Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 De tre siste dagene har jeg nesten ikke kjent liv. Og han har hele veien vært VELDIG aktiv! Noen andre som har opplevd dette? Det kan sikkert være mange naturlige forklaringer på det, feks at han har snudd seg en annen vei, etc. Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg blir litt bekymret! I hvertfall når det trekker over flere dager, og det ikke er den babyen "jeg kjenner"! Jeg har sjekket hjertet med doppler, og fant det med en gang, men syns nesten det var noe rart med det også jeg. Er det jeg som holder på å bli gal?? Er i uke 25 forresten! Tusen takk for svar!!
tullla Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Men hvorfor ringer du ikke legevakta/føden og ber om ul? Du skal reagere på mindre liv enn vanlig! De kommer sikkert til å foreslå at du skal drikke et glass saft/søtt og se om det kommer reaksjon på det, så gjør det før du ringer. Men ring da, det er ikke godt for deg å bekymre deg, og du skal ikke føle at du er "hysterisk mor" om du ringer, det er barnet ditt det er snakk om!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Hvorfor er det så mange som insisterer på å vente i flere dager, mase litt på et nettforum og overbevise seg selv om at alt er heeeeelt normalt, når det er opplagt at man må ringe føden og få sjekket om babyen har det bra? Er det noen grunn til at man skal vente til det ikke er noe bevegelse lenger? Fint å være lite hysterisk da i hvertfall....
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Hadde det den siste måneden før jeg fikk dattera mi. Var å sjekka det flere ganger. Hun var bestandig full av bevegelse når jeg testet liv på sykehuset og så fort jeg kom hjem gikk hun liksom i dvale igjen. selv til de tidene jeg alltid hadde kjent bevegelse tidligere var hun nå rolig. og jeg spiste sukker og drakk saft og ingenting hjalp. men så fort jeg satt i stolen med hjertemrytme måleren på sykehuset startet hun å røre på seg. e skikkelig luring Men alt var bra. Ho er 8 mnd nå :-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Fra en jordmor: Ring til fødeavdelingen og få det sjekket hvis du er usikker! Jeg tipper du ikke har noen kompetanse til å sjekke fosterlyden med doppler, husk at hjertet slår til siste slutt! Blir utrolig provosert over at det selges dopplere til privat bruk, de kan gi falsk trygghet!! Håper alt er i orden, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Dra på sykehuset for skikkelig undersøkelse. De er alltid greie og vil at follk skal komme, slik at de kan gå inn å redde babyer tidsnok. telltrivselen.no Er du usikker skal du inn, ikke noe å tenke på engang. Bedre å sjekke en gang for mye, enn en for lite.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Tusen takk for svar alle sammen! Er 6 år siden jeg var gravid sist, så føles ut som første gang for meg! Og er litt rart å ikke få respons, eller kjenne noe i det hele tatt, fra en baby som til vanlig hiver seg rundt når jeg såvidt dulter litt i magen. Men men. Skal drikke et stooooort glass vann igjen med masse isbiter, se om han reagerer nå. Jeg ringer på Haukeland (aner ikke hvor) i morgen, om ikke det har skjedd noe! Men jeg ser hvor han ligger da, magen er skjev! :-P Og det har flyttet seg i løpet av dagen, så da må jo han og ha vært i bevegelse! :-) *HI*
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 Vet du hva, HI, RING FØDEN. Min baby beveget seg lite også. Hjertet slo også. Helt til hun sluttet å bevege seg og hjertet sluttet å slå, og da var det for sent. Jeg kunne også kjenne at hun "flyttet" rundt, og det er egentlig det jeg mener, for det var ikke en vanlig bevegelse fra hennes side, men at hun ble flyttet når jeg dyttet mot henne. Da var hun alt død. Beklager hvis jeg skremmer deg, men egentlig ikke. Bedre at du blir skremt og finner ut at din baby er i liv, enn at du blir skremt og får høre det samme som jeg fikk høre for nesten nøyaktig 10 år siden: "Beklager så mye. Det finnes ingen bevegelser fra din baby. Hjertet slår ikke. Babyen din er død." Jeg signerer anonym da jeg ikke orker pepper fordi jeg er for tøft mot deg.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Jordmoren igjen.... Ring NÅ, ok? Blir litt stresset av dette, hadde bedt deg komme inn med en gang hvis jeg var på jobb. Ring innleggelsestelefonen på KK, 5529 et eller annet, husker ikke i farten. Lykke til!! Og oppdater er du snill...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Eller du kan ringe sentralen på KK 55 974200 hvis du ikke har nr til innleggelsestelefonen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Mhm! Skal prøve! Kan jeg få spørre deg om ting når jeg først har kontakt med en jordmor? :-P Prøver jeg, så kan du velge selv om du vil svare eller ikke! :-) Da jeg var på kontroll sist stod det under urin: Proteiner og L+3, hva vil det si? Jeg har lagt på meg 6 kilo på fire uker, men blodtrykket var helt fint. Legen min er så kjapp syns jeg. Svarer ikke på så mye, og forklarer ingenting omtrent. Så ble litt nysgjerrig etter jeg gikk derfra! :-) *HI*
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 Hei! Stod det +3 på både proteiner og L? L er Leukocytter, dvs utslag på bakterier, kan komme av forurensing når du har tatt urinprøven. Legen eller jordmoren vil vanligvis ta urinprøve til dyrkning for å utelukke urinveisinfeksjon. +3 på proteiner kan være tegn på svangerskapsforgiftning, rart at legen ikke gjorde noe med dette i så tilfelle. Ta med helsekortet og spør om dette når du kommer på føden. Og bare spør hvis du lurer på noe annet
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Står bare: "P Spor + L+3". Svangerskapsforgiftning ja.. Hadde det i forrige svangerskapet! (Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og hun ble forløst med akutt keisersnitt, 3 uker før termin.) Går kun til fastlegen min! Ringte veldig tidlig for å komme til hos jordmor, men må vente til jeg er i uke 26! :-( Det nærmer seg heldigvis nå da! :-) Syns det er litt trist at jeg må vente i 26 uker, pga jeg er 2.gangs. For det første har jeg aldri født før, og så er det 6år siden - husker jo ingenting, så aner ikke hva jeg driver med! :-P Men men, hvis det er sånn "reglene" er, så må vi jo bare forholde oss til det! :-) Tuuusen takk for svar!! :-) :-) *HI*
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Ok, hvis det bare er spor etter proteiner er det helt greit:) Men kom deg nå opp på KK nå! Får ikke sove i natt før jeg vet hvordan det går...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Ok! :-) Kjenner litt bevegelse nå da. Ikke sånn kjempe harde bevegelser, men kjenner at noe rører på seg liksom. Æsj.. Vet ikke hva jeg skal gjøre. *HI*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå