Gå til innhold

Hvilken vogn/vogner har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 17 mnd mellom mine to. Vurderer å kjøpe en søskenvogn for eldstemann (1,5 år) er virkelig ikke til å stole på når vi er ute på tur. Han bestemmer selv hvor han vil gå, i hvilket tempo og når han ikke vil gå mer. Veldig vanskelig å passe på han samtidig som minste ligger i vogna.

Har kjøpt søskenbrett men spørs om vil stå på det når han er sliten og lei.

Kunne tenkt meg en søskenvogn men da vil jeg ha en som er stor nok, men ikke så stor at man ikke kommer inn overalt. En som er god å trille men som ikke er så dyr. Med andre ord; umulig :)

Hvilke løsninger har dere når det gjelder vogn?

Jeg har begge mine hjemme til over sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har en tfk twinner twist duo. det er akkurat 12 mnd imellom mine små og storesøstra hadde så vidt lært seg å gå når minsten ble født, så vi har vært helt avhengig av en god vogn. nå liker storesøstra og gå litt ved siden av, men hun blir fort sliten, så vogna er fortsatt et must når vi er ute på tur.

alle tvillingvognenen som jeg så på blir jo smalere per barn enn det en vanlig vogn er, for de fleste er vel laget for å komme seg inn standarddører... det er litt kjedelig om vinteren, for det blir litt liten plass med vinterpose og klær og slikt, men ellers er jeg storfornøyd med vogna :-)

svingbare jul har den også. og så ligger minsten mot meg i egen hardbag. det var viktig for meg, for jeg liker å ha oversikten og se barna når de er så små.

men den var dyr. nesten 10.000 kroner i alt kjøpt ny.

men som du sier; det er umulig å få alle de egenskapene en vil ha på en og samme vogn :-)

Skrevet

Driver å leter litt etter en fin brukt en for 10 000 er MYE penger med tanke på at han begynner i barnehage om noen måneder og da blir jo vogna lite brukt. Også blir han jo eldre også og da funker vel søskenbrett bedre...

Blir så frustrert over småe vogner. Spesielt om vinterstid når voksiposen også skal være med..

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har fått tips om Babytravel Dublin (barnas hus), koster ca 6200 kr med en hardbag. Har en venninne som er kjempe fornøyd, kommer inn alle normale dører.

Det blir 22 mnd mellom mine og jeg har tenkt å trille til bhg med den eldste. Da blir 20-25 min (rask gange) for mye for hun eldste både å gå selv og søskenbrett etter min mening. I tillegg er det jo greit å komme frem til bgh å få levert henne før jeg må hente henne igjen.

Skrevet

gt safari!!!

hadde denne til mine som det var 17 mnd i mellom, brukte den til den minte var to år! den er lett å klappe ammen, liten i bilen, vingbart hjul, hadde plass til vokiposene til barna og lett å trille. to store hjul bak:) husker ikke prisen på den, men den var ikke dyr!

anbefaler den på det sterkeste!!! har vært kjempe fornøyd.

lykke til.

Skrevet

Jeg kjøpte en teutonia s4 brukt på finn.

Jeg ville ha dem begge vendt mot meg, så dette er en god vogn for oss.

3500 kr for en 08 modell

Skrevet

Vi har Babytravel, 19,5mnd mellom ungene. Brukte hardbag til minste til det ble tid for voksipose i høst. Kjøpte vogna i sverige og tror vi betalte under 5000SEK. Synes unga har god plass, ganske lange rygger. Deilig å kunne spenne fast eldste, for vettet er litt mindre enn eventyrlysten. Begrenset hvor langt han orker å gå selv om han nå har passert 2,5 år. Vogna er kun 76cm bred, har kommet inn alle steder uten problemer. Fikk barnehagen i gangavstand i høst og da har vogna vært gull å ha. Setene er vendt fra den som triller, liker ikke det så godt, men slik er de fleste dobbelvognene. Mener jeg har skrevet litt mer om vogna i innlegget mitt lenger ned på siden :) Vurderer ståbrett til singelvogna nå som eldste så godt som aldri sover i vogna mer.

Skrevet

Vi har Carena double swing og er veldig fornøyd med den tatt alt i betraktning. Hadde jeg hatt 10 000 kr til å bruke på vogn hadde jeg nok gått for en TFK Twinner twist duo eller en Easywalker duo, men jeg hadde Carena vognen fra forrige gang jeg hadde to tette i 2008 og derfor følte jeg ikke for å bruke så mye penger på en ny vogn denne gangen. I tillegg bruker jeg en Brio Sing til bare babyen dersom vi f.eks. bare er på handletur og pappen er med for å passe de to eldste.

Fordeler med denne vognen:

- billig

- hardbag til babyen som vender mot deg og som er enkel å ta av og på

- enkel å klappe sammen og tar liten plass i bil

- veier lite og enkel å styre pga to svivehjul foran som lett kan låses

- smal nok til å passere de fleste inn/utganger, tar liten plass på buss o.l.

- romslige kurver under med bl.a. glidelås i siden så man enkelt kan ta inn og ut ting herfra dersom bagen er på

- stor sitteplass i sportsdelen og god hvileplass til bena

- sportsdelen kan legges nesten helt ned og barna sover godt i vognen selv om de sitter

- delt styre med stang i midten slik at man enkelt kan hekte på stelleveske på den ene siden.

Ulemper med vognen:

- mangler håndbrems og jeg synes fotbremsen er noe slarkete

- den modellen vi har har plastikkkhjul . De punkterer ikke, men sklir lett på snøføre bl.a. og vognen blir derfor noe vanskelig å kjøre på vinteren. Vet den nyeste modellen har lufthjul. Mulig dette gjør den noe bedre på vinterføre.

- kalesjen på hardbagen klapper lett i sammen og er litt løs i fasongen

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en titt på finn.no og lett etter en billig løsning siden det dreier seg om relativt kort tid, med mindre du går masse turer utenom. Jeg har gått utrolig mye med min Carena vogn, men den holder i alle fall litt til. Mulig jeg kommer til å kjøpe TFK søskenvogna som sportsvogn hvis jeg skal fortsette å gå like mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...