hender jeg rygger ut av innkjørselen uten belte, men når vi er på veien tar jeg det alltid på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekje hjelp i at ungane sitte heime når mora e ute å kjøre uten belte viss ho ikkje kjem tilbake etterpå vel... ??

Bruk belte i bil! Fort gjordt å ta på, og en god vane å innføre.

Skrevet

Syntes det er ubehagelig å kjøre uten sikkerhetsselen jeg. Enkelt og greit.

Og den plingelyden som kommer når man ikke tar på selen er jo ikke noe særlig irriterende...

Skrevet

alltid, og ingen påsittere får heller sitte uten belte

Skrevet

Tar bestandig på belte før jeg starter bilen! Er blitt en vane..

Sitter jeg på i baksete til noen (noe jeg så godt som aldri gjør) kan det hende at jeg glemmer belte.. :( ellers har jeg det alltid på!

Skrevet

Tar alltid på belte.

Kræsjet 1 gang når jeg var fjorttiss, satt på med en nabo.

Jeg satt foran og venninen min bak. Ingen i bilen hadde belte på.

Heldigviiiiiiiiis fikk vi bremset en god del før det smallt, men jeg fikk uansett kjent hvordan frontruten kjennes ut med pannen min ;)

Og jeg husker jeg kjente hvordan setet mitt bevegde seg når min vennine flakset frem i det. Skikkelig DUNK.

Og når jeg snudde meg lå naboen vår over rattet, uten å si noenting eller bevege seg.

Da gikk det kaldt nedover ryggen da!

"Alan... Alan.... Alan... Are u ok? Are u dead?!" hehehehe..... Så kom det plutselig en hel haug med banneord på skotsk, så han var også i fin form. Heldigviiiiiis.

Etter det, har jeg alltid hatt beltet på. Uansett.

Fikk meg en fin, fin hodepine resten av dagen ;) Vel fortjent!

Skrevet

Jeg har volvo og det maser no forferdelig om jeg skulle finne på å starte bilen før beltet er på.

Så bilen min er psykisk umulig å kjøre usikret!

Skrevet

Jeg har alltid sele på.

Da jeg var barn så nektet min far å starte motoren på bilen før selen var på. Vi fikk heller ikke ta den av motoren var skrudd av.

Derfor er det blitt en vane.

Uansett har jeg en bil som lager et helvetes spetakkel om noen skulle sitte i et sete og ikke ha selen på :)

Skrevet

Nei, jeg har aldri vært i bil uten å ha belte på. Det er det aller første jeg gjør når jeg setter meg inn i bilen.

Skrevet

Selen er på når jeg er på traffikert vei. Ellers er den sjelden på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...