Gå til innhold

Sommerferie i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har så lyst til å reise en tur til Trondheim i sommer, men trenger noen tips!

Vi er to voksne og har tre barn, minstemann er tre år. Er det noen som har tips til et sted vi kan bo en ukes tid?

Pirbadet og Nidarosdomen må vi ha med oss, men ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekk trondheim.com

Dere bør jo spise fersk sjømat i Ravnkloa.

Ta trikken til Lian og bade der

Leie bysykler og prøv sykkelheisen Trampe

Spise på Egon i Tyholttårnet og få med dere utsikt over hele byen og nærmest hele trøndelag (restauranten snurrer og bruker en time på en snurr.. får sett det meste)

Se utstillingene på Vitenskapsmuseet

Se på skjelettene på biblioteket

Ta en kaffe på Bakklandet

Lekedag på Zitrus for ungene

Ta båten ut til Munkholmen (kan sole seg der, spise lunsj etc) Mange sier det spøker der :)

Ta bussen opp til Sverresborg Folkemuseum, her er det også en taverna med god norsk mat i gamle omgivleser

Gå turer i Korsvika og grille i fjæra

Sjekk ut Olavsfastdagene- Masse konserter. Avholdes hvert år i juli/august.

Om dere har med bil kan dere kjøre ut til klosteret på Tautra og kjøpe nonne-såpe eller kjøreden gyldne omvei på Inderøya.

Skrevet

glemte av Kristiansten Festning og Lerkendal

angående overnatting er vel spm om dere vil campe eller bo lekkert?

Jeg anbefaler Britannia, men det koster jo litt.

Om dere skal ha det billig kan jeg anbefale;

Trondheim Vandrerhjem Rosenborg

Weidemannsv. 41

Fint sted med utsikt over byen :)

Skrevet

OI! Her var det mange gode tips! Takk skal du ha!

Jeg skjønner at det ikke er noe problem å få en uke til å gå i Trondheim :-) Skal skrive ut lista og planlegge litt ut fra den. Har funnet ut at det lønner seg å "ha en plan" når en reiser med tre unger. Ellers kan det fort bli mer krangling enn kos ;-)

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å ikke ligge på hotell. Synes det blir så dyrt når en ikke kan lage noen av måltidene selv. Var i Kristiansand for noen år siden, og den turen ble dyr. Kunne tatt en billig sydentur i stedet for. Kunne derfor tenkt meg en campinghytte ell. Skal sjekke ut vandrerhjemmet.

Takk for hjelpen :-)

Skrevet

Ser det er mange muligheter når jeg følger linkene til kommunens nettsider. Får sette meg ned og se på det rett over helga. Takk for tips :-)

Vi har tenkt å kjøre til Trondheim, bor ikke alt for langt unna, men har bare vært der en gang tidligere.

Skrevet

God tur i så fall!

Send en PM om du lurer på noe du tror jeg kan hjelpe til med.

Skrevet

Takk for tilbudet Rampongi. Får sette meg ned en kveld denne uka som kommer og bestille noe. Har veldig dårlig erfaring med å reise uten å ha bestilt noe på forhånd. Lærer av det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...