Gå til innhold

smerter i magen når jeg strekker meg

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere som opplever smerter i magen hvis dere strekker dere, og hva det egentlig kommer av? Har hatt noen stikkninger et par ganger tidligere, men denne gangen var det ekstremt ubehagelige stikk nederst i magen som sakte men sikkert bevegde seg oppover, så nå har jeg et svakt ubehag øverst i magen som har vart en stund. Er det vanlig, eller burde jeg sjekke opp i det?

Fortsetter under...

Stikking i magen pleier å komme av at livmoren vokser og utvider seg, det kan høres ut som om det er det du opplever. Dersom du kjenner stikking samtidig som magen strammer seg veldig så er det nok kynnere. Mine kynnere har blitt mye sterkere i det siste og jeg kjenner stikkende smerter når jeg får dem (er i uke 27) og jeg har snakket litt med lege angående dette. Legen sa det er svært individuelt hvordan man opplever kynnere, men at de som regel kjennes sterkere ut for flergangsfødende (jeg er førstegangsfødende). Legen anbefalte meg å unngå eller roe ned aktiviteter som trigger kynnere og lytte til kroppen.

Kanskje det er noe av det samme du har? Det er ingen grunn til panikk, men hør med jordmor eller lege neste gang du er på sjekk så har de sikkert råd og svar til deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...