Gå til innhold

Jeg tillater meg å være egoist.

Anbefalte innlegg

Har en følelse av at de som er så veldig for å vaksinere barna, er de som allerde har vaksinert sine egne barn. Da er det jo lett å si at alle andre skal gjøre det, det gikk jo bra med mine.

Det er nok fornuftig å vaksiner om en ser på hele befolkningen som en enhet. Men jeg er så glad i mine barn at jeg tillater meg å være så egoistisk, at barna mine får nyte godene av et gjenomvaksinert samfunn, uten selv å måtte ta noen risiko.

Jeg leste en artikkel som omhandlet reisevaksiner. Konklusjon var at reisende som ikke hadde tatt reisevaksinene som de ble anbefalt, ikke hadde større risiko for å bli syke på reise, en de vaksinerte. Men reiser var en fin anledning til å få påfyll av barnevaksinene.

At det er mye som skurrer angående vaksiner er helt sikkert, nå den siste tiden kan en feks. lese: http://www.dagbladet.no/2010/04/10/nyheter/innenriks/vaksinasjon/pasientskader/11202595/

Fortsetter under...

Det er da enda godt du er ærlig, og forstår at du er beskyttet ved at resten av befolkningen er vaksinert.

Artikkelen om reisevaksiner skulle jeg gjerne lest; hvor har du den fra?

Dagblad-artikkelen viser forøvrig til meningokokk-vaksineforsøket som ble gjennomført for over 20 år siden. Jeg vil gjerne minne om at dette var et forsøk og ikke en del av et vaksineprogram. Det finnes heller ikke dokumentasjon for at det var flere som ME i gruppen som fikk aktiv vaksine enn i gruppen som fikk placebo.

Og overskriften er mildt sagt tendensiøs. Les hele artikkelen: «Hvis du får bagatellmessige bivirkninger, er det ikke nødvendig å gå til lege.»"

Er det virkelig så rart? Det står da utrykkelig "bagatellmessige".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...