marihøne_1986 Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Har siste uken ca hatt smerter øverst i magen. Det er skikkelig ubehaglig. Jeg var med lege onsdagen og da hadde jeg litt betenelseceller i urinen. Kan det ha noe med det å gjøre? Og skal jeg ringe legevakt eller fødeavd? Eller er det hysterisk å ringe? Iallefall så sent? Help?!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Kjære deg, dette hørtes ikke så godt ut :-( Har de vært der lenge? Hadde det vært ryggen som var vond, kunne man jo tenkt nyrebekkenbetennelse, men øverst i magen...midt på? Det er jo egentlig magesekken da...og en masse annet krimskramserier selvfølgelig...hvis det gjør veldig vondt kan du jo ringe legevakten. Det kan jo hende de har en naturlig forklaring på det, så slipper du å bekymre deg ;-) Lykke til i alle fall! :-)
MammaTilToTette + spire Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Det høres ut som du kan ha problemer med lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk. Da kommer det surt mageinnhold opp og skaper irritasjon-som ofte viser seg som smerter øverst i magen(mellomgulvet). Dette hadde jeg mye forrige svangerskap,og det er virkelig ikke godt. Du kan prøve å bruke link eller gavison eller noe å se om det hjelper litt på smertene! God bedring:)
alvefrøken Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 smerter øverst i magen, er et av symptomene på preeklampsi (svangerskapsforgiftning), men det sees gjerne i sammenheng med høyt blodtrykk, ødemer, protein i urin og hodepine. Skader vel ikke å ta en telefon..
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jupp, om man har en brokk i åpningen til magesekken kan man få øsofagusrefluks, som fører til at magesyren kommer opp i spiserøret, og dette kan gjøre sinnsykt vondt. At jeg ikke tenkte på det! *skjemmes litt* Blir det bedre av å sitte? Uansett ville jeg fått dette undersøkt, hvis smertene vedvarer, hvordan er det i dag?
marihøne_1986 Skrevet 11. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2010 tuusen takk for bra svar!! blir ikke bedre av å sitte nei.. eneste som hjalp litt var å halvveis ligge/sitte. Er mye bedre idag, men det varer nok ikke lenge, for har hatt det slik i ca ei uke nå. Men det er legevakt jeg ringer da, om jeg i det hele tatt ringer noen?
<3guttemamma<3 Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Hei. Jeg har faktisk akuratt de samme smertene selv, noen dager har jeg det flere ganger. Men det går over etter en liten stund. Har ikke kontaktet lege eller noe, fordi jeg skal til jordmor om en uke, tenkte å ta det opp da. Har ikke de andre tegnene på svangerskapsforgiftning, derfor tar jeg det litt med ro:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå