Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Jeg har selv en interiør/mammablogg, og syns det er utrolig gøy! I dag fikk jeg kritikk av min mor. Hun syns ingenting om blogging. Hun tror folk blogger for å fremstille livet sitt som perfekt. Hun mener at interiørbogging virker materialistisk. Når man tar bilder av fine ting og skriver om det morsomme mann har gjort, så gjør man det for å heve seg selv. Hun sa at flere hadde reagert på min blogg, fordi det virker så "sukkersøtt" og lykkeligt. Og at det virket som om alt det nye jeg kjøpte meg var det viktigste for meg. Jeg ble litt irritert av denne kritikken. Jeg føler overhode ikke jeg overdriver eller skriver for å fremstille meg selv som mer lykkelig enn jeg er. Jeg ER virkelig lykkelig, men kunne uansett aldri tenke meg å blogge om mine personlige problem. Jeg er veldig nøyen med å ikke legge ut stedsnavn, navn på personer eller adresser. Men uansett, jeg klarte liksom ikke å sette ord på hvorfor jeg blogger. Jeg tenker jo at interiør er min hobby. Og jeg liker å vise bilder som kan inspirere andre. Dessuten er det jo et helt eget samfunn i blogglandia. Masse hyggelige damer som hele tiden legger igjen hyggelige kommentarer Så, hvorfor blogger DU?
MissBenz Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Jeg blogger for å vise frem bilder osv til familie og venner. Har ikke så mange lesere ellers, men artig likevel. Forteller litt om hva jeg styrer med osv. Før så var det en mammablogg, men nå er det mest om klær, shopping og interiør. Og litt bryllup. Min blogg: www.fossli.blogg.no Din da?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Fordi jeg slanker meg, og tenkte at det kunne være greit å gjøre det i offentlighet. Mye kjipere å feile når "alle" vet hva man holder på med. Forøvrig har jeg bare gitt adressen til 5 personer eller så. Så ikke mange lesere å tabbe seg ut for. I tillegg blir det jo litt dill. Men i det store og det hele trening og slanking. Googler du navnet mitt, kommer bloggen opp... men ingen som googler mitt navn no worries.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Jeg blogger fordi jeg syns det er moro, og fordi det er en morsom hobby. Også er det mitt! Hva er egentlig problemet med at "folk" syns det virker så sukkersøtt og lykkeligt(er det egentlig ett ord!? )? Hadde jeg vært moren din ville jeg vel heller vært bekymret hvis du hadde lagt ut livet i klartekst - med alle kviser og urenheter - for vi kan jo bare innrømme det - alt er ikke perfekt. Og jeg tenker at de som syns interiørblogger er overfladisk og materealistisk innerst inne skulle ønske de hadde hatt sansen de også. Og at de i bunn og grunn er litt misunnelige - fordi de tror det ser ut slik som på bildene til en hver tid. Selvfølgelig er det litt overfladisk å kun blogge interiør - men det er jo ikke alt ved oss! Vi gjør jo andre ting enn å tenke interiør. Vi leker jo med barna, vi vasker jo do, vi administrerer hus, mann og barn. Vi gjør alle de "kjedelige" tingene også. Men vi har interiør som hobby. Du kan jo fortelle mamman din at hun kanskje burde skaffe seg en hobby selv - og be kritikerne hun har snakket med skaffe seg en i samme slengen. Ü Så kan de starte sine egne blogger og blogge om hobbyene sine. Men de burde passe på å ikke kun blogge hobby da - litt alvor må med - ellers kan det jo bli overfladisk! Kos deg med bloggingen din du - og la kritikere være kritikere - de skulle nok ønske de var så lykkelig som deg!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Åå elsker interiørblogger=) Kan jeg få se? Jeg bloger om div ting, men startet fordi jeg har angst. Trenger å skrive noen ganger, og syntes det er godt å kunne få ut litt dritt til verdenen. Syte og klage litt noen ganger. Det hjelper litt. Men det er ikke bare sånne innlegg der da=)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Dette hjalp utrolig mye! Jeg tenkte at DIB-pilitiet skulle være raskt ute å bekrefte min mors synspunkter, men den gang ei. Tusen takk, snille jenter! Desverre legger jeg ikke ut blogg-adressen nå. Men jeg skal blogge som bare juling! Dette hjalp mye! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå