Romeren Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 ...nå for tida? Var inne og så til lillemann (4,5 måned), og han hadde trukket dyna over hodet. Nær jeg trakk den tilbake kjente jeg at han var ganske svett, egentlig! Han ligger tross alt på et lammeskinn, og har ullpysj på seg, og har til nå også brukt dundyne. Denne tok jeg nå bort og la to babytepper i ull over ham istedet. (Litt mye det også, kanskje..? Nå ble jeg med ett veldig usikker.) Uffameg... Ikke noe godt når de blir for varme. Hva har deres små over seg og på seg..?
Tigerpote Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Vesla ligger somregel i bomullspysj, men lå i ullbody og ullstrømpebuksa da det var kaldt. Vi "reiver" henne inn i et teppe (fleece eller helseteppe, med hendene fri da), og legger dyne over,pakker den godt rundt henne. Dundyna er litt liten, så vi gikk tilbake til Ikeadyna (den svære babydyna) nå. Vi fester dyna med slike dyneklips nederst, og dytter endene ned langs madrassen for å holde dyna der den skal være. Skummelt når de små sparker oppover og får dyna over hodet!
ifie Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Han ligger på lammeskinn, har på bomullspysj, og har på "vanlig" dyne (den str mellom baby og junior).
supersalg Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 madrass, bomuls laken,, dyne og bomulls pysj.
supersalg Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 med bomullsbody under pysjen. alr er langarmet
Gjest eelis+kian Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Bomullspysj og sokker. Jeg fjernet nettopp lammeskinnet han lå på, han ble så veldig varm når han lå på det. Han har dundyne :-) Kjenn i nakken om temperaturen er passe.
Romeren Skrevet 10. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2010 Hvor har dere kjøpt slike klips? Å stikke dyna ned i sidene er et godt tips. (Spørs om jeg får det til da. Med sprinkelsengbeskytteren litt dyttet nedi der allerede er det ikke så mye å gå på.)
Tigerpote Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Å jo da, det er bare å presse dyna ned sammen med sprinkelbeskytteren;) De klipsene kjøpte jeg i en barneklesbutikk. Vil tro at de har dem i de fleste barnebutikker, Barnas Hus har de helt sikkert.
Gjest Kira06 Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Datteren vår har alltid bare på seg bomullspysj. Vi har heller regulert temperaturen i rommet etter hvor kaldt det er ute. Hun har vanlig babydyne, ikke noe teppe eller lammeskinn i tillegg. For å holde dynen på plass, så bruker jeg faktisk samme klypen som man kan bruke for å holde smokken på plass. Binder den fast nederst i sprinklene på sengen, og klyper den fast i dynen. Og hun har enda tilgode å få dynen over hodet (selv om hun nå er blitt en turner på natten, og ligger ALLTID på tvers eller opp-ned når jeg henter henne på morgenen. Hvordan får de det til lurer jeg på*s*)
Romeren Skrevet 10. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2010 Nå er han i alle fall ikke for varm. Det har jeg sjekket. (Så gjenstår det å se om han våkner fordi han synes han ble for kald.) Nå tror jeg at jeg må gå til innkjøp av slike klips. Hørtes lurt ut.
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 gutten vår bruker vanlig bomullspysj,og helt vanlig babydyne.også har han teppet sitt,men det er ikke ofte det ligger rundt han;) turner litt rundt;) også ligger han på lammeskinn..vi har det kjølig på rommet,og han er helt passe i temperaturen.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Jenta vår på 6 mnd ligger på laken med et helsepledd på. Det bruker hun å grafse til seg og gnu ansiktet inni. Så har hun en vanlig dundyne. Før sparket hun dyna av seg (på den kaldeste tiden selvsagt), mens nå klarer hun å beholde den på Nå som temperaturene har normalisert seg ligger hun vanlig bomullspysj. Når det har vært litt kaldt hadde hun body under pysjen. Hun er verken for kald eller varm når hun våkner. Akkurat passe. og vi har vinduet oppe Bor i nord
Lemonia Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Bomullspysjamas og sommerdyne (syntetisk) eller sovepose. Dundyne og lammeskinn sluttet vi med da minusgradene forsvant, det er jo altfor varmt (vet lammeskinn skal være varmeregulerende, men erfaringsmessig stemmer det ikke).
Mamma´n til lillemor Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Er det bare jeg som lar jenta (9mnd) ligge uten dyne? Hun er nok ganske varm av seg og jeg har erfart at hun trives best uten verken dyne eller pledd. Har prøvd å la henne sovne uten og så legger over etter en liten stund, men da våkner hun ofte og vil ikke ha det på. Hadde en periode hun sov med dyne, men så var vi i Thailand i mars, og da måtte vi la henne sove uten dyne for å slippe å ha air-condition på veldig kjølig. Da vi kom hjem ble soving tull igjen. Etter to uker lot vi henne sove uten dyne i går, og nå har vi igjen en fornøyd jente. Hun ligger da på ammemadrass som er åpen i bunnen, gassklut ved ansiktet og med bomullspysj uten fot. Hun er god og varm på hender og føtter, og i nakken. Da må det vel være greit?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. april 2010 #16 Skrevet 10. april 2010 Min sønn ligger i vugge. Har på bomullspysj, og bruker vanlig dyne. Jeg fester dynen på siden litt oppe med slike klyper man bruker å feste votter med på dressen. Da får han ikke dratt den over hodet, og han får heller ikke sparket den av seg. Dette fungere så fint. Har slike klyper som kan brukes på sprinkelseng, men det passer ikke i vugga.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. april 2010 #17 Skrevet 10. april 2010 Sovepose fra H&M funker best her! Den er passe tynn, men samtidig varm nok til at hun ikke trenger dyne over i tillegg. Da kan hun rulle så mye rundt som hun bare klarer uten at dyna kommer over hodet eller havner på gulvet. Har på seg bomullspysj og ligger på saueskinn, enn så lenge=)
Tigerpote Skrevet 10. april 2010 #18 Skrevet 10. april 2010 ....og der forsvant fleecteppet. Hun våknet for pupp, og var faktisk ganske klam. Så nå er det bare bomullspysj og dyne på vanlig bomullslaken:)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 11. april 2010 #19 Skrevet 11. april 2010 Ligger "inni" dyna med bomullspysj. Har en hengevugge med tilhørende dyne som man ligger på og har over seg samtidig. God og varm, men aldri svett
Romeren Skrevet 11. april 2010 Forfatter #20 Skrevet 11. april 2010 Fant noen klesklyper som kan gjøre nytten som dyneholdere, og når jeg fester dyna slik at bare underdelen av kropen hans dekkes av den blir han ikke for varm, faktisk. (Tross ullpysj. Virker nesten som jeg er den eneste her inne som har på babyen dette! )
Tigerpote Skrevet 11. april 2010 #21 Skrevet 11. april 2010 Man taer hva man haver;) Jeg skjønner igrunnen godt det med ullpysjen, siden den transporterer vekk svette og regulerer temperaturen. Vesla blir faktisk litt klam i bomullspysjen innimellom. Kanskje vi skal gå til innkjøp av en veldig tynn ullpysj, eller kanskje ullnattkjole:)
Romeren Skrevet 11. april 2010 Forfatter #22 Skrevet 11. april 2010 Silkepysj finnes jo også... (http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=SorayAS&gid=79) Hehe. Er jo litt av det dyre og ekslusive slaget nattøy da og det er vel vanskelig å finne en grunn for at barnet bare Må ha noe sånt. Men fint er det!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 11. april 2010 #23 Skrevet 11. april 2010 Lillemor har ullpysj og sover på soveskinn. Dyna er en sommerdyne/dundyne, den er tynn og lett. Hun er aldri verken svett eller kald. Vinduet er åpent, ja.
MillaCamilla Skrevet 11. april 2010 #24 Skrevet 11. april 2010 Pleier å ha på ullpysj, ligger på skinn og har strikket tynt ullteppe + dyne rundt seg, akkurat passe varm (baby er forøvrig 7 uker). De nettene han har på bomullspysj (pga de andre er i vask) er han litt klam og selve stoffet litt kaldt om han har gulpet, fått morsmelk på seg etc. Ull holder han varm og er temperaturegulerende, helt glimrende for vår lille. Planlegger å bruke det til sommeren også så lenge han trenger pysj. De tynne fra Joha er supre nå når det er litt varmere i været.
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 11. april 2010 #25 Skrevet 11. april 2010 Ja, her går det også i ullpysj enda...er så suverent forsi det regulerer, og blir han litt klam, så er han likevel varm:-) Tatt bort lammeskinnet nå da. Vanlig dyne fra babyshop, noen ganger helseteppe etter at jeg tar det rundt han når han får pupp på kvelden...han er 7 mnd forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå