frøkenfrekk Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Dattern min har vært så forkjøla denne uka. Snørra bare renner om dagen, men om kvelden når hun skal legge seg er nesa potte tett. Har så vondt av henne. Har sånn Otribaby, men jeg syns ikke det fungerer i det hele tatt. Dessuten er det veldig vanskelig å få det inn i nesa hennes når hun bare vrir seg unna. Hva i alle dager gjør man med tett nese på disse små??? Vet jo hvor fælt det er selv når jeg er så tett i nesa at jeg ikke får puste. Forferdelig ubehagelig, og jeg får IKKE sove hvertfall. Ikke rart snuppa er våken halve natta!
Cupcake! Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Du kan jo prøve saltvannsspray men når de er blitt så store så er det jo en maktkamp for å få det inn i nesa Ellers ville jeg prøvd å heve senga i hodeenden, det kan lette litt.
Gjest yrild Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Hei :-) vi putter to puter under hodeenden på madrassen hans så hodet kommer høyere. Spraying av nesa går også bra, når vi først "sprayer" (sier tss tss og later som vi sprayer..) nesa til et kosedyr e.l. og evt på oss Før vi sprayer ham. Evt nok et kosedyr før andre neseboret sprayes. Lykke til :-)
Tingelingen Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Da jenta vår har vært tett i nesa pga forkjølelse har vi brukt Rhinox nesedråper for barn under to år om natten, som fås kjøpt på apoteket. Disse har fungert supert for henne, og nesa har holdt seg åpen og "snørrfri" gjennom hele natten. Da får hun sove bedre, og blir da også fortere frisk igjen. Tror det er litt viktig med tanke på at det ikke skal utvikle seg til ørebetennelse, at gangene får holde seg åpne og ikke er så potte tette. (Sier i alle fall legen vår:))
Anonym bruker Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Min baby på 2 mnd er også veldig tett i nesa nå. Jeg tar en pipette med saltvann og fordeler halve pipette i nesa hans. Da blir hans sint og får ikke puste. Han skriker, noe som er ønsket fra min side. Legger han på magen og han "skriker" ut masse snørr fra nesa. Letter veldig for han etterpå!!
tingeling78 Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Har også best erfaring med rhinox dråper. De renner så fint inn når hun ligger. Sprayen har hun virkelig hatet. Når det har vært virkelig tett har vi også brukt näsfrida nesesug. Beste nesesuget og det sammen med dråper har gitt god nattesøvn. Også hevet hodeneden på sengen eller lagt henne på voksenpute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå