mamma-x-3 Skrevet 10. april 2010 #1 Del Skrevet 10. april 2010 Vi må vaksineres mot sykdommer som nærmest er utryddet. Vi må vaksineres mot forholdsvis uskyldige barnesykdommer. Tidligere fikk barn lov til å få meslinger, kusma og rde hunder. Nå vaksineres barn mot dette med MMR-vaksinen fra 15 måneders alder. Rudolf Steiner hevder at meslinger er den aller viktigste av alle barnesykdommene. Barna blir sterke og immunsystemet modnes etter sykdommen. Barnet gjennomgår en metamorfose – svært viktig for menneskets utvikling og forsvar mot mer alvorlige sykdommer som astma, allergier, nevrologiske sykdommer og kreft etc. senere i livet. Barnesykdommene er en ”boost” for immunsystemet. Før MMR fikk de fleste barn noen eller alle barnesykdommene. For øvrig en forkjølelse i året samt noe småtteri. Få barn utviklet allergier og astma. Nå får kun noen få barn barnesykdommene, gjerne de som vokser opp i Steinermiljøer, ikke blir vaksinert og har ”smitteringer” – det vil si at dersom et barn er så heldig å få en barnesykdom, tar de andre med sine barn dit i håp om at de også skal få dem. De fleste vaksinerte barn får utallige forkjølelser og virus, da hele deres immunsystem skal bygges opp på snørr og omgangssyker. Igjen og igjen. Som regel får de stakkars barna heller ikke ha feberen sin i fred. Apropos feber. Med hensyn til feber er skolemedisinens syn at den må fjernes. Feber er en fiende som må undertrykkes. Alternativmedisinen anerkjenner at feber er kroppens egen metode til å helbrede. Alle kroppens helbredende funksjoner virker bedre ved høye temperaturer. Høy feber øker antallet hvite blodlegemer, blodsirkulasjonen, utvider årene i det aktuelle området eller i hele kroppen, nedsetter appetitten slik at tarmene får skilt ut toksiner i fred og ro, setter i gang diarè, svette, slimdannelse, puss og utslett. I tillegg dør bakterien eller viruset man har ved en spesiell temperatur – kanskje ved 38,5 eller 39,7 eller 40 grader – og kroppen skiller ut restene. Ved febernedsettende midler får ikke kroppen gjort seg frisk, og personen kan gå og hangle i ukevis i stedet for å bli frisk på noen dager. Selvsagt skal vi passe på at feberen ikke blir farlig høy. Helt fra vi blir født blir vi bombardert med ytre faktorer som prøver å bryte ned forsvaret vårt, slik at vi mister muligheten til å bygge opp et effektivt forsvarssystem. Ved massiv vaksinasjon allerede fra 3 måneders alder gir vi "beskjed" til barnets immunsystem at dette ikke er til å stole på og må beskyttes av noe utenforliggende. Etter vaksinasjon ser vi ofte starten på gjentatte infeksjoner som mellomørebetennelse, bronkitter, forkjølelser etc. Skolemedisinen slår ned dette opprøret med febernedsettende midler, antibiotika og cortison. En svært uheldig sirkel er satt igang. Vaksinasjon starter allerede når barn er 3 måneder gamle. Innvandrerbarn får BCG- vaksine mot tuberkulose allerede ved fødselen. Det som skjer når barna får så tidlig vaksine, er at de enda ikke har utviklet sitt eget cellulære immunsystem. Vaksinene påvirker den humorale immuniteten, og den cellulære blir svekket. Barnet begynner å få all verdens infeksjoner – øre, nese, hals, bryst etc. Ofte virker antibiotika dårlig og må gis flere ganger, noe som videre svekker immuniteten. Det blir stadig gjentagende infeksjoner og en skikkelig antibiotika-karusell. Det virker også som om familier som i 2 – 3 generasjoner har fått mye vaksiner, er mer svekket enn andre, for eksempel et barn med foreldre og besteforeldre som har reist mye og fått hepatitt B-sprøyter, kolera, tyfus, polio – malariamedisiner. Vaksiner er komponert av bakterier som er nedsatt i styrke, døde eller delte, samt tilsetningsstoffer som for eksempel aluminiumsphosphat, aluminium hydroxid, neomycin, thiomersal (en kvikksølvkomponent) formaldehyd, 2-phenoxyethanol (et kyllingprotein som alt fester seg til). Når barna får sprøytet alt dette inn i kroppen, skjer det som vi kaller PVS – Post Vaccination Syndrome. Dette kan deles inn i akutt PVS og kronisk PVS. Hovedsymptomene på akutt reaksjon etter vaksine er blant annet: Feber, kramper, fjernhet, encephalitt (hjernebetennelse), meningitt (hjernehinnebetennelse), hevelse og smerte rundt vaksinepunktet, kikhostelignende hoste, bronkitt, diare, ekstrem søvnighet, hyppig gråt – umulig å trøste, gjennomborende, hjerteskjærende skrik, besvimelse, sjokk, lungebetennelse, død, krybbedød. (I Japan har de utsatt kikhostevaksinen til 2 års alder, med den følge at krybbedød nesten ikke lenger eksisterer i dette landet) De kroniske symptomene etter vaksinasjon er blant annet: Forkjølelser, gult eller grønt slim, øyebetennelser, manglende øyekontakt, skjeling, mellomørebetennelse, bronkitt, utsondringer, hoste, astma, eksem, allergier, betente ledd, tretthet, manglende energi, overdreven tørste, diabetes, diare, forstoppelse, hodepine, hudproblemer, søvnforstyrrelser med periodisk våkenhet og gråt, epilepsi, stivhet i ryggen, muskelkramper, letthet i hodet, konsentrasjonsvansker, forstyrret utvikling av forskjellige slag, atferdsproblemer, nervøsitet, aggresjon, irritasjon, humørsvingninger, forvirring, manglende vilje, mentalt bortreist. Disse to listene utvides stadig ved ytterligere erfaring. Man har ikke kunnet isolere hvilke symptomer som kommer fra hvilken vaksine, da symptomene kan være de samme ved alle vaksinene. Man må rett og slett se på hvilken vaksine som ble gitt da symptomene oppsto om det er mulig. Noen ganger kommer de først etter tredje eller fjerde vaksinen. Ofte er det ingen akutt reaksjon, men heller en gradvis forandring på et dypt energetisk nivå, med gradvis forandring i atferd og immunsystem. Skal man først vaksinere er det viktig å vite: - at jo lenger man venter med vaksinasjon, jo bedre. Et barn på ett år har fått tid til å utvikle sin immunitet via morsmelk og annet, og vil tåle en vaksine langt bedre enn et barn på 3 måneder. Venter man til barnet er 2 år, er det enda bedre. - at det er mulig å dele opp vaksiner, ikke ta alle. Det er også mulig å dele opp vaksiner eller bare ta noen av dem. Ingen kan tvinges til vaksiner i våre dager. Noen vil gi trippelvaksinen, men ikke MMR for eksempel. Noen vil bare gi stivkrampe og ikke noe annet. Det er viktig å være klar over at man har et valg. Noen sykdommer er nærmest utryddet. Det er for eksempel tilnærmet umulig å bli smittet med difteri noe sted i verden. Det var noen tilfeller i et vinterkrigsområde nær Russland for noen år siden. Hvorfor skal en 3 måneder gammel baby i Norge belastes med en slik vaksine? Dessuten er Mercurius Corrosivus spesifikt middel for difteri. Kikhoste Kikhostevaksinen hjelper ikke mot den typen kikhoste som går i Norge nå. Hjernehinnebetennelse Hjernehinnebetennelsen som noen ganger oppstår, er heller ikke den man vaksinerer mot. Stivkrampe Hva er sjansene for at en liten baby skal få stivkrampe? Stivkrampebasillen trives kun i dype sår hvor luft ikke kommer til. Man må trå på en rusten spiker med hestemøkk på eller bites av et dyr – dypt, om det skal kunne oppstå. Hvorfor ikke vente til barnet begynner å gå i det minste? Spesielt hvis man bor midt i en by og ikke på en gård. Dessuten har vi homeopatiske midler for det, som er helt spesifikke. Ledum Palustre for stikksår og Hypericum for mer raggete sår. Polio Hvor lett er det å få polio? Det her vært noen tilfeller på grensen mellom Pakistan og Afganistan. Undersøk mulighetene. Ring Norsk Institutt for Folkehelsen og spør om det er noen epidemier nå og hvor de er. Dessuten har vi Lathyrus Sativa, som er spesifikt. Tuberkulose Tuberculose er den eneste av sykdommene som er vanskelig å behandle homeopatisk. Krever ekspertise. Den vaksineres det først mot på ungdomsskolen om man ikke er innvandrer eller behandles med cellegift skolemedisinsk. Prøv aldri på denne selv. De fleste av disse epidemiske sykdommene oppstår på steder hvor man lever tett, har dårlig hygiene, dårlig kosthold på grunn av fattigdom og matmangel. Flyktningleire, krigsområder, katastrofeområder. Skal vi ødelegge våre friske og velernærte barns helse i den ”siviliserte verden”? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 11. april 2010 #2 Del Skrevet 11. april 2010 Mammax3: synes du ikke det er litt dårlig stil å late som om du forfatter et innlegg selv, når du i virkeligheten bedriver direkte avskrift av en artikkel noen andre har skrevet før deg? http://altnett.ning.com/group/vaksinasjon/forum/topics/2109341:Topic:92552 (Og forøvrig: som vanlig en haug løse påstander, uten noen som helst slags rot i forskning. Hvor har du det fra at vaksiner øker forekomsten av kreft? Og en ting til: så "skolemedisinen" vil feber til livs, javel. Jeg tror det er i drøyeste laget at alternativmedisinerne skal ta æren for å ha oppdaget at feber er med på å bekjempe sykdom. For min del var dette en del av pensum på ungdomsskolen. Og en siste ting: dette er så drøyt at jeg igrunn mangler ord: "Det virker også som om familier som i 2 – 3 generasjoner har fått mye vaksiner, er mer svekket enn andre, for eksempel et barn med foreldre og besteforeldre som har reist mye og fått hepatitt B-sprøyter, kolera, tyfus, polio – malariamedisiner." Jasså. Det virker sånn? Svekket? Hvordan svekket? Tror du ikke man blir svekket av malaria? Eller av polio? Hvorfor arrangerer dere ikke like godt en liten poliosmittering, siden det er så ufarlig? Hvorfor ikke oppholde seg i tropene, så ungene dine virkelig får herda seg med litt malaria? Du skremmer vettet av meg med den bunnløse ukritiskheten din, du kjøper alternativmedisinernes argumenter uten å blunke, samtidig som du avviser det du kaller "skolemedisin" uten å engang ha satt deg inn i hva du snakker om. Du har utelukkende satt deg inn i tendensiøs litteratur - og Japan-eksempelet ditt har jeg tidligere omtalt. Det er misbruk av forskning, på akkurat samme måte som du tidligere har beskyldt legemiddelindustrien for. Du må gjerne være kritisk - men bygg nå for all del kritiskheten din på noe annet enn løse argumenter, føleri, religion og billige salgstriks. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141709595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 11. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2010 .-) KJære bekymrede ostepop'en. Jeg trenger da slett ikke bruke mine egne ord når jeg er 100% enig i det som skrives her. Du har helt rett, dette er skrevet av en jeg så gjerne lytter til, homeopat Gro Lystad. Vi står som før på på fullstendig ulikt ståsted når det gjelder synet på helse og sykdom. Du vaksinerer - jeg gjør det ikke. Du lytter og har gode erfaringer med skolemedisinen, jeg lytter til og har gode erfaringer med kiropraktikk, homeopati, akupunktur og antroposofiske leger - ja alle de du fnyser av, som hevder et syn på vaksiner som du hverken kan eller vil forstå. Hva er problemet ditt? Jeg kommer til å presentere kritikk og spørsmål om vaksiner fra ulike kilder til du sprekker om så er!!! Jeg er vel totalty likeglad om du blir vettskremt eller ei. Det er på høy tid vi setter vaksineproblematikken under lupen og ikke lar oss diktere av falske trygghetsløfter. Å vaksinere er langt fra så sikkert og trygt som du så klokketro hevder. Det er bare det at du lukker ørene for alt som du fnysende kaller alternativt. Deg om det... Heldigvis er det flere og flere som erfarer det samme som vi: Uvaksinerte unger er langt friskere enn sine vaksinerte jevnaldrende. Og nå snakker vi generelt, ikke "cherrypicks". Er det så rart at vi snur ryggen til hele vaksinesirkuset? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141709879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 11. april 2010 #4 Del Skrevet 11. april 2010 Vel, det er vel kotyme å kreditere dem man siterer, normal høflighet kan vel kanskje de fleste mene. Men du? Gjør et unntak, denne gangen - og svar meg på det jeg spør om! Hvorfor ikke en poliosmittering? Og hva slags "svekket" er det man blir som 2. eller 3. generasjons vaksinert? Og synes ikke du er litt pinlig at Japan-tallene dine er manipulerte data? Det er så forferdelig lettvint for deg å slenge ut påstander uten å begrunne nærmere - og det er nøyaktig dét som er mitt problem. Jeg ønsker ikke at dine påstander skal få stå uimotsagt. Jeg har aldri uttalt meg om hverken akunpunktur eller kiropraktikk, så og si at jeg fnyser av det for stå for din regning. Det jeg derimot fnyser av, er dårlig og/eller manglende dokumentasjon på påstander og teorier. Man kan ikke bare si at noe er kreftfremkallende bare fordi man har lyst, skjønner du. Eller at uvaksinerte unger er langt friskere enn vaksinerte. Man må bygge på observasjoner satt i system, det vil si forskning. Og forskningen så langt (den er det mye av) viser at vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet er svært trygge, og langt tryggere enn sykdommene de beskytter mot. Denne forskningen har du, utrolig nok, klart å unngå å se, mens du leter etter akkurat det du ønsker å se, nemlig vaksinekritisk litteratur. Så ja, jeg synes det er meget underlig at du snur ryggen til hele vaksinesirkuset, og at du i det hele tatt kaller det et sirkus. Det er nemlig svært enkelt. Vaksiner virker, redder liv og er generelt svært ufarlige. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141710377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EJ09 Skrevet 11. april 2010 #5 Del Skrevet 11. april 2010 Når man klipper og limer er det vanlig praksis og god kotyme at man krediterer den som har kommet opp med tanken. Ellers blir folk ledet til å tro at du har skrevet det, og ikke den som faktisk har brukt tid på å skrive det. Jeg er imidlertid ikke sikker at du hadde tjent på å bli kreditert dette makkverket. Homeopater har ingenting å gjøre i en debatt om vitenskap generelt og medisin og helse spesielt. De er predikanter for noe som ligner på en religion under et dekke av pseudovitenskaplig bullshit. De har i løpet av sin 150 år lange historie ikke produsert noe som kan ligne dokumentasjon på at det de holder på med har noe form for effekt. Grunnen til det er at de tror på konsepter som rett og slett ikke kan fungere. Homeopati er motbevist og ferdig avslørt som løgn, kvakksalveri og bedrageri. Du kan like godt høre på voodooprester, lese i kaffegruten eller prøve å tolke kua til bonde Olsen på søket etter helseråd. Ikke prøv å fortelle meg at du tar dine avgjørelser med hodet når du lytter på slikt pølsevev og fantasivrøvl som homeopati. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141711539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 12. april 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg lytter med det meste når jeg tar mine valg. Med ørene, hjertet og hodet. Hva som er pølsevev vedr. vaksiner er vi grunnleggende uenige om. Og det er helt greit for meg. Skjønner ikke at du kan bli så frustrert og så latterlig tåpelig i dine fresende nedrakkinger på det du ikke selv velger. Hva er problemet ditt? Gudsjelov at du ikke er i posisjon til å tvinge oss andre inn i sprøytekøen. Vi har et fritt valg i Norge når det gjelder hvor vi søker hjelp ved sykdom og OM vi vil vaksinere. Mitt mål er å vise at vi faktisk har et valg. Ikke alle vet det, dessverre. Skal vite helsestasjonen ikke akkurat reklamerer for dette i sin iver etter å massevaksinere befolkningen. Når det gjaldt svineinfluensahysteriet så vi jo klart hvor sannhetsgehalten lå hos helsemyndighetene. Helt tatt ut av proposjoner! Makan til feilinformering og pandemiredsels-propaganda! Det er i kjølvannet av saker som denne helt imponerende hvor trygt du lener deg på helsemyndighetenes informasjon og den generelle skolemedisinen. Velbekomme. :-D Heldigvis har vi selv en fastlege som er positiv til både homeopati og naturmedisin. Som faktisk har studert dette selv. Tenk - de finnes! Len deg på det du tror på, du. Så gjør jeg og mange med meg det samme i en annen ende. Er det ikke fint at vi begge er fornøyde?Det er jo det det handler om - friske og sunne barn. Jeg er - uansett hvor truende og skrekkelig det høres ut - glad og fornøyd med at vi med homeopati og med vaksinenekt har unngått all form for antibiotika, cortison, smertestillende midler og ikke minst forkjølelser og gjentagne infeksjoner. Jeg ser du føler deg sintog truet av alle som lytter til homeopater, kiropraktorer og antroposofiske leger. Det underlige er at disse har gode resultater med sine metoder. Den placeboen er jammen sterk, du .-) Det jeg vil oppnå her inne er at foreldre selv setter seg inn i temaet innen de vaksinerer. At vi ser at det er kontroversielt. At folk skjønner vi har et valg. Og at vi ikke trenger følge vaksineprogrammet blindt. Jeg lytter til og har svært gode erfaringer med "kvakksalverene" og "løgnere" som du så innbitt kaller dem. Der stopper min interesse med å krangle mer med deg. Du vil ikke høre allikevel. Og er selvfølgelig fri til å søke skolemedisinen og bare den. Vi er knallheldige som bor i et land hvor vilkårende for å vokse opp og leve fritt i landet er glimrende - og det helt uten vaksinesprøytene :-) Og jeg er glad jeg lever i et land hvor du ikke sitter ved spakene. Lykke til med din klokketro på vaksiner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141712985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EJ09 Skrevet 12. april 2010 #7 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg har ikke klokktro på vaksiner. Jeg har klokketro på dokumentasjon. Og det overveldene bevislasset forteller at vaksiner er trygge og effektive. Forskjellen er at jeg vil ha informasjon som er dokumentert og basert på seriøs forskning og naturvitenskap, mens du tilsyneslatende er villig til å tro omtrent hva som helst, selv ikke-plausible konsepter som homeopati som ikke kan dokumentere sine effekter (og nei, de har IKKE gode resultater med sine metoder). Forskjellen er at det du kaller "skolemedisin" (det heter MEDISIN) baserer seg på forskning og vitenskap, mens homeopati baserer seg på fantasi. Forskjellen er at medisinen dokumenterer sine metoder, resultater og effekter, mens homeopati ikke kan dette. Den dagen homeopatien kan vise seriøs forskning som dokumenterer effekter, skal jeg springe til homeopaten ved neste behov. Før det hører jeg IKKE på dem. Det jeg VIL høre på er seriøse kilder som støtter dine påstander om at de barnevaksinene som pr. i dag er anbefalt er farlige, og farligere enn sykdommene de immuniserer mot. Overbevis meg i steden for å tillegge meg meninger og å slenge ut påstander du ikke har dekning for. Kom igjen, ta utfordringen! P.S.: Svar gjerne i denne tråden i steden for å starte en ny med de samme gamle ikke-dokumenterte påstandene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141713438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 12. april 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 12. april 2010 Du får bare stå på. Jeg har gjort et valg jeg står for - og legger videre ut lenker og informasjon som jeg finner interessant og verdt å se nærmere på, så får du leke katt og mus videre med de som gidder å imøtegå og rokke ved dine skylapper. . . .-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141713795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EJ09 Skrevet 12. april 2010 #9 Del Skrevet 12. april 2010 Det er pussig at du anklager meg for for å ha skylapper når jeg er skeptisk til de udokumenterte påstandene dine. Jeg vil jo gjerne se noe seriøst og troverdig som underbygger dine påstander. Jeg vil vite mer om hvordan du begrunner ditt syn. Det er faktisk det motsatte av å ha skylapper. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141713839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EJ09 Skrevet 12. april 2010 #10 Del Skrevet 12. april 2010 Her forresten en fin presentasjon om hvordan dette med skylappene fungerer: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141713853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 12. april 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 12. april 2010 Artig :-) OK. Ta en titt på denne. Du behøver å sette av tid. Men jeg tror du bør ta deg den tiden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141714194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 12. april 2010 #12 Del Skrevet 12. april 2010 Hahaha, SÅ du denne, mammax3? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141715961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 12. april 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 12. april 2010 Jada, flinkt og morsomt. Bra laget :-) Og en måte å presentere en nedlatende og foraktfull holdning. Humor er alltid glimrende redskap. Men oi, det preller av... vi vaksinerer nok neppe mer pga latter og morro på andres bekostning Sjekk denne: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141716130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostepop123 Skrevet 12. april 2010 #14 Del Skrevet 12. april 2010 Oi, fire ganger samme youtube-klipp på én kveld. Det begynner å hjelpe nå, du - du begynner å ta konturene av et ordentlig forum-troll, du! Vi kan vel uansett være enige om at påstanden hans til slutt; at det ikke finnes noen studier som sier at vaksinerte barn er sunnere enn uvaksinerte barn, er litt drøy? Jeg har akkurat gitt deg en studie som viser at uvaksinerte barn dør av meslinger, remember? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141716233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma-x-3 Skrevet 12. april 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 12. april 2010 .-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141707563-vaksinasjon-tar-utgangspunkt-i-at-vi-ikke-er-i-stand-til-%C3%A5-beskytte-oss-selv/#findComment-141716356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå