Chickenmum Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Trodde ammingen skulle stabilisere seg etterhvert, men her ammes annenhver time døgnet rundt fremdeles, og jeg synes det er begynner å bli slitsomt. Det kan gå 2 1/2 time mellom hvert måltid, men det er sjelden. Natta var som følger: I seng 22.30, pupp 00.30-01.00, pupp 03.00-03.30, pupp 05.00-05.30 Det blir altså toppen to timers sovelengder i strekk. Flere som har det slik? Er veldig fristet til å gi tillegg på kveld/natt for å få sovet litt mer - selv om jeg har godt med melk. Tror jeg produserer skummetmelk jeg...
septbaby09 Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Må bare si at jeg føler med deg, men må desverre skuffe deg ;( Her var det sånn mer eller mindre i 4-5 mnd, bedrer seg noen netter, men nå etter 6 mnd og flere måltider med fast føde hver dag kan han fortsatt våkne hver time innimellom, og sover aldri mer enn 3 timer i strekk, det er ihvertfall så sjelden at jeg ikke husker sist.
Gjest eelis+kian Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Det er bare sånn det er. Hold ut, om et par måneder blir det bedre :-)
las chicas Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 har det akkurat som deg septbaby09. regner med babyene våres er like gamle.. hehe.. nå som hun får 3 måltid om dagen så kan hun sove fra 19 - 24. men ikke hver kveld da. et forslag er å samsove, da kan du sove samtidig som du ammer om natten. fungerte perfekt for oss ihvertfall
Chickenmum Skrevet 11. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2010 Samsoving er ikke aktuelt, for han svelger så utrolig mye luft når han ligger og drikker - så jeg må sitte rett opp og ned når han skal ha mat. Og da kan jeg like gjerne bekke han over i egen seng etterpå - men vi har prøvd..! :-) Er man i koma så er man i koma... Pga. ammetrøbbel i starten fikk han flaske i tillegg til pupp, og da sov han i strekk på 4 timer. Men nå har jeg ikke testet det ut på noen uker, ettersom ammingen gikk seg til.
abella Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Hvis du er en av de samvittighetsfulle mødrene som tenker at det er best å ta ungen så fort som mulig på natta så han ikke våkner så mye, så kan du prøve noe annet. Hvis ungen våkner kun to timer etter forrige amming om natta, så venter du en stund og ser om han sovner igjen. Evt kan du prøve å gi smokken hvis han bruker det. Det er ofte at de kun er i lett søvnfase eller REM søvn og vil da sovne igjen hvis de bare får muligheten til det. Ungen skal selvfølgelig ikke ligge og skrike, men ellers kan du vente å se litt. Dette forutsetter selvfølgelig at poden din får nok mat på dagtid. (Funker ikke når ungen blir større, da har de fått vaner)
Chickenmum Skrevet 15. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2010 Da har jeg gitt tillegg de to siste kveldene, og det har hatt utrolig effekt. Første natta sov han 4 timer før han krevde mat, og i natt sov han i 5 timer før han fikk servering. Helt utrolig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå